Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

On Exploring Picasso in Pan’s Footsteps

Yıl 2023, Cilt: 29 Sayı: 51, 127 - 136, 31.10.2023
https://doi.org/10.5152/ArtVis.2023.22071

Öz

Although it is evaluated that the art of Pablo Picasso, who is described as the genius of the twentieth century, does not depend on the style in general, it can be stated that he actually has a unique style that can be expressed as a painting within a painting. This study on Pan paintings, which supports the artist's unique style, was prepared as a research on why Picasso concentrated on the Pan archetype and what his starting point was. The figure of Pan gained importance for Picasso from an early age; he concentrated on his work on this subject in his later years, the first of whom was 13 years old, and produced hundreds of Pan images. The artist's interest in Pan can be explained by his admiration for the Ancient Greek and Roman classics. This article is based on an exploration and interpretation of Picasso's power of expression in his paintings, which extends beyond the visible, in the context of archetypes, through nine known examples of Pan portraits he made in Antibes, France, where he settled in 1946, at the end of the Second World War. Our study was conducted with qualitative research and analysis method, and at the end, it was concluded that Picasso discovered his own sacred by leaving his soul completely independent with his inner journey by identifying himself with Pan.

Kaynakça

  • American Psychiatric Asc. (2013). Diagnostic and statistical manual of mental disorders (DSM-5). American Psychiatric Publishing.
  • Ashton, D. (2001). Picasso konuşuyor (M. Yılmaz, Çev.). Ütopya Yayınevi.
  • Berens, E. M. (2009). The Myths and Legends of Ancient Greece and Rome (1st edn, S. M.Soares, Ed.). MetaLibri. http: //met alibr i.wik idot. com/ title: the-m yths- and-l egend s-of- ancie nt-gr eece- and-r ome
  • Burger, J. M. (2006). Kişilik (İ. D. E. Sarıoğlu, Çev.). Kaknüs Yayınları.
  • Cömert, B. (2019). Mitoloji ve ikonografi. Deki Basım.
  • Erhat, A. (1996). Mitoloji sözlüğü. Remzi kitabevi.
  • Florman, L. (2000). Myth and metamorphosis: Picasso’s classical prints of the 1930s. MIT Press.
  • Grimal, P. (1986). A conside dictionary of classical mythology. T.J.Books.
  • Harris, M. (1996). Carl Jung analyzes Picasso. http: //jun gcurr ents. com/ carl-j ung-t akes- on-pi casso -in-1 932
  • Hollis, J. (2000). The Archetypal Imagination. Texas A&M University Press.
  • Jung, C. G. (1973). Mandala symbolism. Princeton University Press.
  • Jung, C. G. (1999). Keşfedilmemiş benlik (B. İlhan & C. E. Sılay, Çev.). İlhan Yayınevi.
  • Jung, C. G. (2001). Anılar, Düşler, düşünceler (İ. Kantemir, Çev.). Can Yayınları.
  • Jung, C. G. (2005). Dört Arketip (Z. A. Yılmazer, Çev.). Metis Yayınları.
  • Jung, C. G. (2006). Analitik psikoloji (E. Gürol, Çev.). Payel Yayınları.
