Öğretmenlik, ülkenin geleceğini oluşturacak nesilleri yetiştirmesi açısından her zaman değerini koruyan mesleklerin başında gelir. Öğretmenin hak ettiği bu değeri layıkıyla görmesi mesleğini yerine getirirken onu motive eden önemli bir unsur olarak karşımıza çıkmaktadır. Öğretmenin toplumdaki sosyal, kültürel, ekonomik konumunun iyi bir seviyede olması mesleki başarılarını da beraberinde getirir.
Bu çalışmada ülkemizde öğretmenlik mesleğinin toplumsal statüsü, mesleğin toplum nezdinde nasıl algılandığı, öğretmenlik mesleğinin genel özellikleri, mesleğin statüsünü belirleyen faktörler, diğer mesleklerle statü ve algı açısından karşılaştırılması, geçmişten günümüze bu statü ve algıda yaşanan değişiklikler, öğretmenlerin kendi mesleklerine bakışı konularında literatür taraması yapılmıştır. Ayrıca halen görevde olan farklı kıdemlere sahip iki öğretmenin görüşleri de alınarak içerden bir bakış ile konunun değerlendirilmesi amaçlanmıştır.
Çalışma sonunda elde edilen bilgiler değerlendirildiğinde öğretmenlik mesleğinin toplumda her zaman kutsal sayılan bir meslek olmasının yanı sıra zaman zaman statüsünde değişiklikler yaşandığı görülmüştür. Bu durumda; öğretmen niteliklerinden kültürel ve sosyal hayatımızdaki değişikliklere, medyada kullanılan dilden politika yapıcıların aldığı bazı kararlara, ekonomik şartlardan lisans eğitiminin kalitesine kadar birçok etkenin rol oynadığı tespit edilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Derleme |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 25 Haziran 2021 |
Yayımlanma Tarihi | 25 Haziran 2021 |
Gönderilme Tarihi | 13 Temmuz 2020 |
Kabul Tarihi | 11 Mayıs 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 4 Sayı: 1 |