Ekip. Ekip. Ekip. Bir işteki
belki de başarı için en önemli faktördür. Literatürde ekibin katkıları ve
şekillenmesi genişçe işlenmesine rağmen, ilişkiler boyutu az değinilmiştir. Bu
çalışmada ilişkilerin gelişmesi için uygulanacak olan 360 derece empatetik
değerlendirme metodu tanıtılacaktır. Özellikle startupların karşılaştığı büyük
kaynak kısıtlılığına karşın, en önemli öz kaynakları ekibin ahengidir. Bu
ahengin kurulması, geliştirilmesi empati ile olur. İlk aşamada içten dışa doğru
paydaşlarla ilişkisinin yoğunluğu ve kalitesi belirlenir. Karşı tarafın
kendisinden beklentisi sorularak empati yapması istenir. Bunun yanında takım
çalışanlarının değerlerini hatırlatacak, onların hassasiyetlerine yönelik
aksiyon planı uygulanacaktır. Özellikle iş yoğunluğu yüksek olan ilişkilere
yoğunlaşılır. Aksiyonun özü ilgi vermeyi dayalıdır. Bu aksiyonlar
hatırlatıcılar sayesinde rutin hale getirilecektir. Hatırlatıcılar yapılması
gerekeni otomatikleştiren unsurlardır.
Sonuçta ekibin başarısı değer vermek, alaka göstermek, nezaket, empati
göstermek gibi insani değerlere dayalıdır
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Kasım 2019 |
Gönderilme Tarihi | 19 Mart 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 2 Sayı: 2 |
Artuklu Kaime Uluslararası İktisadi ve İdari Araştırmalar Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.