TemH tûplumsal bir kurum otan aite, toplumdan topluma >apı biçim farktan gösterime de temel gOrmru kaybetmemi^r. Aile* nin temel Ödevlerinden olan çoeuklann yeti(tinlınesi» gelecek kupğa ana kültürün aktanlmau, i| bölümü \'e dmi^Tile ilgili Odc\’)er hemen* hemen her toj^umda aileler tarafından ^nîriiıûlnıekccdir. Ancak, farklı kültürlerdeki ailelerin bu odes'teri yerine getirmek için >'Urüdükleri yollar da bankadır. (Hoebel, £. Adanuon: Man in thc PrimitİK'e Worldt Xew York. 1^9* t. 3t8’3>9)- Toplumul kurum olarak» ailenin Kiğla^mauna yönelik önlem lerde bu nedenle toplumdan topluma farklılık gösterecektir. Gelenek sel toplumda ailenin sağUnla^mannı saghyaeak önlemlerle, Kenuel toplumda, hatta Kentsel toplumun yan kültür alanı olan Gecekondu toptumunda almaeak önlemler arasında önemli farklann olacağı açıktır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Antropoloji |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 1977 |
Gönderilme Tarihi | 1 Ocak 1977 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 1977 |
Antropoloji’de yayımlanan makaleler ve diğer yazıların tümünün yayın hakkı Creative Commons Atıf-Gayri Ticari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY-NC 4.0) altında lisanslanmıştır. Yani yayımlanan makale ve diğer muhtelif yazılar, başka yayınlarda ancak uygun referans gösterilerek, lisansa bağlantı sağlanarak, değişiklik yapıldıysa belirtilerek ve ticarî amaç gütmeyerek kullanılabilirler. Kısaca yazar(lar) veya okuyucu(lar) herhangi bir maddî çıkar gözetmeksizin, Antropoloji’deki yayınları basılı ve/veya elektronik olarak çoğaltmakta ve/veya yaymakta özgürdürler. Bu durum yine de lisans sahibi olarak Antropoloji’nin sizi ve çalışmanızı onaylayacağı anlamına gelmek zorunda değildir.
Budapeşte Açık Erişim Girişimi