Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

THE EXAMINATION OF SCIENCE TEACHERS NEUROPHYSIOLOGIC LEARNING PERCEPTION LEVELS

Yıl 2022, , 58 - 87, 30.06.2022
https://doi.org/10.35346/aod.1089504

Öz

In the information age, which is rapidly changing and innovating, theories that adapt to this change and innovation come to the fore in order to raise individuals under the desired conditions and these theories are included in the curriculum. One of these theories is the brain-based (neurophysiological) learning theory. In this context, the aim of the research is to examine the neurophysiological learning perception levels of science teachers. The sample of the study, in which the scanning model was used, consists of science teachers (n=51) working in public/private secondary schools determined by convenient sampling in a district of the province in the Aegean region. The data were collected in the spring semester of the 2019-2020 academic year. In the study, “Personal Information Form” and “Neurophysiological Learning Perception Scale” with a reliability study of 0.95 in the cronbach alpha (α) reliability study created by Sülün, Aydoğdu, Taşçı, and Yiğit (2014) were used as data collection tools. The t-test and anova statistical operations on the collected data were analyzed with the SPSS 26.0 package program. Results; It was found that the neurophysiological learning perception levels of science teachers “good level of perception” were found to be in favor of male teachers according to gender, in favor of seniority according to professional seniority “16-20 years”, in favor of faculty of science/literature according to the type of faculty/school/institute graduated. There is a significant difference in favor of “physics/chemistry/biology (fkb department)” in the sub-dimensions of “Neural Dimension in Mental Processes” and “Structural Functions of the Brain in Mental Processes”, and in favor of “biology teaching” in the sub-dimension of “The Role of the Brain in Learning” according to the department graduated. According to the type of school, there is a significant difference in favor of “private school” in the sub-dimension of “The Role of the Brain in Learning”, there is no significant difference in other sub-dimensions, education level, taking courses related to neurophysiological learning theory during their education, participating in an activity related to neurophysiological learning theory during their education. participation, using the neurophysiological learning theory in science lectures. It was found that there was no significant difference in the dimensions.