  • Jung, C. G. (2007). Modern man in search of a soul. Routledge.
  • Jung, C. G. (2012). Introduction to Jungian psychology: Notes of the seminar on analytical psychology. Princeton University Press.
  • Kabaağaçlı, C. Ş. (1983). Anadolu efsaneleri. Bilgi Yayınevi.
  • Kalb, C. (2018). Picasso genius: Artist, provocateur, rogue, genius. National Geographic, 5, 19–24.
  • Magalhaes, R. C. (2007). Antikçağ'dan günümüze sanatta mitoloji (Y. D. Bengi, Çev.). Alfa.
  • Mermerkaya, M. İ. (2021). Psikanalitik yaklaşım. Sosyal Bilimler Ansiklopedisi içinde (Cilt III). TÜBİTAK Bilim Yayınları.
  • Picasso, P. (1903). Otoportre karikatür (Kağıt Üzerine Mürekkep). Picasso Müzesi. https ://ca taleg .muse upica sso.b cn.ca t/fit xa/mu seu_p icass o/H29 0326/ ?lang =en&r esult setna v=61b f9fa6 7b334
  • Picasso, P. (1946). Pan’ın spiral başı (Kraft Üzerine Yağlı Boya ve KömürKalem). Picasso Müzesi-Fransa. https ://ww w.pil eface .com/ solle rs/spip.ph p?art icle2 515
  • Picasso, P. (1946). Saçlı pan portresi (Parşömen Üzerine Suluboya ve ÇiniMürekkebi). Picasso Müzesi-Fransa. http: //ram sayon line. com/picasso-las t
  • Picasso, P. (1946). Yeşil pan portresi (Parşömen Üzerine Suluboya ve Çini Mürekkebi). Picasso Müzesi-Fransa. https ://ww w.pil eface .com/ sollers/sp ip.ph p?art icle2 515
  • Picasso, P. (1946). Çift flüt çalan sarı ve mavi pan (Parşömen Üzerine Yağlı Boya ve Kömür Kalem). Picasso Müzesi-Fransa. https ://www.museepic assop aris. fr/en /node /152
  • Picasso, P. (1946). Flüt çalan beyaz pan (Parşömen Üzerine Yağlı Boya veKömür Kalem). Picasso Müzesi-Fransa. https ://ww w.pil eface .com/solle rs/sp ip.ph p?art icle2 515
  • Picasso, P. (1946). Üç kenarı figürlü pan’ın spiral başı (Parşömen ÜzerineYağlı Boya ve Kömür Kalem). Picasso Müzesi-Fransa. https ://jo -joel.com/ don-a maril lo
  • Picasso, P. (1946). Pan’ın büstü (Parşömen Üzerine Yağlıboya). PicassoMüzesi-Fransa. https ://ww w.tro wbrid gegal lery. com/F ineAr t
  • Picasso, P. (1946). Gümüş-gri zemin üzerine pan portresi (Parşömen ÜzerineYağlıboya ve Çini Mürekkebi). Picasso Müzesi-Fransa. https ://www.pil eface .com/ solle rs/sp ip.ph p?art icle2 515
  • Picasso, P. (1946). Gri pan portresi (Parşömen Üzerine Yağlıboya veKarakalem). Picasso Müzesi-Fransa. https ://ww w.tat e.org .uk/w hatson/ta te-li verpo ol/ex hibit ion/p icass o-pea ce-an d-fre edom/ picassopeace-a nd-fr eedom -expl ore-3
  • Richardson, J. (1991). A life of Picasso: Early years, 1881–1906. RandomHouse.
  • The Academy of Ideas (2006). Introduction to Carl Jung: Individuation, the persona, the shadow and the self [Video]. YouTube. https ://yo utu.b e/uhA eXyVD DTc.
  • von Franz, M. L. (2000). The problem of the puer aeternus. Inner City Books
  • Zeidler, S. (2015). Form as revolt: Carl einstein and the ground of modern art. Cornell University Press.

Picasso’yu, Pan’ın İzinde Keşfetmek Üzerine

Yıl 2023, Cilt: 29 Sayı: 51, 127 - 136, 31.10.2023
https://doi.org/10.5152/ArtVis.2023.22071

