Zygmunt Bauman “Cemaatler: Güvenli Olmayan Bir Dünyada Güvenlik Arayışı” isimli kitabında cemaat kavramını kolayca ulaşamayacağımız ama içinde yaşamayı çok arzu ettiğimiz bir dünya olarak tanımlar. Bu dünya, güvenlik arayışıyla sığındığımız fakat bir süre sonra güvenliğimizin bedelini özgürlüğümüzle ödediğimiz ikilemli bir yapıdır.
Yunan Yeni Dalgası’nın önemli yönetmenlerinden Yorgos Lanthimos’un ikinci uzun metraj filmi Köpek Dişi (Dogtooth, 2009), bu ikilemli yapının toplumdan izole bir ailede nasıl çözüldüğünü incelememize olanak tanır. Aile kavramının, öğrenilen ve öğretilen bilgilerle güvenli ve özgür bir yuvaya, doğuştan gelen güdülerle ise karanlık bir kutuya dönüştüğünü cemaat kavramı üzerinden açıklamaya çalışmak, aile ve cemaat kavramlarının ne denli benzer oluşumlar olduklarını gözler önüne sermeye ve cemaat oluşumunun aslında gönüllü bir aidiyetten daha farklı bir yapı olarak şekillendiğini göstermemize yardımcı olacaktır.
Bu metin nitel bir çalışma olup, önemli bir olguyu belirgin bir şekilde yansıtan ya da normal şartlar altında özel bir öneme sahip olan durumları nitelediğimiz kritik durum örneklemesi çerçevesinde Baumancı bir okuma bağlamında ele alınarak, son yıllarda ‘modern aile’ kavramı üzerine tartışma yaratmış en önemli filmlerden olan ve ‘aile’ tanımına yeni-farklı bir bakış açısı kattığını düşündüğümüz Dogtooth filmi üzerinden aile ve cemaat kavramlarını bağdaştırmayı hedeflemektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Film Eleştirisi, Sinema Kuramları, Sinema ve Estetik, Sinema (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Mart 2024 |
Gönderilme Tarihi | 20 Ocak 2024 |
Kabul Tarihi | 19 Mart 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 30 Sayı: 52 |
Content of this journal is licensed under a Creative Commons Attribution NonCommercial 4.0 International License