Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Measuring Financial Attitudes and Behaviors and Investment Tendencies by Qualitative Research Method

Yıl 2023, Cilt: 3 Sayı: 1, 170 - 188, 30.06.2023

Öz

In this study, it was aimed to understand the financial tendencies of individuals investing in financial investment instruments according to their financial attitudes and behaviors, and to determine whether there are differences in financial attitudes and behaviors according to demographic characteristics, and semi-structured interview method was preferred as the primary data collection tool in the research. The data were analyzed with the MAXQDA 2020 program by applying the content analysis method, which is a qualitative research method. When the results were evaluated, it was seen that the financial attitudes of the participants differed according to gender, and the duration of investment differed according to education level and age. When the analysis is examined, it is seen that male participants think that financial education is necessary to earn more money from investments and they do not prefer credit as a borrowing instrument, while female participants think that there is no need for education. In addition, the perspective on money differs according to the education level; In this direction, it has been determined that investors with graduate education see money as a means of happiness, but individuals with lower education levels do not see money as a means of happiness. When the investment period of the participants is evaluated; It was observed that participants over 40 years old and participants with undergraduate and below education level made long-term investments, while participants under 40 years old and participants with graduate education level preferred short-term investments. In addition, it was observed that the participants under the age of 40 preferred the use of credit cards as a debt instrument, while the participants over the age of 40 did not use credit cards as a debt instrument. Finally, all of the participants stated that they make their payments regularly, regardless of their income group.

