Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Eskişehir Universities news production in the institutional communication dimension during the YKS preference period

Yıl 2024, Cilt: 6 Sayı: 1, 115 - 126, 30.06.2024

Öz

News content, whose importance has been increasing in various periods, especially gains great importance during the preference periods when university websites are most researched. In this context, the numbers of news produced in terms of corporate communication by Anadolu University, Eskişehir Technical University (ESTU), and Eskişehir Osmangazi University (ESOGU), located in Eskişehir, have been examined in the category of news update frequency in university e-gazettes, preference news published in national and international press, bulletins, news contents, preference period announcements, along with event and promotional photo galleries, and web presentation features. In the findings obtained, it is observed that Anadolu University produces more content than other universities with university introduction news prepared for candidate students, preference period news, and announcement news during the 2023 YKS preference period and two weeks before it.

Kaynakça

  • Akıncı Vural, Z. B., Balt, M. (2018). Teoriden pratige kurumsal iletişim. İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Aziz, A. (2015). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri ve teknikleri. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık Eğitim ve Danışmanlık.
  • Berg, B. L., Lune, H. (2015). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. (Çev: Aydın. H.) Konya: Eğitim Kitapevi.
  • İçel, G. (2004). Üniversitelerin Kurumsal İletişim Yönetimi: Anadolu Üniversitesi Örnek Olay Çalışması. Anadolu Üniversitesi Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Kılınç, Ö. (2021). Kurumsal iletişim açısından itibar yönetimi. L. Özkoçak (Ed.), Kurumsal iletişim araştırmaları içinde (5). İstanbul: Literatür Yayınları.
  • Solmaz, B. (2017). Kurumsal İletişim ile ilgili kavramlar. B. Solmaz (Ed.). Kurumsal İletişim içerisinde (8-10). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.
  • Özkoçak, L. (2021). Kurumsal İletişim Araştırmaları. İstanbul: Literatür Yayınları.
  • Başok Yurdakul, N. Coşkun, G. (2009). Fakültelerde web sitelerinin kurumsal tanıtım amaçlı kullanımı: iletişim fakülteleri web siteleri üzerine bir araştırma. https://dergipark.org.tr/tr/pub/jyasar/issue/19125/202948 (Erişim Tarihi: 15.04.2024).
  • Günter, T., Özel Güneş, E., Ofluoğlu Demir, E. (2012). Türkiye’deki meslek yüksekokullarında uzaktan eğitim. https://dergipark.org.tr/tr/pub/higheredusci/issue/61477/918017 (Erişim Tarihi: 03.04.2024).
  • Kızılbay, İ. (2010). Basında üniversite haberlerinin kullanımı üzerine bir inceleme. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/724741 (Erişim Tarihi: 03.04.2024).
  • Koç, H. İ. (2015). Üniversitelerde web sitelerinin kurumsal iletişim amaçlı kullanımı: devlet ve vakıf üniversitelerinin web siteleri üzerine karşılaştırmalı bir analiz. https://dergipark.org.tr/tr/pub/e-gifder/issue/7478/98547 (Erişim Tarihi: 03.04.2024).
  • Tarhan, A. (2007). Halkla ilişkilerde tanıma ve tanıtma aracı olarak internet: belediyelerin web sayfaları üzerine bir analiz. https://dergipark.org.tr/tr/pub/josc/issue/19014/200743 (Erişim Tarihi: 04.04.2024).

Eskişehir Üniversitelerinin YKS Tercih Döneminde Kurumsal İletişim Boyutunda Haber Üretimi

