This study applies one of the tools of Data Mining, Association Rules
Analysis by using R programming language for a grocery located in the city
Mus/Turkey. Understanding consumers’ preferences and behaviors is very crucial
for the companies in terms of constructing optimal production and marketing
strategies. In addition to providing useful information to the company, this study
will also encourage researcher and retailers to use R language for analyzing
data with advanced algorithms. Furthermore, while finding the relationships
between the products, detailed product groups are used rather than general
product categories. The results of analyzes indicate that the most powerful
purchasing behavior is the rule of: the customers purchased eggs also purchased
some fruit or vegetable from the greengrocery.
Association Rules Analysis R Programming Language Purchasing Behaviour
Bu
araştırma, Veri Madenciliği tekniklerinden biri olan Birliktelik Kuralları Analizi’ni,
Muş ilinde faaliyet gösteren bir süpermarkete ait verilere R programlama dilini
kullanarak uygulamaktadır. Perakende sektöründe tüketicilerin tercihlerini,
satın alma davranışlarını anlamak, en uygun üretim ve pazarlama stratejileri
geliştirebilmek açısından çok önem arz etmektedir. Çalışma, araştırmaya konu
olan firmaya faydalı sonuçlar sağlamakla kalmayıp, hem araştırmacıların hem de perakendecilerin
sahip oldukları verileri gelişmiş algoritmalarla analiz edebilmeleri için
çalışma boyunca detaylı bir şekilde kodları paylaşılan R programlama dilini
kullanmaya teşvik edici niteliktedir. Ayrıca birçok çalışmadan farklı olarak
ürünler arasındaki ilişkiler bulunurken çok genel ürün gruplarıyla çalışmak
yerine daha ayrıntılı ürün gruplarıyla çalışılmıştır. Analizler sonucunda en
güçlü satın alma davranışının; yumurta alan müşterilerin manav reyonundan da alışveriş
yaptığı kuralı olduğu tespit edilmiştir.
Birliktelik Kuralları Analizi R programlama dili Satın alma davranışı
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 24 Haziran 2019 |
Kabul Tarihi | 23 Kasım 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 7 Sayı: 3 |
Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.