Taşımacılık
işletmelerinin ve operatörlerin farklı tür, marka ve özelliklere sahip
treylerler arasında en uygun ve en iyi treyleri seçebilmek için sarf ettikleri
çaba her geçen gün artmaktadır. Genel bir perspektifte değerlendirildiğinde,
standart treylerler seçimi çok sayıda faktörün etki ettiği son derece karmaşık
bir süreçtir. Treyler seçim sürecinde rasyonel sonuçların elde edilebilmesi
için karar verme probleminin çok kriterli karar alma metodolojilerinden
faydalanılarak çözülmesi gerekmektedir. Bu çalışmada Analitik Hiyerarşi Prosesi
(AHP) yöntemi ile TOPSIS yöntemleri seçilmiş, her iki yöntem entegre edilerek
hibrid bir model olarak uygulanmak yerine, ayrı ayrı uygulanarak, her iki yöntemle
gerçekleştirilen analiz sonucunda elde edilen çıktılar değerlendirilmiştir.
Ortaya çıkan sonuçların değişkenlik göstermesi durumunda bunun olası nedenleri
tartışılmıştır.
Nowadays,
transportation companies and operators are making an increased effort in order
to select the best and proper standard trailer among the various trailers that
are different brands, types, and specifications. When it is evaluated in a
general perspective, the selection of the best standard trailer is an extremely
complex process that is affected by many factors and variables. In order to
obtain rational results in the trailer selection process, this kind of
decision-making problem can only be solved using the multi-criteria
decision-making methodologies. In this study, the analytic hierarchy process
(AHP) and TOPSIS method were selected and both of them were separately applied
instead of using a hybrid model that integrated both of them. The results of
each implementation were evaluated. In case of the obtained results are
different, potential reasons for that were discussed.
The Analytic Hierarcy Process TOPSIS Method Trailer Selection
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Ağustos 2019 |
Kabul Tarihi | 27 Kasım 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 7 Sayı: 4 |
Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.