Kaynakça

  • Akyürek, E. ve Afacan, Ö. (2013). The effect of brain-based learning approach which applied to 8th grade science and technology casses on students’ academic achievement. The Journal of Academic Social Science Studies, 6(1),75-98.
  • Albayrak, N. K. (2019). Biyoloji öğretiminde beyin temelli öğrenmenin ilköğretim öğrencilerinin akademik başarısına etkisi (Tez No. 544057) [Yüksek Lisans Tezi, Atatürk Üniversitesi]. YÖK Ulusal Tez Merkezi.
  • Avcı, D. E. (2007). Beyin temelli öğrenme yaklaşımının ilköğretim 7. sınıf öğrencilerinin fen bilgisi dersindeki başarı, tutum ve bilgilerin kalıcılığı üzerine etkisi (Tez No. 205216) [Doktora Tezi,Gazi Üniversitesi]. YÖK Ulusal Tez Merkezi.
  • Aydın, S. (2008). Beyin temelli öğrenme kuramına dayalı biyoloji eğitiminin akademik başarı ve tutum üzerine etkisi (Tez No. 219028) [Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi]. YÖK Ulusal Tez Merkezi.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2014). Bilimsel araştırma yöntemleri (17. bs.). Pegem Yayınları.
  • Caine, R. N. & Caine, G. (2002) . Beyin temelli öğrenme (G. Ülgen ve diğerleri, Çev.). Nobel Yayınları.
  • Cengiz, Y. (2004). Yabancı dilde sözcük öğretimine müzik kullanımının etkilerinin beyin temelli öğrenme kuramı ışığında araştırılması (Tez No. 140963) [Yüksek lisans Tezi,Ankara Üniversitesi, Sosyal Enstitüsü]. YÖK Ulusal Tez Merkezi.
  • Çakıroğlu, S. (2014). Öğrenme stillleri ve beyin temelli öğrenme yaklaşımının öğrencilerin biyoloji dersindeki başarı ve tutumları üzerine etkisi (Tez No. 381621) [Doktora Tezi, Atatürk Üniversitesi]. YÖK Ulusal Tez Merkezi.
  • Çelebi K., Afyon A. (2011). İlköğretim fen bilgisi dersinde uygulanan beyin temelli öğrenme yaklaşımının öğrencilerin başarılarına etkisi. Selçuk Üniversitesi: Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, 31, 169-182.
  • Çengelci, T. (2007). Sosyal bilgiler dersinde beyin temelli öğrenmenin akademik başarıya ve öğrenmenin kalıcılığına etkisi. İlköğretim Online, 6(1), 62-75, 2007. [Online]: http://ilkogretim-online.org.tr.
  • Değirmenci, S. B. (2021). Okul öncesi öğretmenlerinin yaratıcı düşünme eğilimi ve beyin temelli öğrenme tutumu arasındaki ilişkinin incelenmesi (Tez No. 689975) [Yüksek Lisans Tezi,Üsküdar Üniversitesi]. YÖK Ulusal Tez Merkezi.
  • Demir, H. (2014). Sınıf öğretmenlerinin beyin temelli öğrenmeye yönelik görüşleri (Tez No. 386931) [Yüksek Lisans Tezi,Zirve Üniversitesi]. YÖK Ulusal Tez Merkezi.
  • Demirogları, G. (2021). Yükseköğretimde mesleki İngilizce dersinde uygulanan beyin temelli öğrenme yaklaşımının öğrencilerin akademik başarı, kalıcılık ve İngilizce tutumlarına etkisi (Tez No. 669747) [Doktora Tezi,Çukurova Üniversitesi]. YÖK Ulusal Tez Merkezi.
  • Duman, B. (2007). Neden beyin temelli öğrenme? Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Ercan, İ. ve Kan, İ. (2004). Ölçeklerde güvenirlik ve geçerlik. Uludağ Üniversitesi, Tıp Fakültesi Dergisi, 30 (3). https://dergipark.org.tr/tr/pub/uutfd/issue/35255/391149.
  • Erduran Avcı, D. ve Yağbasan, R. (2009). Beyin temelli öğrenmenin öğrencilerin fene yönelik tutumları üzerine etkisi. E-Journal of New World Sciences Academy, 4(3), 779-796.
  • Göral, N. G. (2021) Beyin temelli öğrenme modelinin öğrencilerin yabancı dilde kelime öğrenme düzeylerine etkisi (Tez No.690016) [Doktora Tezi, Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi]. YÖK Ulusal Tez Merkezi.
  • Görgün, S. (2010). Türkçe dersinde beyin temelli öğrenmenin akademik başarıya ve kalıcılığa etkisi (Tez No. 279837) [Yüksek Lisans Tezi,Marmara Üniversitesi].YÖK Ulusal Tez Merkezi.
  • Hardiman, M. (2003). Connecting brain research with effective teaching: Brain Target Model. The Scarecrow Press.
  • Harman, G. (2010). Fen bilgisi öğretmen adaylarının beyin temelli öğrenme ile ilgili bilgi düzeylerinin incelenmesi (Tez No. 276665) [Yüksek Lisans Tezi,Ondokuz Mayıs Üniversitesi]. YÖK Ulusal Tez Merkezi.
  • Hasra, K. (2007). Beyin temelli öğrenme yaklaşımıyla öğrenme stratejilerinin öğretiminin öğrencilerin okuduğunu anlama becerisi üzerindeki etkisi (Tez No. 209060) [Yüksek Lisans Tezi, Muğla Üniversitesi]. YÖK Ulusal Tez Merkezi.
  • Hodges, J. A. (2013). The Impact of Brain-based Strategies: One School’s Perspective. Walden University.
  • Işıksal, B. (2018). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin beyin temelli öğrenmeye yönelik görüşleri (Tez No. 530864) [Yüksek Lisans Tezi, Aksaray Üniversitesi]. YÖK: Ulusal Tez Merkezi.
  • İnci, N. (2010). Fen ve teknoloji dersinde beyin temelli öğrenmenin akademik basarı, tutum ve hatırlama düzeyine etkisi (Tez No. 246940) [Yüksek Lisans Tezi, Fırat Üniversitesi]. YÖK: Ulusal Tez Merkezi.
  • Kahraman, F. (2021). Ortaokul 7. sınıf hücre ve bölünmeler ünitesi öğretiminde beyin temelli öğrenme yaklaşımının etkililiğine yönelik bir karma yöntem araştırması (Tez No. 689036) [Yüksek Lisans Tezi, Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi]. YÖK: Ulusal Tez Merkezi.
  • Odabaşı, B. (2010a). Beyin temelli öğrenme yaklaşımının öğrenci başarısı üzerine etkisi (Tez No. 279307) [Doktora tezi, Gaziantep Üniversitesi]. YÖK: Ulusal Tez Merkezi.
  • Özden, M. (2005). Fen bilgisi dersinde beyin temelli öğrenmenin akademik başarıya ve hatırlama düzeyine etkisi (Tez No. 187973) [Yüksek Lisans Tezi, Anadolu Üniversitesi]. YÖK: Ulusal Tez Merkezi.
  • Özden, M; ve Gültekin, M. (2008). The effects of brain-based learning on academic achievement and retention of knowledge in science course. Electronic Journal of Science Education, 12(1), 1-17.
  • Palavan, Ö ve Demir, H. (2017). Sınıf öğretmenlerinin beyin temelli öğrenmeye yönelik görüşleri. Siirt Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 5(8), 99-132.
  • Sülün, A. Aydoğdu, S. Taşçı, G. ve Yiğit, D. (2014). Nörofizyolojik olarak öğrencilerin öğrenme ölçeği. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi,16(2), 141-156.
  • Tabachnik & Fidell (2013). Sağlık çalışanlarının örgütsel davranışlık üzerine projeksiyon çalışması (Özdemir, 2019, Akt.). Ahi Evran Üniveristesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 3(1), 13-23.
  • Üçüncü, G. (2017). Dördüncü sınıf fen bilimleri dersinde beyin temelli öğrenme modelinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi (Tez No. 490665) [Doktora Tezi, Marmara Üniversitesi ]. YÖK: Ulusal Tez Merkezi.
  • Wolfe, P. (2010). Brain Matters: Translating research into classroom practice.
  • Yücel, C. (2011). Beyin temelli öğrenme yaklaşımına göre fen ve teknoloji öğretimininakademik başarı ve tutum üzerine etkisi (Tez No. 278415) [Yüksek Lisans Tezi, Osmangazi Üniversitesi]. YÖK: Ulusal Tez Merkezi.

