Hızla gelişen teknoloji ve eğitim örgütlerinde teknolojinin etkin kullanımından doğan teknoloji liderliği her geçen gün daha da önem kazanmaktadır. Son yıllarda Türkiye’de teknoloji liderliği konusunda yapılan çalışmalar dikkat çekmektedir. Çalışmanın amacı okul yöneticilerinin teknoloji liderliği özyeterlik düzeylerini belirlemektir. Araştırmada veri toplama aracı olarak Teknoloji Liderliği Özyeterlik Ölçeği (Hacıfazlıoğlu, Karadeniz ve Dalgıç, 2001) kullanılmıştır. Okul müdürlerinin özyeterlik algıları, cinsiyet, unvan, hizmet yılı, bilgi ve iletişim teknolojileri eğitimi alma durumu değişkenlerine göre incelenmiştir. Çalışmanın örneklemini İzmir ilinde görev yapan 712 okul yöneticisi (300 okul müdürü ve 412 müdür yardımcısı) oluşturmaktadır. Araştırmadan elde sonuçlara göre okul müdürlerinin teknoloji liderliği özyeterlik algılarının müdür yardımcılarına göre daha yüksek düzeyde olduğu görülmüştür. Yapılan analiz sonuçlarına göre okul yöneticilerinin teknoloji liderliği özyeterlik algıları hizmet yılına göre değişiklik göstermezken cinsiyete değişkeni açısından erkek yöneticiler lehine anlamlı bir farklılık olduğu ortaya çıkmıştır. Analiz sonuçlarına göre okul yöneticilerinin teknoloji liderliği özyeterlik algılarının bilişim teknoloji arasında hizmetiçi eğitim alan katılımcılarda daha yüksek olduğu ortaya çıkmıştır.
okul yöneticisi özyeterlik teknoloji liderliği teknoloji özyterliği
Technology leadership, arising from the effective use of technology in rapidly developing technology and educational organizations, is becoming more and more important every day. The purpose of this study is to determine the technology leadership self-efficacy levels of school administrators. Technology Leadership Competency Scale for School Administrators (Hacıfazlıoğlu, Karadeniz & Dalgıç, 2001) was used as the data collection tool in the study. The participants of the study were 712 school administrators (300 school principals and 412 assistant principals) working in Izmir. According to the data obtained from the study, it was observed that the technology leadership self-efficacy perceptions of school principals were higher than the assistant principals. According to the results of the analysis, while the technology leadership self-efficacy perceptions of school administrators did not differ according to years of service, it was revealed that there was a significant difference in favor of male administrators in terms of gender variable. In the study it was revealed that the technology leadership self-efficacy perceptions of school administrators were higher among the participants who received information technology in-service training.
school administrators self-efficacy technology leadership technology competency
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri, Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2020 |
Gönderilme Tarihi | 6 Aralık 2020 |
Kabul Tarihi | 5 Ocak 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 3 Sayı: 2 |