Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Brand City Personality: A Study on The Eastern Black Sea Cities in Turkey

Yıl 2021, Cilt: 9 Sayı: 2, 313 - 323, 15.04.2021
https://doi.org/10.18506/anemon.803219

Öz

Personality traits can be attributed to products, services or destinations as a result of the personality traits peculiar to humans being transferred to objects. Having personality traits, which is one of the basic elements of being a brand, is mostly the result of a spontaneous, uncontrolled and unconscious process. However, one of the first steps for a destination that wants to brand is to have a well-thought-of and planned personality dimension. This study, which focuses on the brand city personalities of the Eastern Black Sea Cities, aims to investigate the attitudes of internal stakeholders about their cities. According to the results cities do not have very unique personality characteristics. Personality suggestions for each city studied have been developed.

Kaynakça

  • Aaker, J. L. (1997). Dimensions of Brand personality. Journal of Marketing Research, 34(3), 347-356.
  • Aaker, D. A., & Joachimsthaler, E. (2000). The brand relationship spectrum: The key to the brand architecture challenge. California management review, 42(4), 8-23.
  • Aaker, J. L. (1997). Dimensions of Brand personality, Jmr Journal of Marketing Research, 34, 3, abı/inform Global, S.347-356.
  • Aksoy, A. (2005). Yeni Reklamcılık, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, İstanbul.
  • Aslan, E. Ş. (2014). Marka 2.0 stratejileri bağlamında global markaların sosyal medyada gündem belirlemesi: Markaların 2.0 gündemi, yayınlanmamış doktora tezi, Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Halkla İlişkiler ve Tanıtım Anabilim Dalı, Ankara.
  • Borça, G. (2007). Bu topraklardan Dünya markası çıkar mı?, 9. basım, Mediacat, İstanbul.
  • Bruce, D. & Harvey, D. (2010). Marka bilmecesi, çev: Aslı Özer, Türkiye İş Bankası Kültür yayınları, İstanbul.
  • Buckıngham, I. P. (2011). Brand champions, Palgrave Macmillan, New York.
  • Elden, M. (2009). Reklam ve Reklamcılık, Say yayınları, İstanbul.
  • Erdil, T. S., & Uzun, Y. (2009). Marka olmak. Beta basım yayım dağıtım, İstanbul.
  • Geuens, M., Weijters, B., & De Wulf, K. (2009). A new measure of Brand personality. International Journal of Research in Marketing, 26(2), 97-107.
  • Grant, J. (2006). Markaların İnovasyon manifestosu, çev: Aytül Özer, Mediacat, İstanbul.
  • Henry, S. (2001). Yaratıcı iş özeti sunumu: Yaratıcı bakış açısı, derleyen: Leslie Butterfield, Reklamda mükemmele ulaşmak (İçinden), çev: Muharrem Ayın vd., Reklamcılık Vakfı yayınları, İstanbul, S. 167-180.
  • İlgüner, M. & Asplund, C. (2011). Marka Şehir, birinci basım, Markating, İstanbul.
  • Keller, K. L. (2008). Strategic Brand management: Building, measuring and managing Brand equity, third edition, Pearson Education, Inc, New Jersey.
  • Kırdar, Y. (2003). Marka stratejilerinin oluşturulması; Coca-Cola örneği, Review of Social, Economic & Business Studies, Vol.3/4, S.233-250.
  • Koç, E. (2011). Tüketici davranışı ve pazarlama stratejileri: Global ve yerel yaklaşım, 3. baskı, Seçkin yayıncılık, Ankara.
  • Moon, M. & Millison D. (2003). Ateşten markalar-İnternet çağında marka sadakati yaratmanın yolları, çev: Ş. Tanju Kalkay, Mediacat, İstanbul.
  • Morgan, A. (2001). Büyük balığı yutmak-Meydan okuyan markaların lider markalarla rekabet etme yolları, çev: Muhsin Karaş, Mediacat, Ankara.
  • Pile, T. (2001). Toplam iletişim stratejisi, derleyen: Leslie Butterfield, Reklamda mükemmele ulaşmak (içinden), çev: Muharrem Ayın vd., Reklamcılık Vakfı yayınları, İstanbul, S. 239-251.
  • Pringle, H. & Thompson M. (2000). Marka ruhu, çev: Zeynep Yelçe ve Canan Feyyat, Scala yayıncılık, İstanbul.
  • Sullivan, L. (2004). Satan Reklam yaratmak, çev: Sevtap Yaman, ikinci baskı, Mediacat, İstanbul.
  • Taşkın, Ç. & Akat, Ö. (2008). Marka ve marka stratejileri, Alfa Aktüel yayınları, Bursa.
  • Tosun, N. B. (2010). İletişim temelli marka yönetimi, Beta basım, İstanbul.
  • Urry, J. (2009). Turist bakışı, çev: Enis Tataroğlu-İbrahim Yıldız, Bilgesu yayıncılık, Ankara. Ustakara, F. & Aydemir, M. (2016). Spor kulüpleri ve marka: İletişim fakültesi öğrencileri örneğinde bir araştırma. Journal of Yaşar University, 11(41), 16-29.
  • Uztuğ, F. (2003). Markan kadar konuş! Marka iletişimi stratejileri, ikinci baskı, Mediacat, İstanbul.

