Industry 4.0 / digitalization studies are carried out in SMEs in the
manufacturing industry. However, as a result of wrong strategies and practices,
they cannot catch the momentum they want for digitalization and cannot be
competitive. This result may be due to factors such as lack of knowledge or
wrong application of the methods of
transition to Industry 4.0, the inadequacy of which technology should be used
or the lack of strategic perspective. The SMEs, which have limited
opportunities, need an effective digital transformation roadmap to develop and
keep up with the digital age. In this study, in order to be successful in the
process of digital transformation of SMEs, the relationship between the
concepts they need to be studied has been expalained.
Üretim endüstrisindeki
KOBİ’lerde Endüstri 4.0 / dijitallaşme üzerine çalışmalar yapılmaktadır. Ancak,
işletmelerin birçoğu yanlış stratejiler ve uygulamaların sonucu olarak,
dijitalleşme konusunda istedikleri ivmeyi yakalayamamakta ve rekabetçi
olamamaktadırlar. Bu sonuç, Endüstri 4.0’a geçiş yöntemlerinin
bilinmemesi/uygulanamaması, hangi teknolojinin ne zaman/ nasıl kullanılması
gerektiğinin anlaşılamaması ya da stratejik bakış açısı eksiklikleri gibi etkenlerden
kaynaklanabilmektedir. Kısıtlı imkana sahip olan Kobilerin, gelişim gösterip,
dijital çağa ayak uydurabilmeleri için etkin bir dijital dönüşüm yol haritasına
ihtiyaçları bulunmaktadır. Bu çalışmada, Kobilerin dijital dönüşüm sürecinde
başarılı olabilmeleri için, uygulamaları gereken kavramların birbirleri ile
ilişkisi incelenmiş ve genel hatları ile bir yol haritası modeli çıkarılmaya
çalışılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 24 Haziran 2019 |
Kabul Tarihi | 5 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 7 Sayı: 3 |
Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.