Türkiye’nin bilimsel, sosyal, teknolojik ve ekonomik kalkınmasında önemli role üstleneceği düşünülen, üstün ve özel yetenekli öğrencilerin, akademik ortamlarda yaşadıkları olumsuz değerlendirilme korkusu hakkında ön bilgi edinilmesi önem teşkil etmektedir.
Bu çalışmada; üstün ve özel yetenekli Bilim Sanat Merkezi öğrencilerinin olumsuz değerlendirilme korkuları incelenmektedir. Araştırmanın evrenini Karesi ilçesinde BİLSEM’de öğrenim gören ortaokul seviyesinde ki 6,7. ve 8. sınıf öğrencilerinden 72 öğrenci araştırmanın örneklemini oluşturmaktadır.
Akademik ortamlarda yaşanılan olumsuz değerlendirilme korkusunun bazı kişisel, eğitsel özelliklere göre incelenmesi amacıyla Alkan (2005) tarafından geliştirilen Akademik Ortamlarda Olumsuz Değerlendirilme Korkusu (AOODK) Ölçeği ve kişisel bilgi formu veri toplama aracı olarak kullanılmıştır.
Bu araştırmanın amacı BİLSEM öğrencilerinin akademik ortamlarda yaşadıkları olumsuz değerlendirilme korkusunun akademik başarıları ile ilişkisini incelemektir.
Araştırma verilerinin hesaplanmasında Betimsel İstatistik, İlişkisiz Örneklem t Testi ve Tek Yönlü Varyans Analizleri kullanılmıştır.
Akademik Ortamlarda Olumsuz Değerlendirilme Korkusu Ölçeği (AOODK) ve alt boyutlarından alınan puanlarla anne eğitim durumuna göre, kardeş sayısı durumuna göre anlamlı sonuçlara ulaşılmıştır.
Üstün Yetenekli Özel Yetenekli Akademik Korku Bilsem Balıkesir
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Ekim 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 1 Sayı: 3 |
ANADOLU AKADEMİ SOSYAL BİLİMLER DERGİSİ / ANATOLIAN ACADEMY SOCIAL SCIENCES JOURNAL ISSN: 2667-5471