Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

SOSYOLOJİ ÖĞRENCİLERİNİN KORONAVİRÜS DÖNEMİNDE UZAKTAN EĞİTİME YÖNELİK TUTUMLARI

Yıl 2022, , 94 - 109, 28.03.2022
https://doi.org/10.55119/artuklu.1072478

Öz

Araştırmanın amacı sosyoloji bölümü öğrencilerinin Koronavirüs döneminde uzaktan eğitime yönelik tutumlarının farklı parametrelerde görünümlerini ortaya çıkartmaktır. Araştırma Bursa Teknik Üniversitesi Sosyoloji Bölümüne devam eden 2020-2021 akademik takviminde uzaktan eğitim ile ders almış olan lisans ve lisansüstü seviyede 105 öğrenci ile yürütülmüştür. Araştırma nicel desende tasarlanmış ve veri toplama aracı olarak “COVID 19 Salgını Döneminde Sunulan Uzaktan Eğitime Yönelik Tutum Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırma verileri SPSS 25 Programı ile analiz edilmiştir. Araştırma verileri homojen dağılmadığı için nonparametrik testler: Kruskal-Wallis H ve Mann-Whitney U tercih edilmiştir. Araştırma sonucunda cinsiyet ile Koronavirüs döneminde uzaktan eğitime yönelik tutum arasında anlamlı bir farklılık bulunamamıştır (p>0,05). Devam edilen program ile Koronavirüs döneminde uzaktan eğitime yönelik tutum arasında anlamlı bir farklılık bulunmuştur (p<0,05). UZEM’e bağlanılan cihaz ile Koronavirüs döneminde uzaktan eğitime yönelik tutum arasında anlamlı bir farklılık bulunmuştur (p<0,05). Evde uzaktan eğitim alan başka bir kişinin daha olması ya da olmaması ile Koronavirüs döneminde uzaktan eğitime yönelik tutum arasında anlamlı bir farklılık bulunamamıştır (p>0,05). Uzaktan eğitim ders döneminde Koronavirüse yakalanma ya da yakalanmama durumu ile Koronavirüs döneminde uzaktan eğitime yönelik tutum arasında anlamlı bir farklılık bulunamamıştır (p>0,05). Devam edilen sınıf seviyesi ile Koronavirüs döneminde uzaktan eğitime yönelik tutum arasında anlamlı bir farklılık bulunmuştur (p<0,05).

Kaynakça

  • Akyürek, M. İ. (2020). Uzaktan Eğitim: Bir Alanyazın Taraması. Medeniyet Eğitim Araştırmaları Dergisi, 4 (1) , 1-9. Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/mead/issue/56310/711904
  • Arslan, R. (2021). Salgın döneminde uygulanan uzaktan eğitime yönelik tutum ölçeği geliştirilmesi. KAÜİİBFD, 12(23), 369-393.
  • Çallı, İ., İşman, A. ve Torkul, O. (2002). Sakarya Üniversitesi'nde Uzaktan Eğitimin Dünü Bugünü ve Geleceği. Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 0 (3), . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/sakaefd/issue/11224/134145
  • Elcil, Ş. ve Şahiner, D. S. (2014). Uzaktan Eğitimde İletişimsel Engeller. Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi, 6 (1) , 21-33. Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/sobiadsbd/issue/35980/403685
  • Gökbulut, B. (2021). Uzaktan Eğitim Öğrencilerinin Bakış Açısıyla Uzaktan Eğitim ve Mobil Öğrenme. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 11 (1) , 160-177. DOI: 10.17943/etku.797164
  • Gökmen, Ö. F. , Duman, İ. ve Horzum, M. B. (2016). Uzaktan eğitimde kuramlar, değişimler ve yeni yönelimler. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 2 (3) , 29-51. Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/auad/issue/34059/376987
  • Kaçan, A. ve Gelen, İ. (2020). Türkiye’deki Uzaktan Eğitim Programlarına Bir Bakış. Uluslararası Eğitim Bilim ve Teknoloji Dergisi, 6 (1) , 1-21. Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/uebt/issue/53891/713456
  • Kırık, A. (2014). Uzaktan eğitimin tarihsel gelişimi ve Türkiye’deki durumu. Marmara İletişim Dergisi, 0 (21) , 73-94. Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/maruid/issue/22159/238064
Toplam 8 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Adem Dağ 0000-0001-8548-7599

Yayımlanma Tarihi 28 Mart 2022
Gönderilme Tarihi 12 Şubat 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022

Kaynak Göster

APA Dağ, A. (2022). SOSYOLOJİ ÖĞRENCİLERİNİN KORONAVİRÜS DÖNEMİNDE UZAKTAN EĞİTİME YÖNELİK TUTUMLARI. Artuklu Kaime Uluslararası İktisadi Ve İdari Araştırmalar Dergisi94-109. https://doi.org/10.55119/artuklu.1072478
AMA Dağ A. SOSYOLOJİ ÖĞRENCİLERİNİN KORONAVİRÜS DÖNEMİNDE UZAKTAN EĞİTİME YÖNELİK TUTUMLARI. Artuklu Kaime. Published online 01 Mart 2022:94-109. doi:10.55119/artuklu.1072478
Chicago Dağ, Adem. “SOSYOLOJİ ÖĞRENCİLERİNİN KORONAVİRÜS DÖNEMİNDE UZAKTAN EĞİTİME YÖNELİK TUTUMLARI”. Artuklu Kaime Uluslararası İktisadi Ve İdari Araştırmalar Dergisi, Mart (Mart 2022), 94-109. https://doi.org/10.55119/artuklu.1072478.
EndNote Dağ A (01 Mart 2022) SOSYOLOJİ ÖĞRENCİLERİNİN KORONAVİRÜS DÖNEMİNDE UZAKTAN EĞİTİME YÖNELİK TUTUMLARI. Artuklu Kaime Uluslararası İktisadi ve İdari Araştırmalar Dergisi 94–109.
IEEE A. Dağ, “SOSYOLOJİ ÖĞRENCİLERİNİN KORONAVİRÜS DÖNEMİNDE UZAKTAN EĞİTİME YÖNELİK TUTUMLARI”, Artuklu Kaime, ss. 94–109, Mart 2022, doi: 10.55119/artuklu.1072478.
ISNAD Dağ, Adem. “SOSYOLOJİ ÖĞRENCİLERİNİN KORONAVİRÜS DÖNEMİNDE UZAKTAN EĞİTİME YÖNELİK TUTUMLARI”. Artuklu Kaime Uluslararası İktisadi ve İdari Araştırmalar Dergisi. Mart 2022. 94-109. https://doi.org/10.55119/artuklu.1072478.
JAMA Dağ A. SOSYOLOJİ ÖĞRENCİLERİNİN KORONAVİRÜS DÖNEMİNDE UZAKTAN EĞİTİME YÖNELİK TUTUMLARI. Artuklu Kaime. 2022;:94–109.
MLA Dağ, Adem. “SOSYOLOJİ ÖĞRENCİLERİNİN KORONAVİRÜS DÖNEMİNDE UZAKTAN EĞİTİME YÖNELİK TUTUMLARI”. Artuklu Kaime Uluslararası İktisadi Ve İdari Araştırmalar Dergisi, 2022, ss. 94-109, doi:10.55119/artuklu.1072478.
Vancouver Dağ A. SOSYOLOJİ ÖĞRENCİLERİNİN KORONAVİRÜS DÖNEMİNDE UZAKTAN EĞİTİME YÖNELİK TUTUMLARI. Artuklu Kaime. 2022:94-109.

Artuklu Kaime Uluslararası İktisadi ve İdari Araştırmalar Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.