Turizm
sektörünün, yirminci asrın ilk yarısından sonra dünyanın en değerli ve gelir
getirici sektörlerinden biri olması hasebiyle ülke politikalarında önemli bir
yeri vardır. Türkiye’nin turizm sektörü açısından hak ettiği yere gelebilmesi
için özellikle şehirsel mekânların, sahip olduğu değerleri cezbedici bir
şekilde hedef kitlelere sunmaları gerekir. İşte bu ahvalde zengin bir tarihsel
mirası, kültürü, stratejik konumu, sosyal dokusu ve dinamik ekonomisiyle
Malatya ili büyük bir turizm potansiyeline sahiptir. Malatya’nın sahip olduğu
değerlerin ortaya çıkartılması ve turizm açısından farkındalık oluşturacak bir
şehir konumuna getirilmesi amacı ile hem yerel halka hem de ziyaretçilere
yönelik bir anket çalışması yapılmıştır. Anket çalışmasına göre Malatya
denilince akla gelen en önemli iki özellik sırası ile kayısı ve gastronomi
olmuştur.
The tourism sector has an important place in the country policies
because it is one of the most valuable and revenue generating sectors of the
world after the first half of the twentieth century. In order for Turkey to be
at the right place in terms of the tourism sector, it is necessary to present
especially the urban areas in a way that attracts the values they possess.
Malatya province has a great tourism potential with its historical heritage,
culture, strategic position, social texture and dynamic economy. Malatya has
been carrying out a questionnaire survey aimed at revealing the values it
possesses and bringing it into a city that will become aware of tourism in
terms of both local people and visitors. According to the questionnaire survey,
the two most important features that come to mind in Malatya are apricot and
gastronomy.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 10 Nisan 2018 |
Kabul Tarihi | 17 Ekim 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 6 Sayı: 1 |
Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.