News content, whose importance has been increasing in various periods, especially gains great importance during the preference periods when university websites are most researched. In this context, the numbers of news produced in terms of corporate communication by Anadolu University, Eskişehir Technical University (ESTU), and Eskişehir Osmangazi University (ESOGU), located in Eskişehir, have been examined in the category of news update frequency in university e-gazettes, preference news published in national and international press, bulletins, news contents, preference period announcements, along with event and promotional photo galleries, and web presentation features. In the findings obtained, it is observed that Anadolu University produces more content than other universities with university introduction news prepared for candidate students, preference period news, and announcement news during the 2023 YKS preference period and two weeks before it.
Farklı dönemlerde önemi giderek artan haber içerikleri özellikle üniversitelerin web ortamında en çok araştırıldığı tercih dönemlerinde de büyük önem arz etmektedir. Bu kapsamda Eskişehir’de bulunan 3 devlet üniversitesinin Anadolu Üniversitesi, Eskişehir Teknik Üniversitesi (ESTÜ) ve Eskişehir Osmangazi Üniversitesi (ESOGÜ) kurumsal iletişim boyutunda ürettiği haber sayıları, Üniversiteye ait e-gazete bilgileri ulusal ve uluslararası basında çıkan tercih haberleri, bültenler, haber içerikleri, tercih dönemi haber duyuruları, haber içerikleriyle beraber etkinlik ve tanıtım fotoğraf galerisi, web sunum özellikleri kategorisinde haberlerin güncellenme sıklığı incelenmiştir. Elde edilen bulgularda Anadolu Üniversitesinin 2023 YKS tercih döneminden 2 hafta öncesinde ve tercih döneminde aday öğrenciler için hazırladığı üniversite tanıtım haberleri, tercih dönemi haberleri ve duyuru haberleri ile diğer üniversitelerden daha fazla içerik oluşturduğu görülmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Politikası |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2024 |
Gönderilme Tarihi | 17 Mayıs 2024 |
Kabul Tarihi | 3 Haziran 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 6 Sayı: 1 |
ANADOLU STRATEJİ DERGİSİ / JOURNAL OF ANATOLIAN STRATEGY e-ISSN: 2687-5721