Kaynakça

  • Akman Dömbekci, H. ve Erişen, M. A. (2022), “Nitel Araştırmalarda Yarı Yapılandırılmış Görüşme Tekniği”, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, AÜSBD Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri Özel sayısı, 141-160.
  • Akyol, C. (2010), “Finansal Farkındalığın Yatırımcı Tercihlerine Etkileri: Özel Bankacılık Çalışanlarında Finansal Farkındalık Üzerine Bir Araştırma” (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi), Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eskişehir.
  • Alkaya, A. ve Yağlı, D. (2015), “Finansal Okuryazarlık, Finansal Bilgi, Davranış ve Tutum: Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi İ.İ.B.F. Öğrencileri Üzerine Bir Uygulama”, Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 40(8), 585-599.
  • Altıntaş, K. M. (2011). “The Dynamics Of Financial Literacy Within The Framework Of Personal Finance: An Analysis Among Turkish University Students”, African Journal of Business Management, 5(26), 10483-10491.
  • Ay M ve Ebdülrzazade S. (2021), “Finansal Okuryazarlık Tutum ve Davranışlarının Değerlendirilmesine İlişkin Bir Çalışma: Selçuk Üniversitesi İİBF Örneği”, Uluslararası Muhasebe ve Finans Araştırmaları Dergisi, 3(1), 1-17.
  • Barmaki, N. (2015), “Üniversite Öğrencilerinin Finansal Okuryazarlık Düzeylerini Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma: Hacettepe Üniversitesi Örneği”, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Aile ve Tüketici Bilimleri, Doktora Tezi, Ankara.
  • Benan, G. Ö. K. ve Coşkun, A. (2020), “Z Kuşağının Finansal Okuryazarlık Eğilimlerinin İncelenmesine İlişkin Bir Araştırma”, Uluslararası Kültürel ve Sosyal Araştırmalar Dergisi (UKSAD), 6(1), 356-366.
  • Biçer, E. B., Altan, F. (2016), “Üniversite ÖĞRencilerinin Finansal Okuryazarlık İle İlgili Tutum ve Davranıslarının Değerlendirilmesi”, Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Aralık 2016 20(4), 1501-1517.
  • Chen, H. ve Volpe, R.P. (2002), “Gender Difference in Personal Financial Literacy Among Cellege Students”, Financial Service Review, 11(3), 289-307.
  • Chinn, P. L., & Kramer, M. K. (1999), “Theory and nursing: Integrated knowledge development”, St. Louis: Mosby. Creswell, J.W. (2013), “Research Design Qualitative, Quantitative and Mixed Methods Approaches”, 4th Edition, SAGE Publications, Inc., London.
  • Creswell, J.W., ve Miller, D.L. (2000) “Determining Qualitative Research Methods”, Theory Into Practice, 39, 124-130.
  • Cude, B. J., Lawrence, F., Lyons, A., Metzger, K., LeJeune, E., Marks, L., and Machtmes, K. (2006), “College Students and Financial Literacy: What They Know and What We Need to Learn”, Proceedings of the Eastern Family Economics and Resource Management Association, 102(9), 106-109.
  • Çam A. V. ve Barut A. (2015), “Finansal Okuryazarlık Düzeyi ve Davranışları: Gümüşhane Üniversitesi Ön Lisans Öğrencileri Üzerinde Bir Araştırma”, Küresel İktisat ve İşletme Çalışmaları Dergisi, 4(7), 63-72.
  • Çinko, M., Avcı, E., Ergun, S., ve Tekçe, M. (2017), “Üniversite Öğrencilerinin Finansal Okuryazarlık Düzeyleri: Marmara Üniversitesi Örneği”, Marmara Business Review, 2(1), 25-50.
  • Çoşkun, S. (2016), “Üniversite Öğrencilerinin Finansal Davranış ve Tutumlarının Belirlenmesi: Finansal Okuryazarlık Algıları Üzerine Bir Araştırma”, İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 5(7), 2247-2258.
  • Demirören, S. (2019), “Bir Yatırım Aracı Olarak Altının Değerinin Belirlenmesinde Finansal Davranış Faktörleri”, Yüksek Lisans Tezi, Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Denk, Z., Demir, Ö. ve Sezgin, E. E. (2018), “Kartlı Ödeme Sistemlerinin Finansal Davranış ve Tutum Üzerindeki Etkisi: Elazığ-Malatya Ili AVM Müşterileri Örneği”, Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 28(1), 187-202.
  • Dew, J., and Xiao, J. J. (2011), “The Financial Management Behavior Scale: Development and Validatio”, Journal of Financial Counseling and Planning, 22(1), 42-59.
  • Earl, B. (2004), “The Practice of Social Research”, 10. Basım. Thomson, Wadsworth.
  • Er, B., ve Çetintaş, M. (2018), “İşçilerde Finansal Okuyazarlık: Finansal Bilgi, Tutum ve Davranış Eksenli Bir Araştırma”, Mersin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü e-dergi, 1(2), 61-71.
  • Ergün, B., Şahin, A., ve Ergin, E. (2014), “Finansal Okuryazarlık: İşletme Bölümü Öğrencileri Üzerine Bir Çalışma”, Journal of International Social Research, 7(34), 847-864.
  • Falahati, L., Sabri, M. F., ve Paim, L. (2012), “Assessment a Model Of Financial Satisfaction Predictors: Examining The Mddiate Effect Of Financial Behaviour and Financial Strain”, World Applied Sciences Journal, 20(2), 190-197.
  • Gök B. ve Coşkun A. (2020), “Z Kuşağının Finansal Okuryazarlık Eğilimlerinin İncelenmesine İlişkin Bir Araştırma”, Uluslararası Kültürel ve Sosyal Araştırmalar Dergisi (UKSAD), 6 (1), 356-366.
  • Hilgert, M. A., Hogarth, J. M. ve Beverly, S. G. (2003), “Household Financial Management: The Connection Between Knowledge and Behavior”, Federal Reserve Bulletin, 89, 309-322.
  • https://www.vap.org.tr/portfoy-dilimi-bazinda-yatirimci-sayilari, Erişim Tarihi: 07.06.2023
  • J. H. Kim, (2015), “Parental İnfluence On Young Adult Children’s Financial Attitudes: Moderation Effect Of Financial Communication and Family Environments”, Ph.D. thesis to Human Sciences, University of Nebraska, Lincoln, Nebraska, USA, Oct.
  • Jorgensen, B. L, (2007), “Financial Literacy of College Students: Parental And Peer Influences, Master Of Science In Human Developmen”, October 2, 2007 Blacksburg, Virginia.