Marka Kent Kişiliği: Doğu Karadeniz Şehirleri Üzerine Bir Araştırma

Yıl 2021, Cilt: 9 Sayı: 2, 313 - 323, 15.04.2021
https://doi.org/10.18506/anemon.803219

Öz

İnsana özgü olan kişilik özelliklerinin, nesnelere de aktarılabilir olmasının bir sonucu olarak ürün, hizmet veya destinasyonlara kişilik özelliği yüklenebilmektedir. Marka olmanın temel unsurlarından olan kişilik özelliklerine sahip olma durumu, çoğunlukla kendiliğinden gelişen, kontrolsüz ve bilinçsiz bir sürecin sonucudur. Hâlbuki markalaşmak isteyen bir destinasyonun atması gereken ilk adımlardan biri iyi düşünülmüş ve planlanmış bir kişilik özelliğine sahip olmaktır. Çoğunlukla kendiliğinden ve rastgele bir şekilde oluşan kişilik özellikleri, insan ile nesne arasındaki etkileşimin temelini oluşturmaktadır. Doğu Karadeniz şehirlerinin marka kent kişilikleri üzerine odaklanan bu çalışma, iç paydaşların kendi şehirleri ile ilgili tutumlarını araştırmayı amaçlamaktadır. Örneklem olarak ele alınan her bir şehir ile ilgili kişilik önerilerinin de sunulduğu bu çalışmadan elde edilen sonuçlara göre, şehirler çok özgün kişilik özelliklerine sahip değillerdir.

