Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Perceptions Related to the Teaching Profession and Pedagogical Formation Education of the Students Who Are Taking Pedagogical Formation for Accounting and Finance Teaching

Yıl 2018, Cilt: 6 Sayı: 1, 105 - 113, 10.04.2018
https://doi.org/10.18506/anemon.315016

Öz

The purpose of this study is to determine the
level of perceptions related to the teaching profession and pedagogical
formation education of the students who took pedagogical formation to become
accounting and finance teachers. The study universe covers 101 students who
receive pedagogical training at the Faculty of Education of Kilis 7 Aralık
University during the 2016-2017 academic year. Survey data were obtained
through questionnaires. The SPSS statistical program was used in the evaluation
of the research results. The collected data were analyzed by applying
percentage, frequency, arithmetic mean, and chi-square tests. According to the
results of the research, it was found that the students who had pedagogical
formation training to become accounting and finance instructors had a positive
perception about teaching profession and formation education. In addition, it
was determined that there was a meaningful difference in perception level of
students about formation education and teaching profession according to gender,
age and department variables.   

Kaynakça

  • Altınkurt, Y., Yılmaz, K., & Erol, E. (2014). Pedagojik Formasyon Programı Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Motivasyonları. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 4(1), 48-62.
  • Çetinkaya, S., & Hatay, F. (2016). Pedagojik Formasyon Sertifika Programı Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutum ve Aidiyet Duygularının Gelişmesinde Formasyon Eğitiminin ve Öğretmenlik Uygulaması Dersinin Etkisi. II. Uluslararası Türk Kültür Coğrafyasında Eğitim ve Sosyal Bilimler Sempozyumu, Nizip.
  • Dadandı, İ., Kalyon, A., & Yazıcı, H. (2016). Eğitim Fakültesinde Öğrenim Gören ve Pedagojik Formasyon Eğitimi Alan Öğretmen Adaylarının Öz-Yeterlik İnançları. Kaygı Düzeyleri ve Öğretmenlik Mesleğine Karşı Tutumları. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(1), 253-269.
  • İlğan, A., & Sevinç, Ö. Ş. (2013). Pedagojik Formasyon Programı Öğretmen Adaylarının Mesleki Tutum ve Çağdaş Öğretmen Algıları. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 32(2), 175-195.
  • Kartal, T., & Afacan, Ö. (2012). Pedagojik Formasyon Eğitimi Alan Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Tutumlarının İncelenmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(24), 76-96.
  • MEB (2014), Millî Eğitim Bakanlığı Öğretmenlik Alanları, Atama ve Ders Okutma Esasları. (Erişim: 01.03.2017), http://ttkb.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2016_08/08032940_9_cizelgeveesaslar.pdf
  • Özer, E. (2016). Pedagojik Formasyon Programı Öğrencilerinde Temel Benlik Değerlendirmesi, Başa Çıkma Stratejileri ve Yaşam Doyumu. The Journal of Academic Social Science Studies, II.125-139.
  • Özkan, H. H. (2012). Öğretmenlik Formasyon Programındaki Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Tutumlarının İncelenmesi (SDÜ Örneği). Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD), 13(2), 29-48.
  • Polat, S. (2013). Pedagojik Formasyon Sertifika Programı ve Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumlarının İncelenmesi. E- International Journal of Educational Research,4(2), 48-60.
  • Taneri, P. O. (2016). Öğretmen Adaylarının Pedagojik Formasyon Sertifika Programının Niteliği Hakkındaki Görüşleri (Çankırı İli Örneği). Kastamonu Eğitim Dergisi, 24(3).
  • Weiers, R. M. (2008). Introduction to Business Statistics. USA: South Western Cenage Learning.
  • Yalçın İ. E., & Akay, C. (2015). Eğitim Fakültesi ve Pedagojik Formasyon Sertifika Programlarında Öğrenim Gören Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleği Yeterliklerine Yönelik Görüşleri. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 16 (2), 179-197.
  • Yıldırım, İ., & Vural, Ö. F. (2013). Türkiye’de Öğretmen Yetiştirme ve Pedagojik Formasyon Sorunu. Journal of Teacher Education and Educators, 3(1), 2014, 73-90.
  • Yıldız, S. (2016). Pedogojik Formasyon Eğitimi Alan Öğrencilerin Uzaktan Eğitime Yönelik Tutumları. AİBÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 16(1), 301-329.