  • Jorgensen, B. L. and Savla, J. (2010), “Financial Literacy of Young Adults The Importance of Parental Socialization”, Family Relations, 59(2), 465-478.
  • Karabudak, S. (2022), “Finansal Tutum ve Davranışların Demografik Faktörler Açısından Değerlendirilmesi: Teknopark Çalışanları Üzerine Bir Araştırma”, Yüksek Lisans Tezi, Karabük Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü.
  • Kılıç, Y., Ata, H. A., ve Seyrek, İ. H. (2015), “Finansal Okuryazarlık: Üniversite Öğrencilerine Yönelik Bir Araştırma”, Muhasebe ve Finansman Dergisi, (66), 129-150.
  • Krippendorff, K. (2004), “Content Analysis: An introduction to its methodology (2nd ed.)”, Thousand Oaks, CA: Sage Publications.
  • Kuzel, A., J. (1992), “Sampling in qualitative inquiry. B. F. Crabtree ve W. L. Miller (Ed.)”, Doing qualitative research: Research methods for primary care volume 3 (s.31-44). Newbury Park: Sage Publications.
  • Lincoln, Y.S. ve Guba, E. G. (1985), “Naturalistic inquirv. Newbury Park: Sage Publications”.
  • Lusardi, A. ve Mitchell, O. S. (2007), “Baby Boomer Retirement Security: The Roles Of Planning, Financial Literacy And Housing Wealth”, Journal of Monetary Economics, 54(1), 205–224.
  • Lusardi, A., ve Mitchelli, O. S. (2007), “Financial Literacy And Retirement Preparedness: Evidence And İmplications For Financial Education”, Business economics, 42(1), 35-44.
  • Mandell, L. and Klein, L.S. (2009), “The Impact of Financial Literacy Education On Subsequent Financial Behavior”, SJournal Of Financila Counselin and Planning, 20(1), 15-24.
  • Meydan, S. (2019), “Fakülte Öğrencilerinin Finansal Davranış ve Finansal Tutum Düzeyleri: Trakya Üniversitesi Örneği”, (Master's thesis, Trakya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü).
  • Miles, M. B. ve Huberman, A. M. (2015), Nitel Veri Analizi: Genişletilmiş Bir Kaynak Kitap,1. Baskı, S. Akbaba Altun ve A. Ersoy (Çev. Eds).
  • Mustafa, A. Y., ve Ebdülrzazade, S. (2021), “Finansal Okuryazarlık Tutum ve Davranışlarının Değerlendirilmesine İlişkin Bir Çalışma: Selçuk Üniversitesi İİBF Örneği”, Uluslararası Muhasebe ve Finans Araştırmaları Dergisi, 3(1), 1-17.
  • Nano, D. ve Cani, S. (2013), “The Differences in Students’ Financial Literacy Based On Financial Education”, Academicus International Scientific Journal, 8(1), 149-160.
  • Onur, N., ve Nazik, M. H. (2014), “Öğretmenler İçin Bireysel Finans Alanında Finansal Tutum Ölçeğinin Geliştirilmesi (Ftö): Geçerlik ve Güvenilirlik Çalışması”, Vocational Education, 9(4), 90-99.
  • Özbay, M. ve Yaşa Özeltürkay E. (2021), “Z kuşağının Finansal Okuryazarlık Düzeyinin Ölçülmesi: Adana İli Örneği”, Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi3(1), 1-12.
  • Patton, Q., M. (1990), “Qualitative Evaluation an Research Methods” (2nd Ed.). London: Sage Pub. Rubin, H. J. ve Rubin, I. S. (1995), “Qualitative İnterviewing: The Art Of Hearing Data”, Thousanu Oaks: Sage Publications.
  • S. Shim, J. Xiao, B. Barber and A. Lyons, (2009), “Pathways to Life Success: A Conceptual Model Of Financial Well-Being For Young Adults”, Journal of Applied Developmental Psychology, 30(6), pp. 708-723.
  • Schofield, J. W. (1990), “Increasing The Generalizability of Qualtitative Research”, W. W. Eisner ve A. Peshkin (Ed.). Qualtiative inquirv in education: The continuing debate (s.201-232). New York: Teachers College Press.
  • Setiawan, M., Effendi, N., Santoso, T., Dewi, V. I., & Sapulette, M. S. (2022). Digital financial literacy, current behavior of saving and spending and its future foresight. Economics of Innovation and New Technology, 31(4), 320-338.
  • Shaik, M. B., Kethan, M., Jaggaiah, T., & Khizerulla, M. (2022). Financial Literacy and Investment Behaviour of IT Professional in India. East Asian Journal of Multidisciplinary Research, 1(5), 777-788.
  • Siswanti, I., and Halida, A. M. (2020), “Financial Knowledge, Financial Attitude, And Financial Management Behavior: Self–Control As Mediating”, The International Journal of Accounting and Business Society, 28(1), 105-132.
  • Şamiloğlu, F., Kahraman, Y. E., ve Bağcı, H. (2016, “Finansal Okuryazarlık Araştırması: Erciyes Üniversitesi Öğrencileri Üzerinde Bir Uygulama”, Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi, 12(12), 308-318.
  • Tetik, N. (2019), “Türkiye’nin Finansal Okuryazarlık Düzeyi: Literatür Taraması ve Sonuçların Değerlendirilmesi”, Electronic Turkish Studies, 14(6), 3505-3524.
  • Turhan, G. T. (2020), “Finansal Okuryazarlık İle İlgili Tutum Ve Davranışların Üniversite Öğrencilerine Yönelik Değerlendirilmesi”, Maliye ve Finans Yazıları, (114), 375-400.
  • Türnüklü, A. (2000), “Eğitimbilim Araştırmalarında Etkin Olarak Kullanılabilecek Nitel Bir Araştırma Tekniği: Görüşme. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi”, 24(24), 543-559.
  • Ünal, S., ve Düger, Y. S. (2015), “Akademik Personelin Finansal Gönenç Hâli ile Finansal Davranış Eğilimi Arasındaki İlişkiye Yönelik Ampirik Bir Araştırma”, Ekonomik ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 11 (1), 213-226.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2013), Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin Yayınevi, Ankara.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2016), Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin Yayınevi, Ankara.
  • Yılmaz Y. ve Tunce M. (2017), “Finansal Okuryazarlık Düzeyinin Belirlenmesi: Dicle Üniversitesi İİBF Öğrencilerine Yönelik Bir Araştırma”, Dicle Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 7(14), 301-312.

