Kitle iletişim araçları bireylerin günlük yaşamını etkileyen ve belirli bir forma sokan olgulardır. Bireyin işe giderken arabasında açtığı radyo, evinde dinlenirken izlediği televizyon ya da her an çeşitli mobil araçlarla kullandığı internet ağları bireyin günlük yaşamını çepeçevre sarmaktadır. Söz konusu etkiler sayesinde kişi içinde yaşadığı toplumda var olan siyasal ya da bireyin ekonomik karar alma süreçlerine tesir eden mesajlara maruz kalabilir. Siyasal ve ekonomik tercihleri kontrol altında tutmak amacıyla hazırlanan bu mesajların en önemli ileticisi ve taşıyıcısı ise kitle iletişim araçlarıdır. Bu perspektiften bakıldığından bu çalışmada kitle iletişim araçlarının bireyin günlük yaşam düzeni içerisinde hangi amaçlarla kullanıldığı ve kişinin hedonizm odaklı oluşturduğu ekonomik ve siyasal tercihleri nasıl gerçekleştirdiği kitle iletişim araçları ve hedonizmin kısa bir tarihçesinden bahsedilerek açıklanmaya çalışılmıştır.
Mass media are phenomena that affect the daily life of individuals and put them in a certain form. The radio that the individual opens in his car while he is going to work, the television he watches while he is resting at home, or the internet networks he uses with various mobile devices at any time surround the daily life of the individual. Thanks to these effects, the individual may be exposed to messages that affect the political or economic decision-making processes of the individual in the society he / she lives in. The most important transmitter and carrier of these messages, which are prepared to keep political and economic preferences under control, are the mass media. From this perspective, this study attempts to explain the purposes for which the mass media are used in the daily life of the individual and how the individual makes economic and political choices focused on hedonism by mentioning a brief history of mass media and hedonism.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 14 Ekim 2020 |
Kabul Tarihi | 4 Mayıs 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 8 Sayı: 5 |
Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.