Muhasebe ve Finansman Öğretmenliği İçin Pedagojik Formasyon Eğitimi Alan Öğrencilerin Öğretmenlik Mesleğine ve Pedagojik Formasyon Eğitimine İlişkin Algıları

Yıl 2018, Cilt: 6 Sayı: 1, 105 - 113, 10.04.2018
https://doi.org/10.18506/anemon.315016

Öz

Bu çalışmanın amacı, muhasebe ve finansman
öğretmeni olmak için pedagojik formasyon eğitimi alan öğrencilerin öğretmenlik
mesleğine ve pedagojik formasyon eğitimine ilişkin algı düzeylerini
belirlemektir. Çalışma evrenini, 2016-2017 eğitim - öğretim yılında Kilis 7
Aralık Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nde pedagojik formasyon eğitimi alan 101
öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma sonuçlarının değerlendirilmesinde SPSS
istatistik programından yararlanılmıştır. Toplanan veriler; yüzde, frekans,
aritmetik ortalama ve ki-kare testlerine tabi tutularak analiz edilmiştir.
Araştırma sonuçlarına göre, muhasebe ve finansman öğretmenliği için pedagojik
formasyon eğitimi alan öğrencilerin öğretmenlik mesleğine ve formasyon
eğitimine ilişkin pozitif algıya sahip oldukları tespit edilmiştir. Bunun
yanında öğrencilerin formasyon eğitimi ve öğretmenlik mesleğine ilişkin algı
düzeylerinde cinsiyet, yaş ve bölüm değişkenlerine göre anlamlı bir farklılık
gösterdiği tespit edilmiştir.

Kaynakça

  • Altınkurt, Y., Yılmaz, K., & Erol, E. (2014). Pedagojik Formasyon Programı Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Motivasyonları. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 4(1), 48-62.
  • Çetinkaya, S., & Hatay, F. (2016). Pedagojik Formasyon Sertifika Programı Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutum ve Aidiyet Duygularının Gelişmesinde Formasyon Eğitiminin ve Öğretmenlik Uygulaması Dersinin Etkisi. II. Uluslararası Türk Kültür Coğrafyasında Eğitim ve Sosyal Bilimler Sempozyumu, Nizip.
  • Dadandı, İ., Kalyon, A., & Yazıcı, H. (2016). Eğitim Fakültesinde Öğrenim Gören ve Pedagojik Formasyon Eğitimi Alan Öğretmen Adaylarının Öz-Yeterlik İnançları. Kaygı Düzeyleri ve Öğretmenlik Mesleğine Karşı Tutumları. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(1), 253-269.
  • İlğan, A., & Sevinç, Ö. Ş. (2013). Pedagojik Formasyon Programı Öğretmen Adaylarının Mesleki Tutum ve Çağdaş Öğretmen Algıları. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 32(2), 175-195.
  • Kartal, T., & Afacan, Ö. (2012). Pedagojik Formasyon Eğitimi Alan Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Tutumlarının İncelenmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(24), 76-96.
  • MEB (2014), Millî Eğitim Bakanlığı Öğretmenlik Alanları, Atama ve Ders Okutma Esasları. (Erişim: 01.03.2017), http://ttkb.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2016_08/08032940_9_cizelgeveesaslar.pdf
  • Özer, E. (2016). Pedagojik Formasyon Programı Öğrencilerinde Temel Benlik Değerlendirmesi, Başa Çıkma Stratejileri ve Yaşam Doyumu. The Journal of Academic Social Science Studies, II.125-139.
  • Özkan, H. H. (2012). Öğretmenlik Formasyon Programındaki Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Tutumlarının İncelenmesi (SDÜ Örneği). Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD), 13(2), 29-48.
  • Polat, S. (2013). Pedagojik Formasyon Sertifika Programı ve Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumlarının İncelenmesi. E- International Journal of Educational Research,4(2), 48-60.
  • Taneri, P. O. (2016). Öğretmen Adaylarının Pedagojik Formasyon Sertifika Programının Niteliği Hakkındaki Görüşleri (Çankırı İli Örneği). Kastamonu Eğitim Dergisi, 24(3).
  • Weiers, R. M. (2008). Introduction to Business Statistics. USA: South Western Cenage Learning.
  • Yalçın İ. E., & Akay, C. (2015). Eğitim Fakültesi ve Pedagojik Formasyon Sertifika Programlarında Öğrenim Gören Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleği Yeterliklerine Yönelik Görüşleri. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 16 (2), 179-197.
  • Yıldırım, İ., & Vural, Ö. F. (2013). Türkiye’de Öğretmen Yetiştirme ve Pedagojik Formasyon Sorunu. Journal of Teacher Education and Educators, 3(1), 2014, 73-90.
  • Yıldız, S. (2016). Pedogojik Formasyon Eğitimi Alan Öğrencilerin Uzaktan Eğitime Yönelik Tutumları. AİBÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 16(1), 301-329.
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Cuma Ercan 0000-0001-7440-740X

Yayımlanma Tarihi 10 Nisan 2018
Kabul Tarihi 21 Kasım 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 6 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Ercan, C. (2018). Muhasebe ve Finansman Öğretmenliği İçin Pedagojik Formasyon Eğitimi Alan Öğrencilerin Öğretmenlik Mesleğine ve Pedagojik Formasyon Eğitimine İlişkin Algıları. Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 6(1), 105-113. https://doi.org/10.18506/anemon.315016

Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.