Kaynakça

  • Aaker, J. L. (1997). Dimensions of Brand personality. Journal of Marketing Research, 34(3), 347-356.
  • Aaker, D. A., & Joachimsthaler, E. (2000). The brand relationship spectrum: The key to the brand architecture challenge. California management review, 42(4), 8-23.
  • Aaker, J. L. (1997). Dimensions of Brand personality, Jmr Journal of Marketing Research, 34, 3, abı/inform Global, S.347-356.
  • Aksoy, A. (2005). Yeni Reklamcılık, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, İstanbul.
  • Aslan, E. Ş. (2014). Marka 2.0 stratejileri bağlamında global markaların sosyal medyada gündem belirlemesi: Markaların 2.0 gündemi, yayınlanmamış doktora tezi, Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Halkla İlişkiler ve Tanıtım Anabilim Dalı, Ankara.
  • Borça, G. (2007). Bu topraklardan Dünya markası çıkar mı?, 9. basım, Mediacat, İstanbul.
  • Bruce, D. & Harvey, D. (2010). Marka bilmecesi, çev: Aslı Özer, Türkiye İş Bankası Kültür yayınları, İstanbul.
  • Buckıngham, I. P. (2011). Brand champions, Palgrave Macmillan, New York.
  • Elden, M. (2009). Reklam ve Reklamcılık, Say yayınları, İstanbul.
  • Erdil, T. S., & Uzun, Y. (2009). Marka olmak. Beta basım yayım dağıtım, İstanbul.
  • Geuens, M., Weijters, B., & De Wulf, K. (2009). A new measure of Brand personality. International Journal of Research in Marketing, 26(2), 97-107.
  • Grant, J. (2006). Markaların İnovasyon manifestosu, çev: Aytül Özer, Mediacat, İstanbul.
  • Henry, S. (2001). Yaratıcı iş özeti sunumu: Yaratıcı bakış açısı, derleyen: Leslie Butterfield, Reklamda mükemmele ulaşmak (İçinden), çev: Muharrem Ayın vd., Reklamcılık Vakfı yayınları, İstanbul, S. 167-180.
  • İlgüner, M. & Asplund, C. (2011). Marka Şehir, birinci basım, Markating, İstanbul.
  • Keller, K. L. (2008). Strategic Brand management: Building, measuring and managing Brand equity, third edition, Pearson Education, Inc, New Jersey.
  • Kırdar, Y. (2003). Marka stratejilerinin oluşturulması; Coca-Cola örneği, Review of Social, Economic & Business Studies, Vol.3/4, S.233-250.
  • Koç, E. (2011). Tüketici davranışı ve pazarlama stratejileri: Global ve yerel yaklaşım, 3. baskı, Seçkin yayıncılık, Ankara.
  • Moon, M. & Millison D. (2003). Ateşten markalar-İnternet çağında marka sadakati yaratmanın yolları, çev: Ş. Tanju Kalkay, Mediacat, İstanbul.
  • Morgan, A. (2001). Büyük balığı yutmak-Meydan okuyan markaların lider markalarla rekabet etme yolları, çev: Muhsin Karaş, Mediacat, Ankara.
  • Pile, T. (2001). Toplam iletişim stratejisi, derleyen: Leslie Butterfield, Reklamda mükemmele ulaşmak (içinden), çev: Muharrem Ayın vd., Reklamcılık Vakfı yayınları, İstanbul, S. 239-251.
  • Pringle, H. & Thompson M. (2000). Marka ruhu, çev: Zeynep Yelçe ve Canan Feyyat, Scala yayıncılık, İstanbul.
  • Sullivan, L. (2004). Satan Reklam yaratmak, çev: Sevtap Yaman, ikinci baskı, Mediacat, İstanbul.
  • Taşkın, Ç. & Akat, Ö. (2008). Marka ve marka stratejileri, Alfa Aktüel yayınları, Bursa.
  • Tosun, N. B. (2010). İletişim temelli marka yönetimi, Beta basım, İstanbul.
  • Urry, J. (2009). Turist bakışı, çev: Enis Tataroğlu-İbrahim Yıldız, Bilgesu yayıncılık, Ankara. Ustakara, F. & Aydemir, M. (2016). Spor kulüpleri ve marka: İletişim fakültesi öğrencileri örneğinde bir araştırma. Journal of Yaşar University, 11(41), 16-29.
  • Uztuğ, F. (2003). Markan kadar konuş! Marka iletişimi stratejileri, ikinci baskı, Mediacat, İstanbul.
Toplam 26 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Erdem Taşdemir Bu kişi benim 0000-0002-9781-4099

Emre Ş. Aslan 0000-0002-5710-3743

Ali Erkam Yarar 0000-0002-0919-314X

Yayımlanma Tarihi 15 Nisan 2021
Kabul Tarihi 9 Şubat 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 9 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Taşdemir, E., Aslan, E. Ş., & Yarar, A. E. (2021). Marka Kent Kişiliği: Doğu Karadeniz Şehirleri Üzerine Bir Araştırma. Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 9(2), 313-323. https://doi.org/10.18506/anemon.803219

Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.