Diğer
BibTex RIS Kaynak Göster

POSSIBLE EFFECTS OF ASTRONOMY ACTIVITIES ON THE SCIENCE PROGRAM IN TURKEY

Yıl 2017, Cilt: 1 Sayı: 2, 83 - 87, 30.12.2017

Öz

Kaynakça

  • KURNAZ, M.A., BOZDEMİR, H., ALTUNOĞLU, B.D., ÇEVİK, E.E., Fen Eğitiminde Astronomi Konu Alanında Yayınlanan Ulusal Makalelerin İncelenmesi, Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (2016).
  • TAŞCAN M., ÜNAL İ., Astronomi Eğitiminin Önemi ve Türkiye’de Öğretim Programları Açısından Değerlendirilmesi, Buca Eğitim Fakültesi Dergisi (2015).
  • UNAT Y. Astronomi Öğretmenleri Seminerleri ve Astronomiye Adanan 50 Yıl: Prof. Dr. Dursun Koçer; Bilim ve Ütopya, Ekim 2017, Sayı: 282, s. 92-93.

ÜLKEMİZDEKİ ASTRONOMİ ETKİNLİKLERİNİN FEN BİLİMLERİ PROGRAMI ÜZERİNE OLASI ETKİLERİ

Yıl 2017, Cilt: 1 Sayı: 2, 83 - 87, 30.12.2017

Öz

MEB Talim
Terbiye Kurulu Başkanlığı tarafından yayınlanan ve 2017-2018 Öğretim Yılı, güz
dönemi itibariyle öncelikle 5. Sınıflarda uygulamaya giren Fen Bilimleri Programında
astronomi içerikli birinci ünite, öğretmenlerimizin bu alandaki bilgi
eksikliklerini hissetmelerine ve konuya yönelik ihtiyaçlarını hatırlamasına
sebep olmuştur. Astronomi temel bilgilerine duyulan acil gereksinim, doğal
olarak fen öğretmenlerimizde astronomi konulu etkinliklere katılma yönünde net
bir ilgi oluşturmuştur. Bu ilgiyi dolaylı olarak ölçebilmek mümkün olabilir. Öğretmenlerin
katılımına açık ve en çok bilinen eğitsel organizasyon olan Astronomi Öğretmen
Seminerleri (AÖS) adıyla bilinmektedir. Düzenli olarak neredeyse her ay
yapılmaya başlanan AÖS organizasyonları, öğretmenlere yönelik bilgi aktarımı ve
materyal geliştirme becerileri sunmaktadır. Bu seminerler dizisi sayesinde öğretmenlerin
mevcut ihtiyaçları, okullarda verilebilecek bilgi derinliği, yapılabilecek
etkinliklerin neler olması gerektiği ve bu etkinliklerin nasıl yapılacağı
tartışılmaktadır. AÖS’lerin 2011 Ocak ayından beri yapılıyor olması ve
öğretmenlerin bu konudaki memnuniyetlerinin fen programının şekillenmesinde rol
üstlendiği düşünülmektedir. Genel olarak astronomi içerikli tez, makale
sayıları, yine astronomi içeren fen etkinliklerinin, gözlem şenlikleri ve
Tübitak 4004, 4005, 4007 projelerindeki astronomi faaliyetleri ile halka açık
gözlem gecelerinin kümülatif etkisi sayesinde fen programının güncel şekline
kavuştuğunu düşünmek gerçekçi olacaktır. Bu serbest makalede AÖS’ler ile
öğretmenlerin astronomi açısından donatılmasının sınıflarında fen alanı için
önemli olan bilimsel süreç becerilerini öğrencilerde geliştirilmesi imkanlarını
arttıracağı vurgulanmakta ve AÖS’lerin fen dersinin içeriğine nasıl katkıda
bulunabileceği irdelenmektedir. 

