Sivil toplum kuruluşları, işletme yazınında çok geniş bir çerçevede ele alınmaktadır. Gerek kavramsal, gerekse ampirik çalışmalarda farklı boyutlarda incelenen sivil toplum kuruluşları, uluslararası boyutta toplumsal yaşama değer katma adına farklı faaliyetlerde bulunmaktadır.
Yerel pazardan küresel alana kadar tüm pazar alanlarında yaptıkları faaliyetlere bakıldığında, işletmelerin gelişmesine de katkı sağlamaktadır. Özellikle bu katkı, dış pazarlara hizmet verme seçeneklerinin daha az olması, sınırlı kaynaklara sahip olmaları sebebiyle küçük ve orta ölçekli işletmeler için büyük fayda sağlamaktadır. Günümüzde büyümek için ulusal sınırların dışına çıkması gerektiğinin ve pazarın küreselleştiğinin farkında olan küçük ve orta ölçekli işletmeler, başarıya giden yolun küresel endüstri şartları hakkında bilgi sahibi olmak ve kendilerini bu şartlara göre hazırlamak olduğunu bilmektedir. Bu doğrultuda işletmelere yol göstererek başarılı olmalarına katkı sağlayacak olanlar yine sivil toplum kuruluşlarıdır. Bağımsız ve topluma hizmet etmek için gönüllü faaliyetlerde bulunan sivil toplum kuruluşları sahip oldukları güçle gerekli bilgiye ulaşan, sorunları çözme noktasında aktif olan kuruluşlardır.
Bu çalışmanın amacı, işletmelerin uluslararasılaşmasında sivil toplum kuruluşların rolüne ilişkin kavramsal bir çerçeve sunmaktır. Çalışmada, küçük ve orta ölçekli işletmelerin küresel endüstri şartlarına uygun hareket edebilmeleri için ihtiyaç duydukları bilgi elde etme, eğitim ve danışmanlık, iletişim ve güven temelli ağ bağlantıları oluşturma ile yenilikçilik üzerine STK’ların rolleri geniş bir çerçevede ele alınmaktadır.
İşletmelerin Uluslararasılaşması STK’ların Rolleri Bilgi Elde Etme Ağ Bağlantıları Eğitim ve Danışmanlık Yenilikçilik.
NGOs have discussed with a broader perspective in business management literature. Non-governmental organizations, which are examined in different dimensions in both conceptual and empirical studies, carry out different activities in order to add value to social life at the international level. When considering their activities in all market areas from the local market to the global arena, it also contributes to the development of businesses. In particular, this contribution is provide a great benefit to small and medium-sized businesses which have limited resources and have less options to serve foreign markets. In todays market place, because of the globalization, small and medium size companies are aware of that they must open up to foreign markets to grow. For this reason, these companies need to have information about the global industry conditions and adapt themselves to these conditions. In this direction, those who will guide businesses and contribute to their success are also non-governmental organizations. Non-governmental organizations, which are independent and carry out voluntary activities to serve the society, are organizations that reach the necessary information with the power they have and are active in solving problems.
The aim of this study is to present a conceptual framework regarding the role of non-governmental organizations in the internationalization of businesses. In the study, the roles of non-governmental organizations on obtaining information, training and consultancy, communication and creating trust-based network connections and innovation, which small and medium-sized enterprises for to act in accordance with global industry conditions, are discussed in a broad framework.
Internationalization of the Businesses NGOs Roles Obtaining Information Network Training and Consulting Innovation.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Mart 2022 |
Gönderilme Tarihi | 26 Ocak 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 |
Artuklu Kaime Uluslararası İktisadi ve İdari Araştırmalar Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.