Türkiye’de
üniversite yapılanması içerisinde yer alan ilahiyat fakülteleri başta öğretmen
ve din görevlileri olmak üzere din eğitimi alanında insan yetiştiren yüksek din
eğitimi kurumlarıdır. Türkiye’de son dönemlerde sayıları hızla artan ilahiyat fakültelerinin
açılması ve bu fakültelere yerleşen öğrencilerin sayılarında ki artış
beraberinde çeşitli problemleri de getirmektedir. Yeni açılan fakültelerin
fiziki, sosyal ve diğer imkânları öğrencilerin beklentileri ile
karşılaştırıldığında çeşitli sorunların ortaya çıktığı görülmektedir.
Bu çalışmada, Mustafa Kemal Üniversitesi
(MKÜ) İlahiyat Fakültesi öğrencileri
örneğinde üniversite öğrencilerinin eğitim ve öğretimle ilgili akademik
sorunları başta olmak üzere sosyo-kültürel, ekonomik durumları, eğitim
sürecinde karşılaştıkları sorunların ve
beklentilerinin tespit edilmesi amaçlanmıştır. Tarama modelinin kullanıldığı bu
betimsel çalışmada, bulgular araştırmacıların gözlemleri, anket ve görüşme yoluyla
elde ettikleri veriler çerçevesinde ele
alınmıştır.
Çalışma sonuçlarına göre öğrencilerin en büyük
kaygısı gelecekle ilgili olup öncelikle iş bulamamaktır. Bu durum aynı zamanda fakülteyi
tercih etmelerinde etken olan en önemli faktör olarak çıkmıştır. Daha sonraki
kaygıları ise fakülteyi bitirememektir. Bununla birlikte öğrencilerin çoğunluğu
gelecekten ümitlidir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Din Araştırmaları |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Kasım 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 1 Sayı: 1 |