Öz

Yirminci yüzyılın sanat dehası olarak nitelendirilen Pablo Picasso’nun sanatının genel olarak üsluba bağlı olmadığı şeklinde bir değerlendirme yapılsa da, aslında resim içinde resim olarak ifade edilebilecek kendine özgü bir üsluba sahip olduğu belirtilebilir. Sanatçının kendine özgü bu üslubunu destekleyen Pan resimleri hakkında yapılan bu çalışma, Picasso’nun neden Pan arketipine yoğunlaştığı ve çıkış noktasının ne olduğu üzerine bir araştırma olarak hazırlanmıştır. Picasso için Pan figürü küçük yaşlardan itibaren önem kazanmış, ilki onüç yaşında olmak üzere, ilerleyen yaşlarında bu konudaki çalışmalarına yoğunluk vermiş ve yüzlerce Pan görseli üretmiştir. Sanatçının Pan’a olan ilgisi Antik Yunan ve Roma klasiklerine duyduğu hayranlıkla anlamlandırılabilir. Bu makale, Picasso'nun, resimlerinde görünenin ötesine uzanan anlatım gücünün, İkinci Dünya Savaşının sonunda, 1946 yılında yerleştiği Fransa'nın, Antibes kentinde yapmış olduğu bilinen dokuz adet Pan portresi örneği üzerinden, arketipler bağlamında bir keşfi ve yorumlanmasına dayanmaktadır. Çalışmamız nitel araştırma ve analiz yöntemi ile yapılmış ve bitim noktasında, Picasso’nun Pan’la kendisini özdeşleştirerek çıktığı içsel yolculuğu ile ruhunu tamamen bağımsız bırakarak kendi kutsalını keşfettiği sonucuna ulaşılmıştır.