FEN BİLGİSİ ÖĞRETMENLERİNİN NÖROFİZYOLOJİK ÖĞRENME ALGI DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ

Yıl 2022, , 58 - 87, 30.06.2022
https://doi.org/10.35346/aod.1089504

Öz

Hızlı bir şekilde değişim ve yenileşme gösteren bilgi çağında, istenilen koşullarda birey yetiştirmek için bu değişim ve yenileşmeye uyum sağlayan kuramlar ön plana çıkmakta ve öğretim programlarında bu kuramlara yer verilmektedir. Bu kuramlardan biri de beyin temelli (nörofizyolojik) öğrenme kuramıdır. Bu bağlamda yapılan araştırmanın amacı Fen bilgisi öğretmenlerinin nörofizyolojik öğrenme algı düzeylerini incelemektir. Tarama modeli kullanılan çalışmanın örneklemi Ege bölgesinde bulunan bir ilin bir ilçesinde uygun örnekleme yoluyla belirlenen devlet/özel ortaokullarda görev yapan (n=51) Fen bilgisi öğretmenlerinden oluşmaktadır. Veriler 2019-2020 eğitim öğrenim yılı bahar döneminde toplanmıştır. Araştırmada “Kişisel Bilgi Formu” ile Sülün, Aydoğdu, Taşçı ve Yiğit (2014) tarafından oluşturulan Cronbach alpha(α) güvenirlik çalışması 0.95 olarak bulunan “Nörofizyolojik Öğrenme Algı Ölçeği” veri toplama araçları olarak kullanılmıştır. Toplanan verilere ilişkin yapılan t-testi ve Anova istatistiksel işlemleri, SPSS 26.0 paket programı ile analiz edilmiştir. Sonuç olarak, fen bilgisi öğretmenlerinin nörofizyojik öğrenme algı düzeylerinin “iyi düzeyde algı” olduğu, tüm alt boyutlarda cinsiyete göre erkek öğretmenler lehine, mesleki kıdemlerine göre “16-20 yıl” kıdem lehine, mezun olunan fakülte/yüksekokul/enstitü türüne göre “fen/edebiyat fakültesi” lehine anlamlı bir fark olduğu, mezun olunan bölüme göre “Zihinsel Süreçlerde Nöral Boyut” ve “Zihinsel Süreçlerde Beynin Yapısal İşlevleri” alt boyutlarında “fizik/kimya/biyoloji bölümü (fkb bölümü)” lehine, “Öğrenmede Beynin Rolü” alt boyutunda ise “biyoloji öğretmenliği” lehine anlamlı bir fark olduğu, çalışılan okul türüne göre “Öğrenmede Beynin Rolü” alt boyutunda “özel okul” lehine anlamlı bir fark olduğu, diğer alt boyutlarda anlamlı farklılık olmadığı, eğitim düzeyi, öğrenimleri sırasında nörofizyolojik öğrenme kuramı ile ilgili ders alma, öğrenimleri sırasında nörofizyolojik öğrenme kuramı ile ilgili bir etkinliğe katılma, fen bilgisi ders anlatımında nörofizyolojik öğrenme kuramını kullanma değişkenlerine göre tüm alt boyutlarda anlamlı farklılığın olmadığı tespit edilmiştir.