Finansal Tutum ve Davranış ile Yatırım Eğilimlerinin Nitel Araştırma Yöntemi ile ölçülmesi

Yıl 2023, Cilt: 3 Sayı: 1, 170 - 188, 30.06.2023

Öz

Bu çalışmada finansal yatırım araçlarına yatırım yapan bireylerin finansal tutum ve davranışlarına göre finansal eğilimlerinin anlaşılması ile finansal tutum ve davranışların demografik özelliklere göre farklılaşmaların olup olmadığının belirlenmesi amaçlanmış olup, araştırmada birincil veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış mülakat yöntemi tercih edilmiştir. Veriler, nitel araştırma yöntemi olan içerik analiz yöntemi uygulanarak MAXQDA 2020 programı ile analiz edilmiştir. Sonuçlar değerlendirildiğinde, katılımcıların finansal tutumlarının cinsiyete göre, yatırım yapma sürelerinin ise eğitim durumuna ve yaşa göre farklılaştığı görülmüştür. Yapılan analiz incelendiğinde, erkek katılımcıların yatırımlardan daha fazla para kazanmak için finans eğitiminin gerekli olduğu ve borçlanma aracı olarak kredi tercih etmedikleri, kadın katılımcıların ise eğitime gerek olmadığı düşüncesinin varlığı görülmüştür. Ayrıca, paraya bakış açısının eğitim durumuna göre farklılaştığı; bu doğrultuda lisansüstü eğitime sahip yatırımcıların parayı mutluluk aracı olarak gördüğü fakat daha düşük eğitim seviyesine sahip bireylerin parayı mutluluk aracı olarak görmedikleri tespit edilmiştir. Katılımcıların yatırım yapma süresi değerlendirildiğinde ise; 40 yaş üzeri katılımcılar ile lisans ve altı eğitim seviyesine sahip katılımcıların uzun vadeli yatırımlar yaptıkları gözlemlenirken, 40 yaş altı katılımcıların ve lisansüstü eğitim seviyesine sahip katılımcıların kısa vadeli yatırımları tercih ettikleri belirlenmiştir. Ayrıca, 40 yaş altı katılımcıların borçlanma aracı olarak kredi kartı kullanımını tercih ettikleri, 40 yaş üzeri katılımcıların ise kredi kartını borçlanma aracı olarak kullanmadıkları görülmüştür. Son olarak katılımcıların tamamı hangi gelir grubunda oldukları fark etmeksizin ödemelerini düzenli olarak yaptıklarını ifade etmiştir.

