Amaç: Bu çalışma, gebelerin egzersize yönelik tutumlarını belirlemek amacıyla yapılmıştır. Yöntem: Tanımlayıcı nitelikte olan araştırma, Nisan-Mayıs 2023 tarihleri arasında 316 gebe ile yürütülmüştür. Çalışmanın verileri Kişisel Bilgi Formu ve Gebelerde Egzersiz Tutum Ölçeği (GETÖ) ile toplanmıştır.
Bulgular: Gebelerin yaş ortalaması 27.68±4.21 bulunmuştur. Gebelerin, GETÖ bilgi fayda alt boyut puan ortalaması 90.03±21.44, bariyer alt boyut puan ortalaması 40.39±9.93 ve toplam puan ortalaması 130.42±26.76 bulunmuştur. Gebelerin çalışma durumu, eş çalışma durumu, eğitim, eş eğitim düzeyi, gelir düzeyi, aile tipi, gebelikte egzersiz yapılma durumu ile ölçek puan ortalaması arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunmuştur (p<0.05).
Sonuç: Bu çalışmada, gebelerin egzersize yönelik yüksek düzeyde olumlu tutum geliştirdikleri saptanmıştır.
Aim: This study was aimed to determine the attitudes of pregnant women towards exercise.
Methods: The descriptive study was conducted with 316 pregnant women between April and May 2023. The data of the study were collected with the Personal Information Form and the Exercise Attitude Scale in Pregnant Women (EAS).
Results: The mean age of the pregnant women was 27.68±4.21. The mean EAS knowledge and benefit sub-dimension score of the pregnant women was 90.03±21.44, the mean barrier sub-dimension score was 40.39±9.93, and the total score average was 130.42±26.76. A statistically significant difference was found between the working status, spouse working status, education, spouse education level, income level, family type, exercise status during pregnancy and the scale mean score of the pregnant women (p<0.05).
Conclusion: In this study, it was determined that pregnant women developed a high level of positive attitude towards exercise.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Klinik Ebelik |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 29 Ekim 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 4 Sayı: 3 |
Content of this journal is licensed under a Creative Commons Attribution NonCommercial 4.0 International License