Öğretim ortamlarından hedeflenen başarıyı sağlamada öğrenci görüşlerinin bilinmesi önemli katkı sağlamaktadır. Bu araştırmanın amacı, robo-bilim atölye çalışmalarına katılmış ortaokul öğrencilerinin; fen eğitiminde robo-bilim atölye uygulamalarına ilişkin çeşitli değişkenler açısından tutumlarını incelemek ve fen eğitiminde robo-bilim uygulamalarına yönelik görüşlerini ortaya çıkarmaktır. Çalışma, 2016-2017 öğretim yılında İzmir ili Özel Karşıyaka Bahçeşehir Koleji’nde öğrenim gören toplam 16 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Öğrencilere “Fen Eğitiminde Robo-Bilim Atölye Uygulamalarına İlişkin Tutum Ölçeği” uygulanmıştır. Bununla birlikte fen eğitiminde robo-bilim atölye uygulamalarına ilişkin öğrencilerin görüşlerini öğrenmeye yönelik 8 öğrenci ile görüşme yapılmıştır. Araştırma sonucunda, öğrencilerin tutum puanları arasında sınıf düzeyi ve cinsiyet değişkenlerine göre anlamlı bir fark bulunmamıştır. Ayrıca yapılan görüşmeler sonucunda fen eğitiminde robobilim atölye uygulamalarına ilişkin eğlenerek öğrenmeyi, elektrik konularının günlük hayatla bağdaştırılmasını sağladığı, yaratıcılığı, hayal gücünü ve sosyal ilişkileri geliştirdiği dile getirilmiştir
Diğer ID | JA65EK63GC |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 1 Sayı: 1 |