Kaynakça

  • Akman Dömbekci, H. ve Erişen, M. A. (2022), “Nitel Araştırmalarda Yarı Yapılandırılmış Görüşme Tekniği”, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, AÜSBD Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri Özel sayısı, 141-160.
  • Akyol, C. (2010), “Finansal Farkındalığın Yatırımcı Tercihlerine Etkileri: Özel Bankacılık Çalışanlarında Finansal Farkındalık Üzerine Bir Araştırma” (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi), Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eskişehir.
  • Alkaya, A. ve Yağlı, D. (2015), “Finansal Okuryazarlık, Finansal Bilgi, Davranış ve Tutum: Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi İ.İ.B.F. Öğrencileri Üzerine Bir Uygulama”, Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 40(8), 585-599.
  • Altıntaş, K. M. (2011). “The Dynamics Of Financial Literacy Within The Framework Of Personal Finance: An Analysis Among Turkish University Students”, African Journal of Business Management, 5(26), 10483-10491.
  • Ay M ve Ebdülrzazade S. (2021), “Finansal Okuryazarlık Tutum ve Davranışlarının Değerlendirilmesine İlişkin Bir Çalışma: Selçuk Üniversitesi İİBF Örneği”, Uluslararası Muhasebe ve Finans Araştırmaları Dergisi, 3(1), 1-17.
  • Barmaki, N. (2015), “Üniversite Öğrencilerinin Finansal Okuryazarlık Düzeylerini Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma: Hacettepe Üniversitesi Örneği”, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Aile ve Tüketici Bilimleri, Doktora Tezi, Ankara.
  • Benan, G. Ö. K. ve Coşkun, A. (2020), “Z Kuşağının Finansal Okuryazarlık Eğilimlerinin İncelenmesine İlişkin Bir Araştırma”, Uluslararası Kültürel ve Sosyal Araştırmalar Dergisi (UKSAD), 6(1), 356-366.
  • Biçer, E. B., Altan, F. (2016), “Üniversite ÖĞRencilerinin Finansal Okuryazarlık İle İlgili Tutum ve Davranıslarının Değerlendirilmesi”, Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Aralık 2016 20(4), 1501-1517.
  • Chen, H. ve Volpe, R.P. (2002), “Gender Difference in Personal Financial Literacy Among Cellege Students”, Financial Service Review, 11(3), 289-307.
  • Chinn, P. L., & Kramer, M. K. (1999), “Theory and nursing: Integrated knowledge development”, St. Louis: Mosby. Creswell, J.W. (2013), “Research Design Qualitative, Quantitative and Mixed Methods Approaches”, 4th Edition, SAGE Publications, Inc., London.
  • Creswell, J.W., ve Miller, D.L. (2000) “Determining Qualitative Research Methods”, Theory Into Practice, 39, 124-130.
  • Cude, B. J., Lawrence, F., Lyons, A., Metzger, K., LeJeune, E., Marks, L., and Machtmes, K. (2006), “College Students and Financial Literacy: What They Know and What We Need to Learn”, Proceedings of the Eastern Family Economics and Resource Management Association, 102(9), 106-109.
  • Çam A. V. ve Barut A. (2015), “Finansal Okuryazarlık Düzeyi ve Davranışları: Gümüşhane Üniversitesi Ön Lisans Öğrencileri Üzerinde Bir Araştırma”, Küresel İktisat ve İşletme Çalışmaları Dergisi, 4(7), 63-72.
  • Çinko, M., Avcı, E., Ergun, S., ve Tekçe, M. (2017), “Üniversite Öğrencilerinin Finansal Okuryazarlık Düzeyleri: Marmara Üniversitesi Örneği”, Marmara Business Review, 2(1), 25-50.
  • Çoşkun, S. (2016), “Üniversite Öğrencilerinin Finansal Davranış ve Tutumlarının Belirlenmesi: Finansal Okuryazarlık Algıları Üzerine Bir Araştırma”, İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 5(7), 2247-2258.
  • Demirören, S. (2019), “Bir Yatırım Aracı Olarak Altının Değerinin Belirlenmesinde Finansal Davranış Faktörleri”, Yüksek Lisans Tezi, Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Denk, Z., Demir, Ö. ve Sezgin, E. E. (2018), “Kartlı Ödeme Sistemlerinin Finansal Davranış ve Tutum Üzerindeki Etkisi: Elazığ-Malatya Ili AVM Müşterileri Örneği”, Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 28(1), 187-202.