Kaynakça

  • Akyürek, E. ve Afacan, Ö. (2013). The effect of brain-based learning approach which applied to 8th grade science and technology casses on students’ academic achievement. The Journal of Academic Social Science Studies, 6(1),75-98.
  • Albayrak, N. K. (2019). Biyoloji öğretiminde beyin temelli öğrenmenin ilköğretim öğrencilerinin akademik başarısına etkisi (Tez No. 544057) [Yüksek Lisans Tezi, Atatürk Üniversitesi]. YÖK Ulusal Tez Merkezi.
  • Avcı, D. E. (2007). Beyin temelli öğrenme yaklaşımının ilköğretim 7. sınıf öğrencilerinin fen bilgisi dersindeki başarı, tutum ve bilgilerin kalıcılığı üzerine etkisi (Tez No. 205216) [Doktora Tezi,Gazi Üniversitesi]. YÖK Ulusal Tez Merkezi.
  • Aydın, S. (2008). Beyin temelli öğrenme kuramına dayalı biyoloji eğitiminin akademik başarı ve tutum üzerine etkisi (Tez No. 219028) [Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi]. YÖK Ulusal Tez Merkezi.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2014). Bilimsel araştırma yöntemleri (17. bs.). Pegem Yayınları.
  • Caine, R. N. & Caine, G. (2002) . Beyin temelli öğrenme (G. Ülgen ve diğerleri, Çev.). Nobel Yayınları.
  • Cengiz, Y. (2004). Yabancı dilde sözcük öğretimine müzik kullanımının etkilerinin beyin temelli öğrenme kuramı ışığında araştırılması (Tez No. 140963) [Yüksek lisans Tezi,Ankara Üniversitesi, Sosyal Enstitüsü]. YÖK Ulusal Tez Merkezi.
  • Çakıroğlu, S. (2014). Öğrenme stillleri ve beyin temelli öğrenme yaklaşımının öğrencilerin biyoloji dersindeki başarı ve tutumları üzerine etkisi (Tez No. 381621) [Doktora Tezi, Atatürk Üniversitesi]. YÖK Ulusal Tez Merkezi.
  • Çelebi K., Afyon A. (2011). İlköğretim fen bilgisi dersinde uygulanan beyin temelli öğrenme yaklaşımının öğrencilerin başarılarına etkisi. Selçuk Üniversitesi: Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, 31, 169-182.
  • Çengelci, T. (2007). Sosyal bilgiler dersinde beyin temelli öğrenmenin akademik başarıya ve öğrenmenin kalıcılığına etkisi. İlköğretim Online, 6(1), 62-75, 2007. [Online]: http://ilkogretim-online.org.tr.
  • Değirmenci, S. B. (2021). Okul öncesi öğretmenlerinin yaratıcı düşünme eğilimi ve beyin temelli öğrenme tutumu arasındaki ilişkinin incelenmesi (Tez No. 689975) [Yüksek Lisans Tezi,Üsküdar Üniversitesi]. YÖK Ulusal Tez Merkezi.
  • Demir, H. (2014). Sınıf öğretmenlerinin beyin temelli öğrenmeye yönelik görüşleri (Tez No. 386931) [Yüksek Lisans Tezi,Zirve Üniversitesi]. YÖK Ulusal Tez Merkezi.
  • Demirogları, G. (2021). Yükseköğretimde mesleki İngilizce dersinde uygulanan beyin temelli öğrenme yaklaşımının öğrencilerin akademik başarı, kalıcılık ve İngilizce tutumlarına etkisi (Tez No. 669747) [Doktora Tezi,Çukurova Üniversitesi]. YÖK Ulusal Tez Merkezi.
  • Duman, B. (2007). Neden beyin temelli öğrenme? Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Ercan, İ. ve Kan, İ. (2004). Ölçeklerde güvenirlik ve geçerlik. Uludağ Üniversitesi, Tıp Fakültesi Dergisi, 30 (3). https://dergipark.org.tr/tr/pub/uutfd/issue/35255/391149.
  • Erduran Avcı, D. ve Yağbasan, R. (2009). Beyin temelli öğrenmenin öğrencilerin fene yönelik tutumları üzerine etkisi. E-Journal of New World Sciences Academy, 4(3), 779-796.
  • Göral, N. G. (2021) Beyin temelli öğrenme modelinin öğrencilerin yabancı dilde kelime öğrenme düzeylerine etkisi (Tez No.690016) [Doktora Tezi, Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi]. YÖK Ulusal Tez Merkezi.
