Bu
çalışmada Türkiye’de 2017 Nisan ayında yapılan referandum sürecinde AK
Parti’nin YouTube üzerinde kendi kurumsal hesabında paylaştığı “Tüm Kalbimle
Evet” isimli 13 video göstergebilim yöntemi ile incelenmiştir. İncelenen
videolarda kadın, erkek hemen her yaştan ve farklı mesleklerden, farklı
şehirlerden vatandaşın yer aldığı ve milli, manevi, yerel, eğitim, ekonomik ve
toplumsal cinsiyet bağlamında göstergelere yer verildiği değerlendirilmiştir.
Böylece AK Parti’nin her yaştan, her meslek grubundan kadın ve erkek seçmenine
ulaşmak istediği ve ülkenin milli, manevi değerlerine bağlı bir parti olduğunu
ve ülke ekonomisinin daha iyi olmasını referandumla ilişkilendirdiği, yerel
nitelikli görseller ile ülkenin tüm şehirlerindeki seçmeni ayrı ayrı önemsediği,
yükseköğrenimin parti için önemli bir politika olduğu, kadın seçmenin parti
için değerli olduğu mesajlarının verilmek istendiği değerlendirilmiştir.
In
this study, 13 videos that were shared on YouTube official account of the AK
Party during the 2017 April Referendum period with the titled as “Yes, With All
My Heart” were analyzed with the semiotic method. The signs were analyzed as
national, moral, regional, education, economic and gender. Thus, it was
determined that Justice and Development Party wants to contact all women and
men voters from all ages and from all occupational groups, it is a loyal party
to the country’s national and moral values, it associates better economic
situation of the country with the referendum and it cares for all voters from
all over the country individually with the regional visuals, AK Party gives
particular importance to higher education policies and value Turkish women voters.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 3 Şubat 2019 |
Kabul Tarihi | 18 Temmuz 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 7 Sayı: 1 |
Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.