  • Dew, J., and Xiao, J. J. (2011), “The Financial Management Behavior Scale: Development and Validatio”, Journal of Financial Counseling and Planning, 22(1), 42-59.
  • Earl, B. (2004), “The Practice of Social Research”, 10. Basım. Thomson, Wadsworth.
  • Er, B., ve Çetintaş, M. (2018), “İşçilerde Finansal Okuyazarlık: Finansal Bilgi, Tutum ve Davranış Eksenli Bir Araştırma”, Mersin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü e-dergi, 1(2), 61-71.
  • Ergün, B., Şahin, A., ve Ergin, E. (2014), “Finansal Okuryazarlık: İşletme Bölümü Öğrencileri Üzerine Bir Çalışma”, Journal of International Social Research, 7(34), 847-864.
  • Falahati, L., Sabri, M. F., ve Paim, L. (2012), “Assessment a Model Of Financial Satisfaction Predictors: Examining The Mddiate Effect Of Financial Behaviour and Financial Strain”, World Applied Sciences Journal, 20(2), 190-197.
  • Gök B. ve Coşkun A. (2020), “Z Kuşağının Finansal Okuryazarlık Eğilimlerinin İncelenmesine İlişkin Bir Araştırma”, Uluslararası Kültürel ve Sosyal Araştırmalar Dergisi (UKSAD), 6 (1), 356-366.
  • Hilgert, M. A., Hogarth, J. M. ve Beverly, S. G. (2003), “Household Financial Management: The Connection Between Knowledge and Behavior”, Federal Reserve Bulletin, 89, 309-322.
  • https://www.vap.org.tr/portfoy-dilimi-bazinda-yatirimci-sayilari, Erişim Tarihi: 07.06.2023
  • J. H. Kim, (2015), “Parental İnfluence On Young Adult Children’s Financial Attitudes: Moderation Effect Of Financial Communication and Family Environments”, Ph.D. thesis to Human Sciences, University of Nebraska, Lincoln, Nebraska, USA, Oct.
  • Jorgensen, B. L, (2007), “Financial Literacy of College Students: Parental And Peer Influences, Master Of Science In Human Developmen”, October 2, 2007 Blacksburg, Virginia.
  • Jorgensen, B. L. and Savla, J. (2010), “Financial Literacy of Young Adults The Importance of Parental Socialization”, Family Relations, 59(2), 465-478.
  • Karabudak, S. (2022), “Finansal Tutum ve Davranışların Demografik Faktörler Açısından Değerlendirilmesi: Teknopark Çalışanları Üzerine Bir Araştırma”, Yüksek Lisans Tezi, Karabük Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü.
  • Kılıç, Y., Ata, H. A., ve Seyrek, İ. H. (2015), “Finansal Okuryazarlık: Üniversite Öğrencilerine Yönelik Bir Araştırma”, Muhasebe ve Finansman Dergisi, (66), 129-150.
  • Krippendorff, K. (2004), “Content Analysis: An introduction to its methodology (2nd ed.)”, Thousand Oaks, CA: Sage Publications.
  • Kuzel, A., J. (1992), “Sampling in qualitative inquiry. B. F. Crabtree ve W. L. Miller (Ed.)”, Doing qualitative research: Research methods for primary care volume 3 (s.31-44). Newbury Park: Sage Publications.
  • Lincoln, Y.S. ve Guba, E. G. (1985), “Naturalistic inquirv. Newbury Park: Sage Publications”.
  • Lusardi, A. ve Mitchell, O. S. (2007), “Baby Boomer Retirement Security: The Roles Of Planning, Financial Literacy And Housing Wealth”, Journal of Monetary Economics, 54(1), 205–224.
  • Lusardi, A., ve Mitchelli, O. S. (2007), “Financial Literacy And Retirement Preparedness: Evidence And İmplications For Financial Education”, Business economics, 42(1), 35-44.
  • Mandell, L. and Klein, L.S. (2009), “The Impact of Financial Literacy Education On Subsequent Financial Behavior”, SJournal Of Financila Counselin and Planning, 20(1), 15-24.
  • Meydan, S. (2019), “Fakülte Öğrencilerinin Finansal Davranış ve Finansal Tutum Düzeyleri: Trakya Üniversitesi Örneği”, (Master's thesis, Trakya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü).
  • Miles, M. B. ve Huberman, A. M. (2015), Nitel Veri Analizi: Genişletilmiş Bir Kaynak Kitap,1. Baskı, S. Akbaba Altun ve A. Ersoy (Çev. Eds).
  • Mustafa, A. Y., ve Ebdülrzazade, S. (2021), “Finansal Okuryazarlık Tutum ve Davranışlarının Değerlendirilmesine İlişkin Bir Çalışma: Selçuk Üniversitesi İİBF Örneği”, Uluslararası Muhasebe ve Finans Araştırmaları Dergisi, 3(1), 1-17.
