In this study, it is aimed to
determine the opinions of elementary school science teachers about the science
curriculum. The study group was selected by random sampling 100 science
teachers who worked in the provincial center, district center and villages of
Turkey. "Attitude scale towards science course" which is content 24
items measured with a five-point Likert-type scale by Tüysüz ve Aydın, was used
for data gathering tool. Data were collected with analiz Google Form and
analyzed with SPSS ver 22.0 package program. The t-test and ANOVA analyzes were
used to analyze the data. The answers of the teachers to the items in the scale
were examined according to the characteristics of the research group (gender,
year of occupation, location of the school where he worked and in-service
training). There was no significant difference between the opinions of the
teachers according to their gender, seniority year, the place where they work
and their in-service training.
Bu çalışmada, ilköğretim fen
bilimleri dersi öğretmenlerinin fen bilimleri dersi öğretim programına dair
görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Çalışma grubunu Türkiye’de görev yapan
rastgele örnekleme yöntemiyle seçilmiş il merkezi, ilçe merkezi ve köylerde
görev yapan 100 fen bilimleri öğretmeni oluşturmaktadır. Veri toplama aracı
olarak Tüysüz ve Aydın tarafından 2009 yılında hazırlanan geçerliliği ve
güvenirliği hesaplanmış 5’li likert tipi 24 maddeden oluşan “İlköğretim Fen
Bilimleri Programına Yönelik Tutum Ölçeği” kullanılmıştır. Veriler “Google
Form” ile toplanmış ve SPSS 22.0 paket programı ile analiz edilmiştir.
Verilerin yorumlanması için t-testi ve ANOVA analizleri kullanılmıştır.
Öğretmenlerin ölçekte yer alan maddelere verdikleri cevaplar, araştırma
grubunun özelliklerine (cinsiyet, meslekteki yılı, çalıştığı okulun bulunduğu
yer ve hizmet içi eğitim alma durumu) göre incelenmiştir. Öğretmenlerin
görüşleri arasında cinsiyet, kıdem yılı, görev yaptıkları okulun bulunduğu yer ve
hizmet içi eğitim alma durumlarına göre anlamlı farklılık bulunamamıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 2 Sayı: 2 |