Yıl 2024, Cilt: 6 Sayı: 1, 115 - 126, 30.06.2024

Öz

Farklı dönemlerde önemi giderek artan haber içerikleri özellikle üniversitelerin web ortamında en çok araştırıldığı tercih dönemlerinde de büyük önem arz etmektedir. Bu kapsamda Eskişehir’de bulunan 3 devlet üniversitesinin Anadolu Üniversitesi, Eskişehir Teknik Üniversitesi (ESTÜ) ve Eskişehir Osmangazi Üniversitesi (ESOGÜ) kurumsal iletişim boyutunda ürettiği haber sayıları, Üniversiteye ait e-gazete bilgileri ulusal ve uluslararası basında çıkan tercih haberleri, bültenler, haber içerikleri, tercih dönemi haber duyuruları, haber içerikleriyle beraber etkinlik ve tanıtım fotoğraf galerisi, web sunum özellikleri kategorisinde haberlerin güncellenme sıklığı incelenmiştir. Elde edilen bulgularda Anadolu Üniversitesinin 2023 YKS tercih döneminden 2 hafta öncesinde ve tercih döneminde aday öğrenciler için hazırladığı üniversite tanıtım haberleri, tercih dönemi haberleri ve duyuru haberleri ile diğer üniversitelerden daha fazla içerik oluşturduğu görülmektedir.

Kaynakça

  • Akıncı Vural, Z. B., Balt, M. (2018). Teoriden pratige kurumsal iletişim. İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Aziz, A. (2015). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri ve teknikleri. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık Eğitim ve Danışmanlık.
  • Berg, B. L., Lune, H. (2015). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. (Çev: Aydın. H.) Konya: Eğitim Kitapevi.
  • İçel, G. (2004). Üniversitelerin Kurumsal İletişim Yönetimi: Anadolu Üniversitesi Örnek Olay Çalışması. Anadolu Üniversitesi Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Kılınç, Ö. (2021). Kurumsal iletişim açısından itibar yönetimi. L. Özkoçak (Ed.), Kurumsal iletişim araştırmaları içinde (5). İstanbul: Literatür Yayınları.
  • Solmaz, B. (2017). Kurumsal İletişim ile ilgili kavramlar. B. Solmaz (Ed.). Kurumsal İletişim içerisinde (8-10). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.
  • Özkoçak, L. (2021). Kurumsal İletişim Araştırmaları. İstanbul: Literatür Yayınları.
  • Başok Yurdakul, N. Coşkun, G. (2009). Fakültelerde web sitelerinin kurumsal tanıtım amaçlı kullanımı: iletişim fakülteleri web siteleri üzerine bir araştırma. https://dergipark.org.tr/tr/pub/jyasar/issue/19125/202948 (Erişim Tarihi: 15.04.2024).
  • Günter, T., Özel Güneş, E., Ofluoğlu Demir, E. (2012). Türkiye’deki meslek yüksekokullarında uzaktan eğitim. https://dergipark.org.tr/tr/pub/higheredusci/issue/61477/918017 (Erişim Tarihi: 03.04.2024).
  • Kızılbay, İ. (2010). Basında üniversite haberlerinin kullanımı üzerine bir inceleme. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/724741 (Erişim Tarihi: 03.04.2024).
  • Koç, H. İ. (2015). Üniversitelerde web sitelerinin kurumsal iletişim amaçlı kullanımı: devlet ve vakıf üniversitelerinin web siteleri üzerine karşılaştırmalı bir analiz. https://dergipark.org.tr/tr/pub/e-gifder/issue/7478/98547 (Erişim Tarihi: 03.04.2024).
  • Tarhan, A. (2007). Halkla ilişkilerde tanıma ve tanıtma aracı olarak internet: belediyelerin web sayfaları üzerine bir analiz. https://dergipark.org.tr/tr/pub/josc/issue/19014/200743 (Erişim Tarihi: 04.04.2024).
Toplam 12 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İletişim ve Medya Politikası
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Havva Şekercioğlu 0009-0007-6097-3436

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2024
Gönderilme Tarihi 17 Mayıs 2024
Kabul Tarihi 3 Haziran 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 6 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Şekercioğlu, H. (2024). Eskişehir Üniversitelerinin YKS Tercih Döneminde Kurumsal İletişim Boyutunda Haber Üretimi. Anadolu Strateji Dergisi, 6(1), 115-126.

ANADOLU STRATEJİ DERGİSİ / JOURNAL OF ANATOLIAN STRATEGY e-ISSN: 2687-5721