  • Nano, D. ve Cani, S. (2013), “The Differences in Students’ Financial Literacy Based On Financial Education”, Academicus International Scientific Journal, 8(1), 149-160.
  • Onur, N., ve Nazik, M. H. (2014), “Öğretmenler İçin Bireysel Finans Alanında Finansal Tutum Ölçeğinin Geliştirilmesi (Ftö): Geçerlik ve Güvenilirlik Çalışması”, Vocational Education, 9(4), 90-99.
  • Özbay, M. ve Yaşa Özeltürkay E. (2021), “Z kuşağının Finansal Okuryazarlık Düzeyinin Ölçülmesi: Adana İli Örneği”, Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi3(1), 1-12.
  • Patton, Q., M. (1990), “Qualitative Evaluation an Research Methods” (2nd Ed.). London: Sage Pub. Rubin, H. J. ve Rubin, I. S. (1995), “Qualitative İnterviewing: The Art Of Hearing Data”, Thousanu Oaks: Sage Publications.
  • S. Shim, J. Xiao, B. Barber and A. Lyons, (2009), “Pathways to Life Success: A Conceptual Model Of Financial Well-Being For Young Adults”, Journal of Applied Developmental Psychology, 30(6), pp. 708-723.
  • Schofield, J. W. (1990), “Increasing The Generalizability of Qualtitative Research”, W. W. Eisner ve A. Peshkin (Ed.). Qualtiative inquirv in education: The continuing debate (s.201-232). New York: Teachers College Press.
  • Setiawan, M., Effendi, N., Santoso, T., Dewi, V. I., & Sapulette, M. S. (2022). Digital financial literacy, current behavior of saving and spending and its future foresight. Economics of Innovation and New Technology, 31(4), 320-338.
  • Shaik, M. B., Kethan, M., Jaggaiah, T., & Khizerulla, M. (2022). Financial Literacy and Investment Behaviour of IT Professional in India. East Asian Journal of Multidisciplinary Research, 1(5), 777-788.
  • Siswanti, I., and Halida, A. M. (2020), “Financial Knowledge, Financial Attitude, And Financial Management Behavior: Self–Control As Mediating”, The International Journal of Accounting and Business Society, 28(1), 105-132.
  • Şamiloğlu, F., Kahraman, Y. E., ve Bağcı, H. (2016, “Finansal Okuryazarlık Araştırması: Erciyes Üniversitesi Öğrencileri Üzerinde Bir Uygulama”, Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi, 12(12), 308-318.
  • Tetik, N. (2019), “Türkiye’nin Finansal Okuryazarlık Düzeyi: Literatür Taraması ve Sonuçların Değerlendirilmesi”, Electronic Turkish Studies, 14(6), 3505-3524.
  • Turhan, G. T. (2020), “Finansal Okuryazarlık İle İlgili Tutum Ve Davranışların Üniversite Öğrencilerine Yönelik Değerlendirilmesi”, Maliye ve Finans Yazıları, (114), 375-400.
  • Türnüklü, A. (2000), “Eğitimbilim Araştırmalarında Etkin Olarak Kullanılabilecek Nitel Bir Araştırma Tekniği: Görüşme. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi”, 24(24), 543-559.
  • Ünal, S., ve Düger, Y. S. (2015), “Akademik Personelin Finansal Gönenç Hâli ile Finansal Davranış Eğilimi Arasındaki İlişkiye Yönelik Ampirik Bir Araştırma”, Ekonomik ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 11 (1), 213-226.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2013), Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin Yayınevi, Ankara.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2016), Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin Yayınevi, Ankara.
  • Yılmaz Y. ve Tunce M. (2017), “Finansal Okuryazarlık Düzeyinin Belirlenmesi: Dicle Üniversitesi İİBF Öğrencilerine Yönelik Bir Araştırma”, Dicle Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 7(14), 301-312.
Toplam 56 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Finans
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Rüya Kaplan Yıldırım 0000-0003-0455-568X

Gülden Kadooğlu Aydın 0000-0003-4214-5673

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Cilt: 3 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Kaplan Yıldırım, R., & Kadooğlu Aydın, G. (2023). Finansal Tutum ve Davranış ile Yatırım Eğilimlerinin Nitel Araştırma Yöntemi ile ölçülmesi. Anlambilim MTÜ Sosyal Ve Beşeri Bilimler Dergisi, 3(1), 170-188.