  • Görgün, S. (2010). Türkçe dersinde beyin temelli öğrenmenin akademik başarıya ve kalıcılığa etkisi (Tez No. 279837) [Yüksek Lisans Tezi,Marmara Üniversitesi].YÖK Ulusal Tez Merkezi.
  • Hardiman, M. (2003). Connecting brain research with effective teaching: Brain Target Model. The Scarecrow Press.
  • Harman, G. (2010). Fen bilgisi öğretmen adaylarının beyin temelli öğrenme ile ilgili bilgi düzeylerinin incelenmesi (Tez No. 276665) [Yüksek Lisans Tezi,Ondokuz Mayıs Üniversitesi]. YÖK Ulusal Tez Merkezi.
  • Hasra, K. (2007). Beyin temelli öğrenme yaklaşımıyla öğrenme stratejilerinin öğretiminin öğrencilerin okuduğunu anlama becerisi üzerindeki etkisi (Tez No. 209060) [Yüksek Lisans Tezi, Muğla Üniversitesi]. YÖK Ulusal Tez Merkezi.
  • Hodges, J. A. (2013). The Impact of Brain-based Strategies: One School’s Perspective. Walden University.
  • Işıksal, B. (2018). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin beyin temelli öğrenmeye yönelik görüşleri (Tez No. 530864) [Yüksek Lisans Tezi, Aksaray Üniversitesi]. YÖK: Ulusal Tez Merkezi.
  • İnci, N. (2010). Fen ve teknoloji dersinde beyin temelli öğrenmenin akademik basarı, tutum ve hatırlama düzeyine etkisi (Tez No. 246940) [Yüksek Lisans Tezi, Fırat Üniversitesi]. YÖK: Ulusal Tez Merkezi.
  • Kahraman, F. (2021). Ortaokul 7. sınıf hücre ve bölünmeler ünitesi öğretiminde beyin temelli öğrenme yaklaşımının etkililiğine yönelik bir karma yöntem araştırması (Tez No. 689036) [Yüksek Lisans Tezi, Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi]. YÖK: Ulusal Tez Merkezi.
  • Odabaşı, B. (2010a). Beyin temelli öğrenme yaklaşımının öğrenci başarısı üzerine etkisi (Tez No. 279307) [Doktora tezi, Gaziantep Üniversitesi]. YÖK: Ulusal Tez Merkezi.
  • Özden, M. (2005). Fen bilgisi dersinde beyin temelli öğrenmenin akademik başarıya ve hatırlama düzeyine etkisi (Tez No. 187973) [Yüksek Lisans Tezi, Anadolu Üniversitesi]. YÖK: Ulusal Tez Merkezi.
  • Özden, M; ve Gültekin, M. (2008). The effects of brain-based learning on academic achievement and retention of knowledge in science course. Electronic Journal of Science Education, 12(1), 1-17.
  • Palavan, Ö ve Demir, H. (2017). Sınıf öğretmenlerinin beyin temelli öğrenmeye yönelik görüşleri. Siirt Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 5(8), 99-132.
  • Sülün, A. Aydoğdu, S. Taşçı, G. ve Yiğit, D. (2014). Nörofizyolojik olarak öğrencilerin öğrenme ölçeği. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi,16(2), 141-156.
  • Tabachnik & Fidell (2013). Sağlık çalışanlarının örgütsel davranışlık üzerine projeksiyon çalışması (Özdemir, 2019, Akt.). Ahi Evran Üniveristesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 3(1), 13-23.
  • Üçüncü, G. (2017). Dördüncü sınıf fen bilimleri dersinde beyin temelli öğrenme modelinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi (Tez No. 490665) [Doktora Tezi, Marmara Üniversitesi ]. YÖK: Ulusal Tez Merkezi.
  • Wolfe, P. (2010). Brain Matters: Translating research into classroom practice.
  • Yücel, C. (2011). Beyin temelli öğrenme yaklaşımına göre fen ve teknoloji öğretimininakademik başarı ve tutum üzerine etkisi (Tez No. 278415) [Yüksek Lisans Tezi, Osmangazi Üniversitesi]. YÖK: Ulusal Tez Merkezi.
Toplam 34 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Ali Sülün

