Küreselleşme olgusu, günümüzde üzerinde çok konuşulan ve tartışılan bir kavramdır. Yeni ağ teknolojilerinin küreselleşmeyi hızlandırmasıyla birlikte dünya hızla değişmiş, bu durum içinde yaşadığımız toplumları ve bu toplumların kurumlarını etkisi altına alarak dönüşüme uğratmıştır. Küreselleşmenin yarattığı yeni pazar anlayışında kurumlar, yaşanan bu hızlı değişime ayak uydurabilmek için halkla ilişkiler şirketlerinden yararlanma yoluna girmişlerdir. Halkla ilişkiler, bir yönetim fonksiyonu olarak şirketler ile kamuları arasındaki iletişimi kurmak ve bu iletişimi sürdürebilmek adına yeni ağ teknolojilerinin etkileşim gücünden yararlanmakta, aynı zamanda sosyal ağları iletişim yönetimine katarak, halkla ilişkiler yönetiminin bir parçası olma niteliği kazandırmaktadır. Sosyal ağların iletişimi kolaylaştıran ve iki yönlü iletişimi sağlayan bir yapıya sahip olması, küresel halkla ilişkiler şirketleri açısından kamularıyla iletişime geçmenin yanı sıra, kamuoyu oluşturma, güven ve saygınlık elde etmeye yönelik stratejilerin uygulanmasını da kolaylaştırmaktadır. Bu açıdan çalışma, küreselleşmenin getirilerinden biri olan sosyal medyanın halkla ilişkiler şirketleri açısından nasıl ve ne kadar değerlendirildiğini belirlemek amacıyla ele alınmıştır. Çalışmada ilk olarak, küreselleşme ve halkla ilişkiler bağlantısı kurulmaya çalışılmış, sonrasında küreselleşmenin bir çıktısı olan sosyal medya kavramı irdelenmeye çalışılmıştır. Son olarak, örneklem olarak belirlenen şirketlerin sosyal medya platformlarına yönelik veriler, içerik analizi yöntemi kullanılarak yorumlanmıştır. Küreselleşmenin bir getirisi olan sosyal medyanın, örneklem olarak belirlenen şirketler tarafından etkin bir düzeyde kullanıldığı sonucuna ulaşılmıştır.
Halkla İlişkiler Küreselleşme Sosyal Medya Küresel Halkla İlişkiler Şirketleri Ağ Teknolojisi
The phenomenon of globalization is a concept that is talked about and discussed a lot today. With the new network technologies accelerating globalization, the world has undergone rapid change, this situation has transformed the societies we live in and the institutions of these societies by affecting them. In the new market understanding created by globalization, companies have started to benefit from public relations companies in order to keep up with this rapid change. Public relations, as a management function, takes advantage of the interaction power of new network technologies in order to establish and maintain communication between companies and their publics, and also makes it a part of public relations management by incorporating social networks into communication management. The fact that social networks facilitate communication and have a structure that provides two-way communication facilitates the implementation of strategies for creating public opinion, gaining trust and prestige, as well as communicating with the public for global public relations companies. In this respect the study, has been discussed in order to determine how and how much social media, which is one of the benefits of globalization, is evaluated in terms of public relations companies. Based on the information that determines the framework of the study, it has been tried to establish a connection between globalization and public relations; next the concept of social media, which is an output of globalization, has been tried to be examined. Finally, the research part, which includes the examination of the social media platforms of the global public relations companies determined as the sample, was passed and the collected data were interpreted using the content analysis method. As a result, it has been seen that social media, which is a result of globalization, is used effectively by global public relations companies determined as samples.
Public Relations Globalization Social Media Global Public Relations Companies Network Technology
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İnsan Kaynakları ve Endüstriyel İlişkiler (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 29 Ağustos 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Ağustos 2024 |
Kabul Tarihi | 24 Mayıs 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 12 Sayı: 2 |
Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.