Bu araştırmada Biyoloji Öğretmen adaylarının Çevre Hakkı ile ilgili
bilgi düzeyleri, tutumları ve farkındalıkları saptanmaya çalışılmıştır. Gazi
Üniversitesi Biyoloji Öğretmenliği bölümü öğrencileri araştırmaya katılmış
olup, anket sorularına cevap vererek çalışmaya katkı sağlamışlardır. Araştırma
betimsel bir nitelik taşımakta olup, analiz için SPSS (Statistical Package for
the Social Sciences) programı kullanılmıştır. Öğretmen adayları dört ölçme
aracına cevap vermişlerdir. Bu ölçme araçları ise şunlardır; demografik
bilgilerin öğrenildiği Kişisel Bilgi Testi, çevre ve çevre hakkı kavramlarıyla
ilgili bilinç düzeylerini ölçen Çevre ve Çevre Hakkı Başarı Testi, Çevre Hakkı Farkındalık
Ölçeği ve Çevre Hakkı Tutum Ölçeği. Araştırmaya 114 öğretmen adayı katılmıştır.
Öğretmen adaylarının 19 yaş ve altı ile 20 ve üzeri yaşlarındakilerin bilgi
düzeyleri arasında manidar bir farklılık olduğu bulunmuştur. Çevre dersini almayan ve çevre ile ilgili lisans düzeyinde ilk
defa ders alan öğretmen adayları arasında manidar bir farklılık gözlenmiştir.
This study is intended to identify the
biological education students’ literacy, attitudes and awareness of the right
to the environment. Contenders are Gazi University Biological Education
students and they have participated in this study by answering the
questionnaire. Study is based on descriptive analyses and SPSS (Statistical
Package for the Social Sciences) software was used to analyze. Participants have
answered the four testing tool. Personal information test, where the
demographic info was acquired; Environmental and environmental rights success test
which measures the literacy of environment and right to environment;
Environmental Awareness test and Environmental Attitude test. Total of 114
students have participated in the survey. It was identified that there is a
meaningful difference between the literacy levels of students of age 20+ and
19-. A meaningful difference was observed between the students with no prior
environmental training and the ones who have taken the classes first time in
the undergraduate level.
Environmental biology teacher candidates environmental rights
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 3 Sayı: 1 |