Funda Çapanoğlu

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022

Kaynak Göster

APA Sülün, A., & Çapanoğlu, F. (2022). FEN BİLGİSİ ÖĞRETMENLERİNİN NÖROFİZYOLOJİK ÖĞRENME ALGI DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ. Anadolu Öğretmen Dergisi, 6(1), 58-87. https://doi.org/10.35346/aod.1089504
AMA Sülün A, Çapanoğlu F. FEN BİLGİSİ ÖĞRETMENLERİNİN NÖROFİZYOLOJİK ÖĞRENME ALGI DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ. AOD. Haziran 2022;6(1):58-87. doi:10.35346/aod.1089504
Chicago Sülün, Ali, ve Funda Çapanoğlu. “FEN BİLGİSİ ÖĞRETMENLERİNİN NÖROFİZYOLOJİK ÖĞRENME ALGI DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ”. Anadolu Öğretmen Dergisi 6, sy. 1 (Haziran 2022): 58-87. https://doi.org/10.35346/aod.1089504.
EndNote Sülün A, Çapanoğlu F (01 Haziran 2022) FEN BİLGİSİ ÖĞRETMENLERİNİN NÖROFİZYOLOJİK ÖĞRENME ALGI DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ. Anadolu Öğretmen Dergisi 6 1 58–87.
IEEE A. Sülün ve F. Çapanoğlu, “FEN BİLGİSİ ÖĞRETMENLERİNİN NÖROFİZYOLOJİK ÖĞRENME ALGI DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ”, AOD, c. 6, sy. 1, ss. 58–87, 2022, doi: 10.35346/aod.1089504.
ISNAD Sülün, Ali - Çapanoğlu, Funda. “FEN BİLGİSİ ÖĞRETMENLERİNİN NÖROFİZYOLOJİK ÖĞRENME ALGI DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ”. Anadolu Öğretmen Dergisi 6/1 (Haziran 2022), 58-87. https://doi.org/10.35346/aod.1089504.
JAMA Sülün A, Çapanoğlu F. FEN BİLGİSİ ÖĞRETMENLERİNİN NÖROFİZYOLOJİK ÖĞRENME ALGI DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ. AOD. 2022;6:58–87.
MLA Sülün, Ali ve Funda Çapanoğlu. “FEN BİLGİSİ ÖĞRETMENLERİNİN NÖROFİZYOLOJİK ÖĞRENME ALGI DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ”. Anadolu Öğretmen Dergisi, c. 6, sy. 1, 2022, ss. 58-87, doi:10.35346/aod.1089504.
Vancouver Sülün A, Çapanoğlu F. FEN BİLGİSİ ÖĞRETMENLERİNİN NÖROFİZYOLOJİK ÖĞRENME ALGI DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ. AOD. 2022;6(1):58-87.