Bu araştırmanın amacı, Fen bilimleri öğretmenlerinin
akıllı tahta kullanımına ilişkin görüşlerini belirlemeye yöneliktir. Bu amaç
doğrultusunda, Konya ili merkez ilçelerinde görev yapmakta olan 6 kadın 6 erkek
olmak üzere toplam 12 öğretmenden yarı yapılandırılmış görüşme formu ile
veriler toplanmıştır. Veriler içerik analizi ile çözümlenmiştir. Araştırma
sonucunda öğretmenlerin akıllı tahtayı içeriği görselleştirmek daha çok
kullandıkları görülmüştür. Öğretmenler akıllı tahtanın zamandan tasarruf
sağlama, dersi eğlenceli hale getirme ve derse etkin katılımı sağlama gibi olumlu
yönlerine daha çok vurgu yapmışlardır. Öğretmenler tarafından göz problemlerine
neden olduğu, öğrencileri hazıra
alıştırdığı, zaman zaman oyun aracı
olarak görüldüğü, öğrencilerin not tutma alışkanlığını azalttığı gibi ifadeler
akıllı tahtaların olumsuz yönleri olarak belirtilmiştir. Ayrıca öğretmenler akıllı
tahta kullanma konusunda kendilerini yetersiz bulmuşlardır. Son olarak, okulun teknolojik
alt yapı eksikliği kullanımı etkileyen sorunlar olarak ortaya konulmuştur.
Akıllı tahta öğretim teknolojileri fen bilimleri öğretmenleri
The purpose of this research is to determine the opinions of science teachers regarding the use of interactive
whiteboards. For this purpose, it was studied with 12 teachers that were 6 female and 6 male, worked at the schools
in central districts of Konya. Data was collected with semi-structured interview form and content analysis was
used. As a result of the research, it was seen that the teachers used the interactive whiteboards more to visualize
the contents. Teachers emphasised on the positive aspects of the interactive whiteboards, such as saving time,
making the class fun, and ensuring effective participation in the class. On the other hand, it was indicated that
causing eye problems, occasionally being seen as a gaming tool and reducing students' habit of keeping notes were
the negative aspects of interactive whiteboards. In addition, teachers found themselves inadequate in using
interactive whiteboards Finally, the lack of technological infrastructure in the school has been identified as a
problem affecting the use of interactive whiteboards.
Interactive whiteboards science teachers instructional technologies
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 2 Sayı: 1 |