Amaç: Acil servisler hastanelerin her tür acil hasta ve yaralıya
kesintisiz hizmet veren en önemli birimlerindendir. Bu çalışmada Düzce Üniversitesi
Tıp Fakültesi Çocuk Acil Servisi’ne belli bir dönemde başvuran hastaların çeşitli
özelliklerini ve dağılımlarını ortaya koymak ve elde edilen bulgular doğrultusunda
performansı yüksek, iş gücü kaybı en aza indirilmiş, kaliteli hizmet veren ve
hasta memnuniyetini önemseyen bir acil servis modeli çizmek amaçlanmıştır.
Gereç ve Yöntemler: 1.01.2012—31.12.2016 döneminde başvuran toplam
116.172 hastanın kayıtları elektronik ortamda retrospektif olarak incelendi.
Kayıtlarda hastaların yıl içinde kaç kez acil polikliniğine başvurduğuna, başvuru
zamanına ve nedenlerine, aldığı tanıya ve hizmet çeşidine, ve yaş, cinsiyet ve
sosyoekonomik özellerine dair bilgiler yer almakta idi.
Bulgular: Çocuk Acil Servisi’ne başvuran hasta sayısının 2012–2016 yıllarında
sırasıyla 11.336 (%9,75), 15.453 (%13,3), 23.944 (%20,6), 28.695 (%24,7) ve
36.744 (%31,6) olduğu ve yıllar içinde başvuran hasta sayısında anlamlı bir artış
kaydedildiği görüldü.
Tartışma ve
Sonuç: Çocuk acil servislerine gelen hastaların sosyodemografik ve klinik özellikleri
tespit edilerek bir veri tabanı oluşturulması, bu servisler için yapılacak çalışma
ve gelecek planları açısından çok önemlidir.
acil sağlık hizmetleri acil servis yoğunluğu çocuk acil servis
Aim: Emergency departments are among
vital units of hospitals, providing non-stop care in all cases of emergency and
injury. This study aimed to present various characteristics and distributions
of the patients visiting the Pediatric Emergency Department of the Düzce
University Medical Faculty within a specified period and, based on the data
obtained, define an emergency service model with high performance, minimized
labor loss, high service quality, and prioritized patient satisfaction.
Materials and Methods: Records of a total of 116,172 patients admitted
between 1.1.2012 and 31.12.2016 were electronically reviewed retrospectively.
The records included information as to how many times the patients visited the
emergency polyclinic in a single year, admission time and indication, type of
the diagnosis and medical care received, and patient age, sex and socioeconomic
characteristics.
Results: We found that the number of the patients visiting the Pediatric
Emergency Department in the years 2012 to 2016 was 11,336 (9.75%), 15,453
(13.3%), 23,944 (20.6%), 28,695 (24.7%) and 36,744 (31.6%), respectively, and
that there was a significant increase in the visiting patient number over the
years.
Discussion and Conclusion: Creating a database by determining the
sociodemographic and clinical characteristics of patients visiting pediatric
emergency services is crucial for the work and future planning for these
services.
emergency health services; emergency department workload pediatric emergency department
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | ORJİNAL MAKALE |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 13 Haziran 2019 |
Kabul Tarihi | 8 Kasım 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 24 Sayı: 2 |
This Journal licensed under a CC BY-NC (Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0) International License.