Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

Architectural Analysis in Painting in The Context of Relationship between Art and Design

Yıl 2024, Cilt: 30 Sayı: 53, 253 - 262, 31.10.2024
https://doi.org/10.32547/artvision.1473824

Öz

Kaynakça

  • Apartment Project. (t.y). Apartman projesi sergileri. 27.08.2019 tarihinde https://www.apartmentproject.com/default.asp adresinden edinilmiştir.
  • Arabalı Koşar, S. T., & Gürani, F. Y. (2018). Günümüzde tekstilin mekân tanımlayıcı olarak kamusal alanlarda kullanımı. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (42), 105-128. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/657294
  • Artliving, (2015). http://www.artfulliving.com.tr/sanat/hazir-nesne-olarak-mekn-i-4083 Erişim Tarihi 27.08.2019
  • Atar, N. İ. (2018). Piyasa galerisinin ideolojisi üzerine. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 11(61), 412-425. http://dx.doi.org/ 10.17719/jisr.2018.2931
  • Atiker, B. (2010). Yerleştirme sanatında yansıtım hizalama ile artırılmış gerçeklik tasarımları. Beykent Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 4(1), 99-121. https://dergipark.org.tr/tr/ download/article-file/43910
  • Balseçen, H. (2018). Yves Klein’ın antropometrilerindeki bedenler. Batman Üniversitesi Yaşam Bilimleri Dergisi, 8(2/1), 12-20. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/605627
  • Banai, N. (2007). Rayonnement and the readymade: Yves Klein and the end of painting. RES: Anthropology and Aesthetics, 51(1), 202-215. https://www.journals.uchicago.edu/doi/abs/10. 1086/RESv51n1ms20167725?journalCode=res
  • Batmaz, S. K. (2013). Tasarımda çeşitlenme sağlayan yöntemlerin günümüz mekân uygulamaları üzerinde incelenmesi (Tez No. 343064) [Yüksek lisans tezi, İstanbul Kültür Üniversitesi]. YÖK Tez Merkezi.
  • Beyoğlu, A. (2017). Sanat eğitiminde mekân kavramının teknolojik gelişmelerle sanatçıların yapıtlarındaki başkalaşımı. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 41(41), 47-59. http://dx.doi.org/10.9779/PUJE780
  • Beyoğlu, A. (2019). Sanatta mekân kurgusu bağlamında Joseph Beuys yapıtları. YEDİ: Sanat, Tasarım ve Bilim Dergisi, Kış 2019(21), 33-41. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/628789
  • Birinci, A. (2015). Kapadokya bölgesi kiliselerindeki fresklerin seramik yüzeylerde yorumu (Tez No. 407403) [Yüksek lisans tezi, Hacettepe Üniversitesi]. YÖK Tez Merkezi.
  • Bornovalı, S., & Kolay, İ. (2009). Mimarlık ve resim bütünlüğü açısından kariye örneği. İtüdergisi/a Mimarlık Planlama Tasarım, 8(2), 51-56. http://itudergi.itu.edu.tr/index.php/ itudergisi_a/article/viewFile/221/197
  • Discosalt. (t.y). 555 kubik: Facade projection art. 11.11.2009 tarihinde http://discosalt.com/555-kubik-facade-projection-art/ adresinden edinilmiştir.
  • Giray, K. (2012). Mehmet Kavukcu. Atatürk Üniversitesi Yayınları.
  • Girgin, F. (2014). Çağdaş sanatta, sanatın malzemesi olarak mekân. Akdeniz Sanat Dergisi, 7(13), 214-234. https://dergipark.org.tr/ en/download/article-file/275447
  • Graf, M. (2015, Ekim 23). Hazır nesne olarak mekân. Artful Living. http://www.artfulliving.com.tr/sanat/hazirnesne-olarak-mekn -i-4083
  • Güler, Ö. K. (2014). Çağdaş sanata mekân bağlamında bir bakış. Tasarım Kuram, 10(17), 39-53. https://doi.org/10.23835/ tasarimkuram.239606
  • Karaçalı, B. (2017). Temel sanat/tasarım olgusu-yeni yaklaşımlar. Anadolu Üniversitesi Sanat & Tasarım Dergisi, 8(1), 170-185. https://doi.org/10.20488/sanattasarim.510313
  • Karaçalı, B. (2018). Çağdaş sanatın dili–Malzemenin sözü. Sanat-Tasarım Dergisi, (9), 29-35. https://doi.org/10.17490/Sanat. 2018.24
  • Kaya, Y. (2017). Güncel sanatta yeni bir yaklaşım olarak “Melezlik”. Sanat ve Tasarım Dergisi, (20), 165-182. https://doi.org/10. 18603/sanatvetasarim.370751
  • Kulturwerk, (t.y). Rekonstruktion. BBK. 27.08. 2019 tarihinde https://www.bbk-kulturwerk.de/con/kulturwerk/front_conte nt.php?idart=869&artistId=411 adresinden edinilmiştir.
  • Kurze, C. (t.y.). Tornado with 2 milion straws. IGNANT. https://www.ignant.com/2013/05/02/tornado-with-2milions-straws/
  • Liveauctioneers. (t.y.). Christo exhibition. 06.08.2019 tarihinde https://www.liveauctioneers.com/news/top-news/art-design/ first-ever-christo-exhibition-opens-in-artists-native-bulgaria/ adresinden edinilmiştir.
  • Luxury Properties (t.y). Anish Kapoor most famous art works. 20.09.2024 tarihinde https://luxuryproperties.ir/blog/item/ 466/sir-anish-kapoor-most-famous-art-works adresinden edinilmiştir.
  • Mehmet Kavukcu. (2013). Kırmızı çizgi. 07.08.2019 tarihinde http://mehmetkavukcu.com/2013-kirmizi-cizgi adresinden edinilmiştir.
  • Memoğlu, S. (2014). Başyapıt imgelerinin günümüz sanatındaki yorumları (Tez No. 366982) [Yüksek lisans tezi, Atatürk Üniversitesi]. YÖK Tez Merkezi.
  • Mercan, A.I. (2015). Değişen sergi modellerinden bir kesit. Sanat Yazıları, (33), 289- 308. https://sanatyazilari.hacettepe.edu.tr/ img/111119512017__1968805194b.pdf
  • Morkoç, M. (2013). Sanat nesnesi ve mekân ilişkisi üzerine uygulamalar (Tez No. 345216) [Yüksek lisans tezi, Hacettepe Üniversitesi]. YÖK Tez Merkezi.
  • Nabiyeva, K. (2017). Gotik heykelcilikte "gargoyle heykeller" üzerine bir araştırma (Tez No. 469049) [Yüksek lisans tezi, İstanbul Kültür Üniversitesi]. YÖK Tez Merkezi.
  • Özen Tanyıldızı, S. (2016). Mekâna özgü sanatta yeni stratejiler: Berlin’deki güncel pratikler. Yedi: Sanat, Tasarım ve Bilim Dergisi, (16), 75-85. https://doi.org/10.17484/yedi.30506
  • Pelin, K. (2012). Anish Kapoor’un mekân ve malzeme anlayışı (Tez No. 320435) [Yüksek lisans tezi, Işık Üniversitesi]. YÖK Tez Merkezi
  • Peterandjoan. (t.y). Barbara Kruger exhibition. 28.08.2019 tarihinde http://peterandjoan.blogs.wm.edu/files/2009/03/ installation-shot-2.jpg adresinden edinilmiştir.
  • Rew, M. (2013, March 5). Joseph Beuys’ plight. Seearttoday. https://seearttoday.wordpress.com/2013/03/05/joseph-beuys-plight/
  • Rona, Z. & Antmen, A.( Eds.). (2001). Türkiye sanat yıllığı 2000. Sanat-Bilgi-Belge Limited.
  • Sarıkoç, A. F., & Coşkun, İ. (2018, Nisan 27). Galata Kulesi’ne yansıtılan görsel şov havadan görüntülendi. İhlas Haber Ajansı. https://www.iha.com.tr/haber-galata-kulesine-yansitilan-gorsel-sov-havadan-goruntulendi-723386/
  • Söğüt, B., & Duman Ercan, Y. (2011). Raffaello Santi’nin “the fire in the borgo” adlı freskinde betimlenen mimari unsurlar üzerine bir değerlendirme. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (8), 35-45. https://gcris.pau.edu.tr/ bitstream/11499/27609/1/Sogut_B._-Ercan_Y._D._Rafaello_ Santi_nin_p039-049.pdf
  • Thomas, E. (2012, July 9). In search of lost art: Kurt Schwitters’s merzbau. Moma. https://www.moma.org/ explore/inside_out/2012/07/09/in-search-of-lost-art-kurt-schwitterss-merzbau/
  • Typeroom. (2019). The Whole Truth: Jenny Holzer, warrior Queen of words, invades Italy. 17.08.2019 tarihinde http://www. typeroom.eu/article/whole-truth-jenny-holzer-warrior-queen-words-invades-italy adresinden edinilmiştir.
  • Utku, A. (2012). Mehmet Kavukcu 1991-2012. Atatürk Üniversitesi Yayınları.

