Diğer
BibTex RIS Kaynak Göster

IMPLEMENTING eTWINNING PROJECTS: FOUNDER TEACHER PERSPECTIVES

Yıl 2021, , 380 - 398, 31.12.2021
https://doi.org/10.35346/aod.1004386

Öz

The “eTwinning” Platform, which recently has come into effect in Europe, creates a network-based learning environment, and enables teachers to develop projects in cooperation with each other in a flexible and comfortable environment. While the fields of Science and Mathematics have a large place among the projects in the eTwinning Platform, projects can also be implemented in many fields such as FETEMM, coding, learning with games and inclusive education. In this study, examples of “eTwinning” projects with the content of Social Sciences and Sciences that have been running and planned to be carried out are also given. Especially, the acquisitions related to the Science course were discussed and practices of the studies aimed at realizing these acquisitions were narrated. This study aims for founder teachers to share their experiences about the” eTwinning” Platform and to contribute to thein crease of the number of teachers who do projects on the eTwinning Platform. By giving examples from thee Twinning projects that have been running and planned to be done. In this study, the processes and tools taken into account while creating” eTwinning” projects such as communication, collaboration, dissemination ,compliance with the curriculum and evaluation processes, technology and web2.0 tools were mentioned .Suggestions were presented to innovative teachers who want to prepare an “ eTwinning” project and use network-based teaching methods in their classrooms by going through project activities in areas such as FETEMM, coding, learning with games and inclusive education. 

Kaynakça

  • Akarsu, M., Akçay, N.O, Elmas, R. STEM Eğitimi Yaklaşımının Özellikleri ve Değerlendirilmesi Boğaziçi Üniversitesi Eğitim Dergisi, STEM Eğitimi, 155-175.
  • Bender, M. T.(2005). John Dewey’ nin Eğitime Bakışı Üzerine Yeni Bir Yorum Gazi Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi, Cilt 6, Sayı 1, (2005)
  • Bozdağ, Ç. (2017). Almanya ve Türkiye’de Okullarda Teknoloji Entegrasyonu: “eTwinning” Örneği Üzerine Karşılaştırmalı Bir İnceleme, Ege Eğitim Teknolojileri Dergisi, 1(1), 42- 64.
  • Çavuş, R., Balçın,M.D., Yılmaz,M.,M.(2020). Fen Bilimleri Öğretmenlerinin eTwinning Proje Süreçlerindeki Deneyimlerine Yönelik Görüşleri Cumhuriyet International Journal of Education – Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi e-ISSN: 2147-1606
  • Ersoy, Y. (2006) İlköğretim Matematik Öğretim Programındaki Yenilikler-I: Amaç, İçerik ve Kazanımlar İlköğretim Online 5 1 30 44 2006
  • From, H. (2003) To Have or To Be (Sahip Olmak Ya Da Olmak) İstanbul: Arıtan Yayınevi
  • Herdem, K., Ünal,İ.(2018). STEM Eğitimi Üzerine Yapılan Çalışmaların Analizi: Bir Meta-Sentez Çalışması Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi / Journal of Educational Sciences ISSN: 1300-8889 DOI: 10.15285/maruaebd.381417
  • Kaas, M. J. (2010). “Teaching in a Technology-Enhanced and Web Connected World”, Journal of the American Psychiatric Nurses Association, 16(2): 114–115.
  • Kösterelioğlu, İ., Bayar, A. ve Akın-Kösterelioğlu, M. (2014). Öğretmen Eğitiminde etkinlik temelli öğrenme süreci: Bir durum araştırması. Electronic Turkish Studies, 9(2), 1035-1047. https://doi.org/10.7827/TurkishStudies.6406
  • Mert, A., Cüce,P.(2012) Etkinlik Temelli Matematik Öğretimi Yapılan Sınıf Ortamlarından Yansımalar:(Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi) Karadeniz Teknik Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Trabzon
  • Öymen, H. R., 1969, Doğulu ve Batılı Yönü ile Eğitim Tarihi I. Ankara: Ayyıldız Matbaası.
  • Parlak, B.,2017, Dijital Çağda Eğitim:Olanaklar ve Uygulamalar Üzerine Bir Analiz. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Y.2017, C.22, Kayfor15 Özel Sayısı, s.1741-1759
  • Vuorikari,R.,Berlanga,A., Cachia,R.,Cao,Y., Fetter,S.,Gilleran,A.,Klamma,R., Punie,Y.,,Scimeca,S.and, Sloep,P.(2011,December). ICT-based school collaboration teachers’ networks and their opportunities for teachers’professionel development –a case study on e Twinning. In Internationel conferance on web- based learning-(p.112-121).Berlin,Heidelberg: Springer.http://doi.org/10.1007/ 978-3-642-25813-8_12
  • Yakar, H. G. İ. (2013). Sinema filmlerinin eğitim amaçlı kullanımı: Tarihsel bir değerlendirme. Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(1), 21-36.
  • Yılmaz, M. (2018). Filmlerin Öğretim Materyali Olarak Kullanılması ve Biyoloji Eğitimindeki Yansımaları, İnformal Ortamlarda Araştırmalar Dergisi, 3(2), 24-37.
  • Url 1. 02 Eylül 2021 tarihine https://www.etwinning.net/tr/pub/index.htm adresinden alınmıştır.
  • Url 2. 28 Eylül 2021 tarihinde http://etwinning.meb.gov.tr adresinden alındı.
  • Url 3. Cassells, D., Gilleran, A., Morvan, C. & Scimeca, eTwinning Kuşağı, eTwinning Merkezi Destek Servisi, Brüksel/Belçika 05 Eylül 2021 tarihinde http://www.etwinning.net/downloads/generation/tr.pdf adresinden alındı.
  • Url 4. Millî Eğitim Bakanlığı, Scientix Avrupa’da Fen Bilimleri Eğitimi için Topluluk. Ankara, Türkiye: MEB-Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü 05 Eylül 2021 tarihinde http//scientix.eba.gov.tr/ adresinden alındı.
  • Url 5.05 Eylül 2021 tarihinde https://codeweek.eu/training adresinden alındı.
  • Url 6.05 Eylül 2021 tarihinde http://codeweekturkiye.eba.gov.tr/?page_id=24 adresinden alındı.
  • Url7. ŞENGÜL, D. Bir eTwinning Projesi Planlama 20 Ağustos 2021tarihinde http://etwinningonline.eba.gov.tr/course/bir-etwinning-projesi-planlama/ adresinden alındı.
  • Url 8. TUĞYAN, A. (2015) eTwinning Twinspace eTwinningTRKitapları 08 Eylül 2021 tarihinde https://mersin.meb.gov.tr/arge/assets/twinspace-nedir-le12.pdf adresinden alındı.
  • Url 9.eTwinning Davranış Kuralları, 28 Eylül 2021 tarihinde https://www.etwinning.net/tr/pub/code-of-conduct.htm adresinden alındı.
  • Url 10-11. T.C. DIŞİŞLERİ BAKANLIĞI Avrupa Birliği Başkanlığı Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı TÜRKİYE ULUSAL AJANSI Proje Sonuçlarının Yaygınlaştırılması ve Kullanılması 09 Eylül 2021 tarihinde https://www.ua.gov.tr/media/jiyntlby/deor.pdf adresinden alındı.
  • Url 12. Azerbaycan’ı ve Türkiye’yi Buluşturan Eğitim Projesi 5Ocak 2021 tarihinde http://www.egetelgraf.com/azerbaycan-ve-turkiyeyi-bulusturan-egitimprojesi/ adresinden alındı.
  • Url 13. eTwinning Mesleki Gelişiminize Nasıl Katkı Sağlar? 05 Eylül 2021 tarihinde http://etwinning.meb.gov.tr/kendini-gelistir/# adresinden alınmıştır.