Kaynakça

  • KURNAZ, M.A., BOZDEMİR, H., ALTUNOĞLU, B.D., ÇEVİK, E.E., Fen Eğitiminde Astronomi Konu Alanında Yayınlanan Ulusal Makalelerin İncelenmesi, Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (2016).
  • TAŞCAN M., ÜNAL İ., Astronomi Eğitiminin Önemi ve Türkiye’de Öğretim Programları Açısından Değerlendirilmesi, Buca Eğitim Fakültesi Dergisi (2015).
  • UNAT Y. Astronomi Öğretmenleri Seminerleri ve Astronomiye Adanan 50 Yıl: Prof. Dr. Dursun Koçer; Bilim ve Ütopya, Ekim 2017, Sayı: 282, s. 92-93.
Toplam 3 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Popüler Makaleler
Yazarlar

Doç. Dr. Memduh Sami Taner

Ömer Manap Bu kişi benim

Raşit Yetkiner Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 1 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Taner, D. D. M. S., Manap, Ö., & Yetkiner, R. (2017). ÜLKEMİZDEKİ ASTRONOMİ ETKİNLİKLERİNİN FEN BİLİMLERİ PROGRAMI ÜZERİNE OLASI ETKİLERİ. Anadolu Öğretmen Dergisi, 1(2), 83-87.
AMA Taner DDMS, Manap Ö, Yetkiner R. ÜLKEMİZDEKİ ASTRONOMİ ETKİNLİKLERİNİN FEN BİLİMLERİ PROGRAMI ÜZERİNE OLASI ETKİLERİ. AOD. Aralık 2017;1(2):83-87.
Chicago Taner, Doç. Dr. Memduh Sami, Ömer Manap, ve Raşit Yetkiner. “ÜLKEMİZDEKİ ASTRONOMİ ETKİNLİKLERİNİN FEN BİLİMLERİ PROGRAMI ÜZERİNE OLASI ETKİLERİ”. Anadolu Öğretmen Dergisi 1, sy. 2 (Aralık 2017): 83-87.
EndNote Taner DDMS, Manap Ö, Yetkiner R (01 Aralık 2017) ÜLKEMİZDEKİ ASTRONOMİ ETKİNLİKLERİNİN FEN BİLİMLERİ PROGRAMI ÜZERİNE OLASI ETKİLERİ. Anadolu Öğretmen Dergisi 1 2 83–87.
IEEE D. D. M. S. Taner, Ö. Manap, ve R. Yetkiner, “ÜLKEMİZDEKİ ASTRONOMİ ETKİNLİKLERİNİN FEN BİLİMLERİ PROGRAMI ÜZERİNE OLASI ETKİLERİ”, AOD, c. 1, sy. 2, ss. 83–87, 2017.
ISNAD Taner, Doç. Dr. Memduh Sami vd. “ÜLKEMİZDEKİ ASTRONOMİ ETKİNLİKLERİNİN FEN BİLİMLERİ PROGRAMI ÜZERİNE OLASI ETKİLERİ”. Anadolu Öğretmen Dergisi 1/2 (Aralık 2017), 83-87.
JAMA Taner DDMS, Manap Ö, Yetkiner R. ÜLKEMİZDEKİ ASTRONOMİ ETKİNLİKLERİNİN FEN BİLİMLERİ PROGRAMI ÜZERİNE OLASI ETKİLERİ. AOD. 2017;1:83–87.
MLA Taner, Doç. Dr. Memduh Sami vd. “ÜLKEMİZDEKİ ASTRONOMİ ETKİNLİKLERİNİN FEN BİLİMLERİ PROGRAMI ÜZERİNE OLASI ETKİLERİ”. Anadolu Öğretmen Dergisi, c. 1, sy. 2, 2017, ss. 83-87.
Vancouver Taner DDMS, Manap Ö, Yetkiner R. ÜLKEMİZDEKİ ASTRONOMİ ETKİNLİKLERİNİN FEN BİLİMLERİ PROGRAMI ÜZERİNE OLASI ETKİLERİ. AOD. 2017;1(2):83-7.