This
study aims at finding out how demographic characteristics of school
administrators working in elementary, junior and high school affect their level
of self-confidence. The population of this study is the administrators who work
in primary, secondary and high schools located in the Ortahisar District in
Trabzon city. A total of 155 male and 32 female administrators participated in
the study (n=187). The data were analyzed by SPSS, and Pearson Correlation
Coefficient, Independent t-test, F (ANOVA), Mann Whitney U and Kruskall Wallis
H tests were used for the analysis. It has been found that female managers had
a higher internal self-confidence than male managers and school type has also
an impact on self-esteem level of school administrators.
Bu çalışmada ilkokul,
ortaokul ve liselerde görev yapan okul yöneticilerinin farklı demografik
özelliklerinin özgüven düzeylerine etkisi incelenmiştir. Araştırmanın evrenini
2016-2017 yılı eğitim öğretim yılında, T.C. Trabzon Valiliği Ortahisar İlçe
Milli Eğitim Müdürlüğü’ne bağlı ilkokul, ortaokul ve lise devlet okullarında
görev yapan yöneticiler oluşturmaktadır. Araştırmaya 155 erkek, 32 kadın
yönetici katılmış (n=187), toplanan veriler SPSS programıyla analiz edilmiştir.
Pearson Momentler Çarpımı Korelasyon katsayısı, bağımsız örneklem t-testi, F
(ANOVA), Mann Whitney U ve Kruskall Wallis H testlerinin yapıldığı analizlerde
kadın yöneticilerin özgüvenlerinin erkek yöneticilerden bir miktar fazla olduğu
ve ayrıca çalışılan okul türünün özgüvene etkisi olduğu tespit edilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Nisan 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 2 Sayı: 1 |