Büyük mağazaların başarısında insan faktörü hayati öneme sahiptir. Günümüzde mağaza içi ve çevresine ilişkin pekçok faktör büyük mağazalarda personel sorunlarının farklılığını ve karmaşıklığını arttırmaktadır. Personel yönetimi işletmenin işgörenleriyle ilgilidir. Biiyük mağazalarda temel personel faaliyetleri, personel planlaması; işgörenlerin seçimi, eğitimi ve ücretlendirlmesi: yeterli başarı düzeyinin korunması; işgörenler için hizmet faaliyetlerinin yönlendirilmesi; ve işgörenlerin şikayetlerinin ele alınmasını kapsar. Bu faaliyetlerin başarıyla uygulanması, beşeri ilişkilerin temel prensiplerinin anlaşılmasını ve uygulanmasını gerektirir.
Personel yönetkileri aynı zamanda istihdam ve çalışma uygulamalarını etkileyen tüm karmaşık ve değişen devlet yasaları ile yerel yasaları yakından izlemelidirler. Personel faaliyetleri diğer perakendecilik fonksiyonlarını hem mağazanın hem de tüketicinin görüş açısından tatminkar bir biçimde yürütecek personeli geliştirmek için tasarlanır. Temel görevi diğer bölümlerin dahaetkin biçimde faaliyet göstermesine yardım sağlamak olması nedeniryle, personel bölümü mağazanın diğer bölümlerinin yöneticileriyle yakın işbirliğinde bulunmalıdır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Araştırma Makalesileri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 1989 |
Gönderilme Tarihi | 1 Şubat 1989 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 1989 Cilt: 7 Sayı: 1 |
Bu eser 2023 yılından itibaren Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.