İstihdam edilebilirlik 21. yy’de çalışma hayatında meydana gelen değişimler sonucunda ortaya çıkmış olan bir kavramdır. Çalışmanın amacı; müfredat dışı bir eğitim faaliyeti olan Anlaşmazlık Çözümü, Müzakere ve Akran Arabuluculuk eğitim programının istidam edilebilirlik becerilerinden iletişim ve duygusal empati beceri düzeyleri üzerindeki etkisini 151 kişilik orta öğretim meslek lisesi öğrencileri örnekleminde incelemektir. Araştırmada, nicel araştırma yöntemi ve yarı-deneysel desen kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini, 3 yıldır Anlaşmazlık Çözümü, Müzakere ve Akran Arabuluculuk modelini uygulayan meslek lisesi öğrencileri oluşturmaktadır. Veriler anket aracılığı ile iletişim becerileri envanteri ve duygusal empati ölçeği kullanılarak elde edilmiştir. Analiz tekniği olarak ön test, son test ve farka (kazanç puanlarına) yönelik betimleyici istatistikler ve T-testi karşılaştırmaları kullanılmıştır. Yapılan analizler sonucunda erkek öğrencilerin iletişim becerilerinde deney grubu lehine anlamlı bir fark saptanmıştır. Benzer sonuç kız öğrenciler için duygusal empati konusunda gerçekleşmiştir. Hipotezler kabul edilmiştir.
İstihdam Edilebilirlik Becerileri Anlaşmazlık Çözümü Müzakere ve Arabuluculuk Eğitim Programı İletişim Empati
"Employability” is a notion that emerged as a result of changes in the working life in the 21st century. The aim of the study is to discuss the effect of Conflict Resolution, Negotiation and Peer Mediation training program, which is an extra-curricular educational activity, on communication and emotional empathy skill levels, which are among the employability skills, in the sample of 151 secondary school vocational high school students. In the research, quantitative research method and quasi experimental design were used. The universe of the research is a vocational high school students who have been using the Conflict Resolution, Negotiation and Peer Mediation model for 3 years. The data were obtained through the questionnaire using communication skills inventory and emotional empathy scale. Pretest and posttest were applied. descriptive statistics and T-test comparisons for pretest, posttest and difference (earnings points) were used as the analysis technique. As a result of the analysis, a significant difference was found in communication skills of male students in favor of the experimental group. A similar result was became the fact for female students’ emotional empathy skills. Hypotheses were accepted
Emphaty Conflict Resolution Communication Employability Skills Negotiation and Peer Mediation Program
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 14 Ekim 2020 |
Kabul Tarihi | 23 Mart 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 8 Sayı: 5 |
Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.