Bu çalışma, Türkiye’de İkincil Yaşam uygulamasının kullanıldığı eğitim çalışmalarını metodolojik olarak incelenmeyi amaçlamıştır. Nitel araştırma paradigması ile yapılan çalışmada doküman inceleme yöntemi kullanılmıştır. Çalışmalar betimsel analiz tekniği ile çözümlenmiştir. Elde edilen bulgulara göre; çalışmalarda araştırma felsefesi olarak en çok nitel çalışmaların, araştırma deseni olarak da durum çalışmalarının benimsendiği görülmüştür. Çalışmalarda en fazla çalışma grubu olarak lisans öğrencileri, veri toplama yöntemi olarak anket ve görüşme teknikleri tercih edilmiş ve verilerin analizi için en çok içerik analizi tekniği kullanılmıştır. Ayrıca çalışmalarda en çok amaçsal örneklem tekniği kullanılmıştır. İncelenen çalışmaların amaçlarına ulaştığı ve sonuçlarının çoğunun olumlu olduğu ortaya çıkmıştır.
This study aimed to examine the educational studies methodologically using the Second Life application in Turkey. In the study conducted with the qualitative research paradigm, the document review method was used. The studies were analyzed with descriptive analysis technique. According to the findings, it was revealed that qualitative studies as research philosophy and case studies as research design were mostly adopted in the studies. In those studies, undergraduate students as the study group and questionnaire and interview techniques as data collection methods were mostly preferred, and the content analysis technique was used mostly for data analysis. Moreover, in those studies, the purposive sampling technique was mostly used. Most of the studies examined reached their aims and most of their results were positive.
Second Life Education Methodological analysis Descriptive analysis
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Haziran 2020 |
Kabul Tarihi | 11 Şubat 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 8 Sayı: 3 |
Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.