Giriş: Bizim bu çalışmayı yapmaktaki amacımız; DEHB belirtileri gösteren üniversite öğrencilerinin akademik öz yeterlilik düzeylerinin belirlenmesidir.
Yöntem: Çalışmanın evrenini Türkiye’nin doğusu, Güneydoğusu ve Orta bölgelerinde bulunan 3 üniversitenin öğrencileri oluşturmuştur ve n= 1704’dür. Çalışmada; tanımlayıcı form, Erişkin Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu Kendi Bildirim Ölçeği (YDEÖH), Academic Self-Efficacy Scale (ASE) araçları kullanılmıştır.
Bulgular: YDEÖH’ün ASE için iyi bir yordayıcı olduğu [%46 ve (F = 47.038; p <0.05; Adjusted 𝑅2= 0.46)] bulunmuştur. Ayrıca¸ YDEÖH ve alt boyutları ile ASE arasında istatistiksel açıdan negatif yönde orta düzeyde bir ilişki bulunmuştur.
Sonuç: Çalışmada YDEÖH puanlarının yaş ile anlamlı olarak azaldığı bulunmuştur.Bu bulgu literatür ile uyumlu görünmektedir. YDEÖH ve alt boyutlarının ise ASE için önemli bir yordayıcı olduğu bulgusu da yine literatür tarafından desteklenmektedir. YDEÖH ve alt boyutları ile ASE arasında negatif yönlü orta düzeyde bir ilişki bulunmaktadır ve YDEÖH ile alt boyutları ASE’nin neredeyse yarısını açıklayan önemli bir yordayıcıdır
DEHB Akademik öz-yeterlik Üniversite öğrencileri Ruh sağlığı
Introduction: Our aim in doing this study; It is to determine the academic self-efficacy levels of university students with ADHD symptoms.
Methods: The population of the study consisted of students from 3 universities in the eastern, southeastern and central regions of Turkey and n= 1704. In the study; descriptive form, Adult Attention Deficit Hyperactivity Disorder Self-Report Scale (YDEÖD), Academic Self-Efficacy Scale (ASE) tools were used.
Results: It was found that LCILD was a good predictor of AFE [46% and (F = 47.038; p <0.05; Adjusted 𝑅2= 0.46)]. In addition, a moderately negative correlation was found statistically between RCILD and its sub-dimensions and AFE.
Conclusion: In the study, it was found that YDEÖH scores decreased significantly with age. This finding seems to be compatible with the literature. The finding that LCILD and its sub-dimensions are important predictors of FSI is also supported by the literature. There is a moderately negative relationship between LLBW and its sub-dimensions and LCI, and it is an important predictor of LCILD and its sub-dimensions, explaining almost half of LCI.
ADHD Academic self-efficacy University student Mental health
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Hemşirelik |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 16 Mayıs 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 11 Ağustos 2023 |
Gönderilme Tarihi | 2 Aralık 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 3 Sayı: 2 |
AIJHS dergisi ve AIJHS'de yayımlanan tüm makaleler Creative Commons Atıf-Gayri Ticari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.