eTWINNING PROJELERİNİN UYGULANMASI: KURUCU ÖĞRETMEN PERSPEKTİFLERİ

Yıl 2021, , 380 - 398, 31.12.2021
https://doi.org/10.35346/aod.1004386

Öz

Avrupa’da uygulanmaya başlayan ağ tabanlı öğrenme ortamı yaratan “eTwinning” Platformu, öğretmenlerin, esnek ve rahat bir ortamda birbirleriyle iş birliği içinde projeler geliştirmesini sağlanmaktadır. “eTwinning” Platformu’nda yer alan projelerin arasında özellikle Fen Bilimleri ve Matematik alanları geniş yer tutmakla beraber, FETEMM, kodlama, oyunlarla öğrenme ve kapsayıcı eğitim gibi birçok alanda da projeler uygulanabilmektedir. Bu çalışmada, gerçekleştirilen ve yapılması planlanan Sosyal Bilgiler ve Fen Bilimleri içerikli “eTwinning” projeleri ile ilgili örnekler de verilmiştir. Özellikle Fen Bilimleri dersi ile ilgili kazanımlar ele alınmış, bu kazanımları gerçekleştirmeye yönelik çalışmaların uygulamaları anlatılmıştır. Bu çalışmanın amacı eTwinning Platformu’na ait kurucu öğretmen deneyimlerinin paylaşılarak “eTwinning” Platformu’nda proje gerçekleştiren öğretmen sayısının arttırılmasına katkı sağlamaktır. Çalışmada “eTwinning” projeleri oluşturulurken dikkate alınan iletişim, iş birliği, yaygınlaştırma, müfredatla uyum, disiplinler arası geçiş ve değerlendirme süreçlerine, proje sırasında kullanılan teknoloji ve Web2.0 araçlarına değinilmiştir. Proje etkinlikleri üzerinden giderek “eTwinning” projesi hazırlamak ve ağ tabanlı öğretim yöntemlerini sınıflarında kullanmak isteyen yenilikçi öğretmenlere öneriler sunulmuştur.

Kaynakça

  • Akarsu, M., Akçay, N.O, Elmas, R. STEM Eğitimi Yaklaşımının Özellikleri ve Değerlendirilmesi Boğaziçi Üniversitesi Eğitim Dergisi, STEM Eğitimi, 155-175.
  • Bender, M. T.(2005). John Dewey’ nin Eğitime Bakışı Üzerine Yeni Bir Yorum Gazi Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi, Cilt 6, Sayı 1, (2005)
  • Bozdağ, Ç. (2017). Almanya ve Türkiye’de Okullarda Teknoloji Entegrasyonu: “eTwinning” Örneği Üzerine Karşılaştırmalı Bir İnceleme, Ege Eğitim Teknolojileri Dergisi, 1(1), 42- 64.
  • Çavuş, R., Balçın,M.D., Yılmaz,M.,M.(2020). Fen Bilimleri Öğretmenlerinin eTwinning Proje Süreçlerindeki Deneyimlerine Yönelik Görüşleri Cumhuriyet International Journal of Education – Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi e-ISSN: 2147-1606
  • Ersoy, Y. (2006) İlköğretim Matematik Öğretim Programındaki Yenilikler-I: Amaç, İçerik ve Kazanımlar İlköğretim Online 5 1 30 44 2006
  • From, H. (2003) To Have or To Be (Sahip Olmak Ya Da Olmak) İstanbul: Arıtan Yayınevi
  • Herdem, K., Ünal,İ.(2018). STEM Eğitimi Üzerine Yapılan Çalışmaların Analizi: Bir Meta-Sentez Çalışması Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi / Journal of Educational Sciences ISSN: 1300-8889 DOI: 10.15285/maruaebd.381417
  • Kaas, M. J. (2010). “Teaching in a Technology-Enhanced and Web Connected World”, Journal of the American Psychiatric Nurses Association, 16(2): 114–115.
  • Kösterelioğlu, İ., Bayar, A. ve Akın-Kösterelioğlu, M. (2014). Öğretmen Eğitiminde etkinlik temelli öğrenme süreci: Bir durum araştırması. Electronic Turkish Studies, 9(2), 1035-1047. https://doi.org/10.7827/TurkishStudies.6406
  • Mert, A., Cüce,P.(2012) Etkinlik Temelli Matematik Öğretimi Yapılan Sınıf Ortamlarından Yansımalar:(Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi) Karadeniz Teknik Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Trabzon
  • Öymen, H. R., 1969, Doğulu ve Batılı Yönü ile Eğitim Tarihi I. Ankara: Ayyıldız Matbaası.
  • Parlak, B.,2017, Dijital Çağda Eğitim:Olanaklar ve Uygulamalar Üzerine Bir Analiz. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Y.2017, C.22, Kayfor15 Özel Sayısı, s.1741-1759
  • Vuorikari,R.,Berlanga,A., Cachia,R.,Cao,Y., Fetter,S.,Gilleran,A.,Klamma,R., Punie,Y.,,Scimeca,S.and, Sloep,P.(2011,December). ICT-based school collaboration teachers’ networks and their opportunities for teachers’professionel development –a case study on e Twinning. In Internationel conferance on web- based learning-(p.112-121).Berlin,Heidelberg: Springer.http://doi.org/10.1007/ 978-3-642-25813-8_12
  • Yakar, H. G. İ. (2013). Sinema filmlerinin eğitim amaçlı kullanımı: Tarihsel bir değerlendirme. Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(1), 21-36.
  • Yılmaz, M. (2018). Filmlerin Öğretim Materyali Olarak Kullanılması ve Biyoloji Eğitimindeki Yansımaları, İnformal Ortamlarda Araştırmalar Dergisi, 3(2), 24-37.
  • Url 1. 02 Eylül 2021 tarihine https://www.etwinning.net/tr/pub/index.htm adresinden alınmıştır.
  • Url 2. 28 Eylül 2021 tarihinde http://etwinning.meb.gov.tr adresinden alındı.
  • Url 3. Cassells, D., Gilleran, A., Morvan, C. & Scimeca, eTwinning Kuşağı, eTwinning Merkezi Destek Servisi, Brüksel/Belçika 05 Eylül 2021 tarihinde http://www.etwinning.net/downloads/generation/tr.pdf adresinden alındı.
  • Url 4. Millî Eğitim Bakanlığı, Scientix Avrupa’da Fen Bilimleri Eğitimi için Topluluk. Ankara, Türkiye: MEB-Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü 05 Eylül 2021 tarihinde http//scientix.eba.gov.tr/ adresinden alındı.
  • Url 5.05 Eylül 2021 tarihinde https://codeweek.eu/training adresinden alındı.
  • Url 6.05 Eylül 2021 tarihinde http://codeweekturkiye.eba.gov.tr/?page_id=24 adresinden alındı.
  • Url7. ŞENGÜL, D. Bir eTwinning Projesi Planlama 20 Ağustos 2021tarihinde http://etwinningonline.eba.gov.tr/course/bir-etwinning-projesi-planlama/ adresinden alındı.
  • Url 8. TUĞYAN, A. (2015) eTwinning Twinspace eTwinningTRKitapları 08 Eylül 2021 tarihinde https://mersin.meb.gov.tr/arge/assets/twinspace-nedir-le12.pdf adresinden alındı.
  • Url 9.eTwinning Davranış Kuralları, 28 Eylül 2021 tarihinde https://www.etwinning.net/tr/pub/code-of-conduct.htm adresinden alındı.
  • Url 10-11. T.C. DIŞİŞLERİ BAKANLIĞI Avrupa Birliği Başkanlığı Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı TÜRKİYE ULUSAL AJANSI Proje Sonuçlarının Yaygınlaştırılması ve Kullanılması 09 Eylül 2021 tarihinde https://www.ua.gov.tr/media/jiyntlby/deor.pdf adresinden alındı.
  • Url 12. Azerbaycan’ı ve Türkiye’yi Buluşturan Eğitim Projesi 5Ocak 2021 tarihinde http://www.egetelgraf.com/azerbaycan-ve-turkiyeyi-bulusturan-egitimprojesi/ adresinden alındı.
  • Url 13. eTwinning Mesleki Gelişiminize Nasıl Katkı Sağlar? 05 Eylül 2021 tarihinde http://etwinning.meb.gov.tr/kendini-gelistir/# adresinden alınmıştır.
Toplam 27 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Popüler Makaleler
Yazarlar

