The aim of this study is to investigate whether there is an effect of
socio-economic factors on the sales of electric vehicles from a macro perspective.
Therefore, electric vehicle sales figures of 12 countries between 2012 and 2015
and the per capita income, population density, education level, urbanization
rates, oil prices, electric vehicle market share and renewable energy
production variables were used. As a result of the work done with Unbalanced
Panel Data Analysis, it has been determined that sales of electric vehicles
significantly impact the educational level of the country, urbanization,
renewable energy production and oil prices. Moreover, it was determined that
the variable out of statistically significant variables is the urbanization
which has the highest impact level impact on electric vehicle sales.
Bu çalışmanın amacı,
elektrikli araç satışlarında sosyo ekonomik faktörlerin etkisinin bulunup
bulunmadığının makro açıdan incelenmesidir. Dolayısıyla 12 ülkenin 2012-2015
yılları arasındaki elektrikli araç satış rakamları ve bu ülkelere ait kişi
başına düşen gelir, nüfus yoğunluğu, eğitim düzeyi, kentleşme oranları, petrol
fiyatları, elektrikli araç pazar payı ve yenilenebilir enerji üretimi
değişkenleri kullanılmıştır. Dengesiz Panel Veri Analizi ile yapılan çalışmanın sonucunda elektrikli
araç satışlarını ülkenin eğitim düzeyinin, kentleşmenin, yenilenebilir enerji
üretiminin ve petrol fiyatlarının istatistiki açıdan anlamlı olarak etkilediği
tespit edilmiştir. Ayrıca istatistiksel açıdan anlamlı çıkan değişkenlerden
elektrikli araç satışları üzerinde en yüksek etki düzeyine sahip olan
değişkenin kentleşme değişkeni olduğu belirlenmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 3 Şubat 2019 |
Kabul Tarihi | 21 Nisan 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 7 Sayı: 1 |
Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.