It has been argued that knowledge sources have an impact on identifying, exploiting entrepreneurial opportunities and creating a competitive advantage. However, research on whether various knowledge sources and voluntary organization membership affect entrepreneurial tendency is limited. The aim of the present research is to examine the relations between an individual’s interaction with environment and entrepreneurship tendency. In this regard in this study, the impacts of various knowledge sources and voluntary organizational membership on entrepreneurship are examined. This study is based on the individual level survey data collected from different countries by the European Bank for Reconstruction and Development between the end of 2015 and the beginning of 2016. The number of observations for Turkey is 1500. The results of the empirical analysis demonstrate that knowledge sources have negative impact on entrepreneurship tendency and organizational membership has no impact on such tendency. However, social media, radio and television reports have favorable effects on entrepreneurship. This study contributes to the entrepreneurship literature by examining the impact of various knowledge sources, its dimensions and organizational membership in an emerging economy.
Entrepreneurial Tendency Knowledge Sources Organizational Membership Emerging Economies
Çeşitli kaynaklardan elde edilen bilgi ve örgüt üyeliklerinin, girişimcilikte fırsatların belirlenmesi, bu fırsatlardan faydalanılması ve rekabetçi avantaj yaratılması sürecine katkı yaptığı ileri sürülmektedir. Yazında girişimcilik eğilimini etkileyen faktörler arasında farklı bilgi kaynaklarının ve gönüllü örgütlerde yer almanın incelendiği çalışmalar sınırlıdır. Bu çalışmanın amacı, bireyin çevresi ile etkileşimi ve girişimcilik eğilimi arasındaki ilişkileri araştırmaktır. Bu bağlamda bu çalışmada, çeşitli bilgi kaynaklarının ve gönüllü örgütlere üyeliğin girişimcilik eğilimi üzerindeki etkisi incelenmiştir. Çalışma, Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası’nın 2015-2016 yılları arasında farklı ülkelerde bireyler üzerinde uyguladığı anket ile toplanan veriye dayanmaktadır. Türkiye için gözlem sayısının 1500 olduğu verinin analizi sonucunda, bilgi kaynaklarının girişimcilik eğilimi üzerinde olumsuz etki yarattığı ve örgüt üyeliğinin bu eğilim üzerinde etkisinin olmadığı görülmüştür. Bununla birlikte, bilgi kaynakları alt boyutlarından sosyal medya ile radyo ve televizyonun girişimcilik eğiliminde olumlu etki yaptığı görülmüştür. Çalışma, gelişmekte olan bir ekonomide, bilgi kaynaklarını alt boyutları ile ele alması ve örgüt üyeliğinden kaynaklanan ağ ilişkilerini incelemesi bakımından girişimciliğin öncüllerini araştıran yazına katkı sağlamaktadır.
Girişimcilik Eğilimi Bilgi Kaynakları Örgüt Üyeliği Gelişmekte Olan Ekonomiler
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Ekonomik Entegrasyon |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 29 Aralık 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2023 |
Kabul Tarihi | 10 Eylül 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 11 Sayı: 3 |
Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.