Sanat ve Tasarım İlişkisi Bağlamında Resim Sanatında Mimari Çözümlemeler

Yıl 2024, Cilt: 30 Sayı: 53, 253 - 262, 31.10.2024
https://doi.org/10.32547/artvision.1473824

Öz

Bu çalışmada sanat ve tasarım arasındaki ilişki doğrultusunda resim sanatında mimari çözümlemeler incelenmiştir. Çalışmanın ilk bölümünde resim sanatının 1850 sonrasında sanatsal tasarım ve mimari ile birlikte tarihsel süreç içerinde ilişkilendirilmesi ele alınmıştır. Ayrıca bu bölümde çağdaş sanatın başlıca akımları içerisinde resim sanatının mimarlık ve sanatsal tasarım ile ilişkilendirilmesi süreci araştırılmıştır. Sanatın disiplinler arası etkileşimi ve durmaksızın genişleyen malzeme imkânlarının özellikle resim sanatını nereye götürdüğünü ve gelişme süreci incelenmiştir. Çalışmanın ikinci bölümünde ise sanatsal tasarımı etkileyen öğelerin plastik ve felsefi olarak nasıl irdelendiği ya da nelerden faydalandığını ve bunların yanı sıra malzeme, mekân bağlamında ele alınmıştır. Çalışmanın son bölümünde sanatsal tasarım içerisinde mimari mekânları, sanat eserine dönüştürülen mekânları ve resim sanatının çizmiş olduğu yol haritasını inceleyerek mimari çözümlemeler yapan başlıca sanatçıların eserlerine de yer vererek resim sanatının Sanat tarihi sürecinde birçok farklı bilim dalı arasında nasıl etkileşim meydana getirdiğini inceleyeceğiz. