Bu araştırmanın amacı okul yöneticilerinin örgütsel güven düzeylerinin ile okul kültürü arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Yine bu çerçevede okul yöneticilerinin örgütsel güven düzeylerinin ve okul kültürü algılarının cinsiyet, yaş, kıdem, çalışılan okul türü ve eğitim durumlarına göre farklılık gösterip göstermediğinin belirlenmesi amaçlanmaktadır. Bu araştırma nicel araştırma yöntemlerinden ilişkisel tarama deseniyle yürütülmüştür. Araştırmanın çalışma evrenini ise İstanbul ili Avrupa yakasında bulunan 25 ilçede görev yapmakta olan 375 okul yöneticisi oluşturmaktadır. Araştırmada veriler ‘‘Örgütsel Güven Ölçeği’’ ve “Okul Kültürü Ölçeği” ile toplanmıştır. Veriler, SPSS programı ile analiz edilmiştir. Çalışmada okul yöneticilerinin örgütsel güven düzeyleri ve okul kültürü algıları orta düzeyde çıkmıştır. Çalışmada okul yöneticilerinin örgütsel güven düzeyleri ve okul kültürü algıları yaş, mesleki kıdem, eğitim durumları ve cinsiyet değişkenlerinde farklılık göstermektedir. Yine çalışma sonucunda okul yöneticilerinin örgütsel güven algıları ile okul kültürü arasında orta düzeyde pozitif bir ilişki bulunmuştur. Okul yöneticilerinin örgütsel güven düzeylerinin arttırılması amacıyla çalışma koşullarında iyileştirmeler yapılması önerilmektedir.
The aim of this study is to examine the relationship between the organizational trust level of school administrators and school culture. In this respect, it is aimed to determine whether the organizational trust level and school culture perception of school administrators differ according to gender, age, seniority, school type and educational status. This research has been carried out with the relational screening pattern, which is one of the quantitative research methods. The target population of the study is comprised of 375 school administrators working in 25 districts on the European side of İstanbul. In the research, the data were collected through ‘’Organizational Trust Scale’’ and ‘’School Culture Scale’’ and analysed through the SPSS program. As a result of the responses given by the school administrators to the questions about organizational trust, the level of organizational trust has been found moderate. The school administrators’ perception of school culture is also at a medium level. In the study, the organizational trust level and the school culture perception of school administrators differed in age, professional seniority, educational status and gender, and a moderately positive relationship has been found between organizational trust and school culture. Improvements in working conditions are recommended to increase the organizational trust level of school administrators.
school administrator School Culture Organizational Trust Level School.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 25 Haziran 2021 |
Yayımlanma Tarihi | 25 Haziran 2021 |
Gönderilme Tarihi | 29 Eylül 2020 |
Kabul Tarihi | 7 Haziran 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 4 Sayı: 1 |