Kaynakça

  • American Psychiatric Asc. (2013). Diagnostic and statistical manual of mental disorders (DSM-5). American Psychiatric Publishing.
  • Ashton, D. (2001). Picasso konuşuyor (M. Yılmaz, Çev.). Ütopya Yayınevi.
  • Berens, E. M. (2009). The Myths and Legends of Ancient Greece and Rome (1st edn, S. M.Soares, Ed.). MetaLibri. http: //met alibr i.wik idot. com/ title: the-m yths- and-l egend s-of- ancie nt-gr eece- and-r ome
  • Burger, J. M. (2006). Kişilik (İ. D. E. Sarıoğlu, Çev.). Kaknüs Yayınları.
  • Cömert, B. (2019). Mitoloji ve ikonografi. Deki Basım.
  • Erhat, A. (1996). Mitoloji sözlüğü. Remzi kitabevi.
  • Florman, L. (2000). Myth and metamorphosis: Picasso’s classical prints of the 1930s. MIT Press.
  • Grimal, P. (1986). A conside dictionary of classical mythology. T.J.Books.
  • Harris, M. (1996). Carl Jung analyzes Picasso. http: //jun gcurr ents. com/ carl-j ung-t akes- on-pi casso -in-1 932
  • Hollis, J. (2000). The Archetypal Imagination. Texas A&M University Press.
  • Jung, C. G. (1973). Mandala symbolism. Princeton University Press.
  • Jung, C. G. (1999). Keşfedilmemiş benlik (B. İlhan & C. E. Sılay, Çev.). İlhan Yayınevi.
  • Jung, C. G. (2001). Anılar, Düşler, düşünceler (İ. Kantemir, Çev.). Can Yayınları.
  • Jung, C. G. (2005). Dört Arketip (Z. A. Yılmazer, Çev.). Metis Yayınları.
  • Jung, C. G. (2006). Analitik psikoloji (E. Gürol, Çev.). Payel Yayınları.
  • Jung, C. G. (2007). Modern man in search of a soul. Routledge.
  • Jung, C. G. (2012). Introduction to Jungian psychology: Notes of the seminar on analytical psychology. Princeton University Press.
  • Kabaağaçlı, C. Ş. (1983). Anadolu efsaneleri. Bilgi Yayınevi.
  • Kalb, C. (2018). Picasso genius: Artist, provocateur, rogue, genius. National Geographic, 5, 19–24.
  • Magalhaes, R. C. (2007). Antikçağ'dan günümüze sanatta mitoloji (Y. D. Bengi, Çev.). Alfa.
  • Mermerkaya, M. İ. (2021). Psikanalitik yaklaşım. Sosyal Bilimler Ansiklopedisi içinde (Cilt III). TÜBİTAK Bilim Yayınları.
  • Picasso, P. (1903). Otoportre karikatür (Kağıt Üzerine Mürekkep). Picasso Müzesi. https ://ca taleg .muse upica sso.b cn.ca t/fit xa/mu seu_p icass o/H29 0326/ ?lang =en&r esult setna v=61b f9fa6 7b334
  • Picasso, P. (1946). Pan’ın spiral başı (Kraft Üzerine Yağlı Boya ve KömürKalem). Picasso Müzesi-Fransa. https ://ww w.pil eface .com/ solle rs/spip.ph p?art icle2 515
  • Picasso, P. (1946). Saçlı pan portresi (Parşömen Üzerine Suluboya ve ÇiniMürekkebi). Picasso Müzesi-Fransa. http: //ram sayon line. com/picasso-las t
  • Picasso, P. (1946). Yeşil pan portresi (Parşömen Üzerine Suluboya ve Çini Mürekkebi). Picasso Müzesi-Fransa. https ://ww w.pil eface .com/ sollers/sp ip.ph p?art icle2 515
  • Picasso, P. (1946). Çift flüt çalan sarı ve mavi pan (Parşömen Üzerine Yağlı Boya ve Kömür Kalem). Picasso Müzesi-Fransa. https ://www.museepic assop aris. fr/en /node /152
  • Picasso, P. (1946). Flüt çalan beyaz pan (Parşömen Üzerine Yağlı Boya veKömür Kalem). Picasso Müzesi-Fransa. https ://ww w.pil eface .com/solle rs/sp ip.ph p?art icle2 515
  • Picasso, P. (1946). Üç kenarı figürlü pan’ın spiral başı (Parşömen ÜzerineYağlı Boya ve Kömür Kalem). Picasso Müzesi-Fransa. https ://jo -joel.com/ don-a maril lo
  • Picasso, P. (1946). Pan’ın büstü (Parşömen Üzerine Yağlıboya). PicassoMüzesi-Fransa. https ://ww w.tro wbrid gegal lery. com/F ineAr t
  • Picasso, P. (1946). Gümüş-gri zemin üzerine pan portresi (Parşömen ÜzerineYağlıboya ve Çini Mürekkebi). Picasso Müzesi-Fransa. https ://www.pil eface .com/ solle rs/sp ip.ph p?art icle2 515
  • Picasso, P. (1946). Gri pan portresi (Parşömen Üzerine Yağlıboya veKarakalem). Picasso Müzesi-Fransa. https ://ww w.tat e.org .uk/w hatson/ta te-li verpo ol/ex hibit ion/p icass o-pea ce-an d-fre edom/ picassopeace-a nd-fr eedom -expl ore-3
  • Richardson, J. (1991). A life of Picasso: Early years, 1881–1906. RandomHouse.
  • The Academy of Ideas (2006). Introduction to Carl Jung: Individuation, the persona, the shadow and the self [Video]. YouTube. https ://yo utu.b e/uhA eXyVD DTc.
  • von Franz, M. L. (2000). The problem of the puer aeternus. Inner City Books
  • Zeidler, S. (2015). Form as revolt: Carl einstein and the ground of modern art. Cornell University Press.
Toplam 35 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Güzel Sanatlar Eğitimi
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Alaybey Karoğlu Bu kişi benim 0000-0001-5367-5966

Güler Arık 0000-0002-6460-2268

Yayımlanma Tarihi 31 Ekim 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Cilt: 29 Sayı: 51

Kaynak Göster

APA Karoğlu, A., & Arık, G. (2023). Picasso’yu, Pan’ın İzinde Keşfetmek Üzerine. Art Vision, 29(51), 127-136. https://doi.org/10.5152/ArtVis.2023.22071

Content of this journal is licensed under a Creative Commons Attribution NonCommercial 4.0 International License
29929