Sevinç Gezgin

Meral Gökbaş Çabuk

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021

Kaynak Göster

APA Gezgin, S., & Gökbaş Çabuk, M. (2021). eTWINNING PROJELERİNİN UYGULANMASI: KURUCU ÖĞRETMEN PERSPEKTİFLERİ. Anadolu Öğretmen Dergisi, 5(2), 380-398. https://doi.org/10.35346/aod.1004386
AMA Gezgin S, Gökbaş Çabuk M. eTWINNING PROJELERİNİN UYGULANMASI: KURUCU ÖĞRETMEN PERSPEKTİFLERİ. AOD. Aralık 2021;5(2):380-398. doi:10.35346/aod.1004386
Chicago Gezgin, Sevinç, ve Meral Gökbaş Çabuk. “ETWINNING PROJELERİNİN UYGULANMASI: KURUCU ÖĞRETMEN PERSPEKTİFLERİ”. Anadolu Öğretmen Dergisi 5, sy. 2 (Aralık 2021): 380-98. https://doi.org/10.35346/aod.1004386.
EndNote Gezgin S, Gökbaş Çabuk M (01 Aralık 2021) eTWINNING PROJELERİNİN UYGULANMASI: KURUCU ÖĞRETMEN PERSPEKTİFLERİ. Anadolu Öğretmen Dergisi 5 2 380–398.
IEEE S. Gezgin ve M. Gökbaş Çabuk, “eTWINNING PROJELERİNİN UYGULANMASI: KURUCU ÖĞRETMEN PERSPEKTİFLERİ”, AOD, c. 5, sy. 2, ss. 380–398, 2021, doi: 10.35346/aod.1004386.
ISNAD Gezgin, Sevinç - Gökbaş Çabuk, Meral. “ETWINNING PROJELERİNİN UYGULANMASI: KURUCU ÖĞRETMEN PERSPEKTİFLERİ”. Anadolu Öğretmen Dergisi 5/2 (Aralık 2021), 380-398. https://doi.org/10.35346/aod.1004386.
JAMA Gezgin S, Gökbaş Çabuk M. eTWINNING PROJELERİNİN UYGULANMASI: KURUCU ÖĞRETMEN PERSPEKTİFLERİ. AOD. 2021;5:380–398.
MLA Gezgin, Sevinç ve Meral Gökbaş Çabuk. “ETWINNING PROJELERİNİN UYGULANMASI: KURUCU ÖĞRETMEN PERSPEKTİFLERİ”. Anadolu Öğretmen Dergisi, c. 5, sy. 2, 2021, ss. 380-98, doi:10.35346/aod.1004386.
Vancouver Gezgin S, Gökbaş Çabuk M. eTWINNING PROJELERİNİN UYGULANMASI: KURUCU ÖĞRETMEN PERSPEKTİFLERİ. AOD. 2021;5(2):380-98.