Sınavlara yönelik oluşan kaygı durumları;
bir alana ilişkin ön yargıların oluşması, öğrenme durumunun engellenmesi ve
öğrenilmiş çaresizlik durumunun oluşması gibi bireyde olumsuz etkiler
yaratmaktadır. Bu araştırmada, okul
öncesi öğretmenliği lisans programında öğrenim gören öğretmen adaylarının İnsan
Anatomisi ve Fizyolojisi dersine yönelik sınav kaygılarının nedenlerinin
belirlenmesi ve sınav kaygısını azaltıcı etkenlerin ortaya konması
amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubu, 2017-2018 eğitim öğretim yılı güz
döneminde bir devlet üniversitesi ve bir vakıf üniversitesinin birinci
sınıfında öğrenim gören 50 öğrenciden oluşmaktadır. Durum çalışması olarak
tasarlanan araştırmada, öğrencilerin vize sınavı öncesi ve bu sınav sonrası İnsan
Anatomisi ve Fizyolojisi dersi ve sınavına ilişkin görüşleri alınmıştır.
Görüşleri alınan öğrenciler içinden seçilen on öğrenci ile odak grup görüşmesi
yapılarak, öğrenci görüşlerinin çeşitlemesi yapılmıştır. Elde edilen verilere
içerik analiz yapılarak değerlendirilip elde edilen bulgular temalandırılarak
sunulmuştur. Araştırma bulgularına göre; derse yönelik olumsuz ön yargılar,
sınav içeriği ile ilgili bilgi sahibi olmama, ilk sınav olması, sınavda başarısız
olma korkusu ve ÖABT sınavında yer alan bir ders olması bu dersle ilgili sınav
kaygısının nedenleri olarak belirlenmiştir. Araştırmada, ders içeriğinin güncel
yaşamla ilişkilendirilmesi, derste farklı öğretim yöntem ve tekniklerin
kullanılması, sınavla ilgili ön bilgi verilmesi, öğretmen-öğrenci etkileşimi ve
dersi öğrenme odaklı olmanın sınav kaygısının azalmasında etkili faktörler
olarak belirlenmiştir.
Sınav kaygısı insan anatomisi ve fizyolojisi okul öncesi öğretmenliği
Concern about examination has negative effects on learners such as creating prejudices about an area, inhibition
of learning situation and the formation of learned helplessness. The aim of this study determining the causes of the
examination anxieties for the Human Anatomy and Physiology topics of the teacher candidates who are studying
in the preschool teacher bachelor program and revealing the test anxiety reducing factors. The study group consist
of 50 students who are studying in the first class of a foundation university and a state university
in the Fall semester of the 2017-2018 academic year. The research is designed as a case study.
The students were asked their opinions about the examination and examination of Human Anatomy and
Physiology before and after the visa exam. The focus group discussion was made with ten students selected from
the students who received their opinions, and student views were diversified. Content analysis was performed on
the obtained data. According to research findings; negative prejudices towards the course, lack of knowledge about
exam contents, first test, fear of failing the exam and being a course in the ÖABT exam have been determined as
the reasons for exam anxiety. In the research, it has been determined that the relevance of the course content to the
current life, the use of different teaching methods and techniques, giving preliminary information about the exam,
teacher-student interaction and lesson focusing are effective factors in decreasing test anxiety.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 2 Sayı: 1 |