Bu çalışma yenilikleri takip açısından tüketicilerin yerli üretim uygulamalarına yönelik algı ve tutumlarını belirlemeyi ve bu uygulamalar doğrultusunda tüketici algı ve tutumların nasıl ve ne yönde şekillendiğini açıklamayı amaçlamıştır. Bu doğrultuda toplanan veriler yapısal eşitlik modeli ile analiz edilmiştir. Sonuçlar uzun vadede teknolojik gelişmeleri, kaliteyi, rekabetçiliği ve maliyet avantajını dikkate alan tüketicilerin, daha fazla risk aldığını ve yeni bir yerli ürün piyasaya sürüldüğünde acele ettiğini ve ürüne erken adapte olduğunu, daha fazla muhafazakarlık gösteren ve yerli ürünlerin korunmasına önem veren tüketicilerin, yerel ekonomi ve emek nedeniyle daha fazla yerli ürüne odaklanma eğiliminde olmasına rağmen geç çoğunluğu oluşturduğunu, dahası yerli ürün konusunda çok katı tutum gösteren tüketicilerin ise geleneksel sona kalan tüketici grubunu oluşturduğunu ortaya koymuştur. Bu bulgular hem üreticiler hem de tüketiciler için birtakım öneriler sunmaktadır.
Yeniliklerin Yayılımı Yerli Üretim Uygulamaları Yenilikleri Takip Etme
Diffusion of Innovation Domestic Product Applications Following Innovations
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Ekim 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 4 Sayı: 2 |