Bu çalışmanın temel amacı, 17 Nisan 1940 tarih ve 3803 sayılı "Köy Enstitüleri Kanunu" ile kurulan ve 27 Ocak 1954 tarihinde 6234 sayılı "Köy Enstitüleri ile Öğretmen Okullarının Birleştirilmesi Hakkında Kanun" ile kapatılan Köy Enstitülerinin müfredatlarına odaklanarak "Din Bilgisi" dersinin zaman içindeki değişimini analiz etmektir. Bu analiz, dersin varlığının ya da yokluğunun hangi faktörlerden etkilendiğini belirlemeyi ve bu değişikliklerin ardındaki motivasyonları anlamayı amaçlamaktadır. Bu bağlamda, 1940, 1943, 1947 ve 1953 dönemlerine ait müfredatlar detaylı bir analize tabi tutulmuş ve özellikle din bilgisi ve ahlak eğitimi açısından incelenmiştir. Veriler doküman analizi tekniğiyle toplanmış ve analiz sürecinde çalışmanın amaçlarına uygun olarak belirlenen kriterler çerçevesinde içerik analizi yaklaşımı kullanılmıştır. Köy Enstitüleri’yle alakalı birçok akademik makale ve kitapta kapsamlı bir şekilde ele alınmıştır. Bu çalışmalar genellikle Köy Enstitülerinin işleyişi, kapatılma nedenleri, ideolojik etkileri, öncesi ve sonrası gibi konulara odaklanmaktadır. Bu çalışma ise müfredatı felsefi, siyasi, beşerî, sosyal ve tarihi temelleriyle değerlendirmekte, dini bilgi ve ahlak eğitimi unsurları üzerinden analiz etmektedir. Çalışma sonunda, Enstitülerin müfredatlarına yeni eklenen Din Bilgisi dersinin yüzeysel olduğu ve derinlemesine işlenmediği tespit edilmiştir. Köy Enstitüleri'ndeki din eğitimi müfredatının içeriğiyle ilgili herhangi bir araştırma veya yayının mevcut olmaması, çalışmanın önemini ve orijinalliğini vurgulayarak, ilgili alandaki literatür boşluğunu doldurma amacını taşımaktadır.
Din Eğitimi Eğitim Tarihi Eğitim Politikaları Köy Enstitüleri Öğretim Programları.
The main purpose of this study is to analyze the evolution of the "Religious Knowledge" course over time, focusing on the curricula of the Village Institutes, which were established on April 17, 1940 with the "Law on Village Institutes" No. 3803 and closed on January 27, 1954 with the "Law on the Unification of Village Institutes and Teachers' Schools" No. 6234. This analysis aims to determine which factors influenced the presence or absence of the course and to understand the motivations behind these changes. In this context, the curricula from 1940, 1943, 1947 and 1953 were subjected to a detailed analysis and analyzed specifically in terms of religious knowledge and moral education. The data were collected through document analysis technique and content analysis approach was used in the analysis process within the framework of the criteria determined in accordance with the objectives of the study. Village Institutes have been extensively discussed in many academic articles and books. These studies generally focus on issues such as the functioning of the Village Institutes, the reasons for their closure, their ideological effects, before and after. At the end of the study, it was found that the Religious Knowledge course, which was newly added to the curriculum of the Institutes, was superficial and not in-depth. The lack of any research or publication on the content of the religious education curriculum in the Village Institutes emphasizes the importance and originality of the study and aims to fill the literature gap in the related field.
Religious Education Educational History Educational Policies Village Institutes Curriculum
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 30 Ağustos 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ağustos 2023 |
Kabul Tarihi | 23 Ağustos 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 11 Sayı: 2 |
Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.