COVID-19 salgınının insanlar üzerinde oluşturduğu risk algısı, turistik faaliyetleri olumsuz yönde etkilemektedir. Özellikle sağlık krizleri sırasında turist davranışı ve seyahat niyetleri bu durumdan önemli ölçüde etkilenmektedir. Bu durumdan hareketle çalışmada COVID-19 sürecinde ziyaretçilerin gastronomi destinasyonlarına yönelik risk algılarının yiyecek içecek deneyimlerine etkisini belirlemek amaçlanmaktadır. Ayrıca ziyaretçilerin destinasyona geliş ve dönüşlerindeki risk algıları ile yiyecek deneyimleri arasındaki farklılıkların belirlenmesi çalışmanın diğer amacını oluşturmaktadır. Deneyim ve risk algılarının sağlıklı bir şekilde ölçülebilmesi adına Adana Şakir Paşa havalimanı gidiş ve dönüş kısımlarında katılımcılarla yüz yüze görüşülerek 01.03.2021-15.04.2021 tarihleri arasında anket tekniği ile veriler toplanmıştır. Analizler sonucunda destinasyona yönelik risk algısı boyutları ile yiyecek deneyimi boyutları arasında negatif yönlü, anlamlı ve yüksek düzeyde ilişkinin olduğu görülmektedir. Dolayısıyla destinasyona yönelik risk algısının artması durumunda yiyecek deneyiminin olumsuz ve güçlü bir şekilde etkileneceğini söylemek mümkündür. Ayrıca Adana’ya gelen turistlerin fiziksel, psikolojik ve sosyal risk algılarına ilişkin ortalama değerlerinin Adana’dan dönüşlerinde daha yüksek olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca özellikle fiziksel risk algısının diğer boyutlara göre daha yüksek olduğu belirlenmiştir.
The risk perception created by the COVID-19 pandemic on people has negatively affected touristic activities. Especially during health crises, tourist behavior and travel intentions are significantly affected by perceived risk. Based on this situation, it is aimed to determine the effect of the risk perceptions of visitors towards gastronomic destinations on their food and beverage experiences during the COVID-19 process. In addition, determining the differences between the risk perception of visitors when they come to destination and when they return, and their food experiences, expresses the other purpose of the study. In order to measure experience and risk perceptions in a healthy way, data were collected by questionnaire technique between 01.03.2021 and 15.04.2021 by interviewing the participants face to face at the departure and return sections of Adana Şakir Paşa airport. As a result of the analysis, it is seen that there is a negative, significant and high level relationship between the dimensions of risk perception towards the destination and the dimensions of food experience. Therefore, it is possible to say that if the risk perception towards the destination increases, the food experience will be negatively and strongly affected. In addition, it has been determined that the average values of the physical, psychological and social risk perceptions of the tourists coming to Adana are higher when they return from Adana. In addition, it was determined that the perception of physical risk was higher than the other dimensions.
Risk Perception Food Experience Gastronomy Destination Adana
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 27 Aralık 2022 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2022 |
Kabul Tarihi | 5 Aralık 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 10 Sayı: 3 |
Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.