Bu çalışmada Sivas Cumhuriyet Üniversitesi çevre mühendisliği öğrencilerinin çevresel tutumlarının farklı değişkenler açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın evrenini gönüllü olarak katılmayı kabul eden 249 öğrenci oluşturmuştur. Çevresel tutum ölçeği çevre sorunları farkındalığı, çözüme yönelik tutumlar, bireysel sorumluluk bilinci ve ulusal çevre problemleri farkındalığı olmak üzere dört alt boyuttan oluşmaktadır. Verilerin değerlendirmesinde ilk olarak Kolmogorov-Smirnov normallik testi uygulanmıştır. Normal dağılım gösteren iki kategorili değişkenler için t testi, ikiden fazla kategoriye sahip değişkenler için ANOVA testi kullanılmıştır. Araştırmaya katılan öğrencilerin %60.4’ü erkek, %39,6’sı kız öğrencilerden oluşmaktadır. Öğrencilerin %3,6’sı 1. sınıf, %32,1’i 2. sınıf , %31,8’i 3. Sınıf ve %32,5’i 4. Sınıf öğrencisidir. Çalışma da çevresel tutum alt boyutlarının cinsiyet, anne-baba eğitim durumu ve sınıf gibi farklı değişkenlere göre anlamlı düzeyde farklılaşmadığı sonucuna varılmıştır.
This study, it is aimed to examine the environmental attitudes of environmental engineering students at Sivas Cumhuriyet University in terms of different variables. The universe of the research consisted of 249 students who voluntarily agreed to participate. The environmental attitude scale consists of four sub-dimensions: awareness of environmental problems, attitudes towards solutions, awareness of individual responsibility and awareness of national environmental problems. Kolmogorov-Smirnov normality test was first applied to evaluate the data. T-test was used for two-category variables with normal distribution, and ANOVA test was used for variables with more than two categories. 60.4% of the students participating in the research are male and 39.6% are female students. 3.6% of the students are in the 1st year, 32.1% are in the 2nd year, 31.8% are in the 3rd year and 32.5% are in the 4th year. In the study, it was concluded that environmental attitude sub-dimensions did not differ significantly according to different variables such as gender, parental education level and class.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Mühendislik |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 6 Aralık 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 6 Aralık 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 2 Sayı: 1 |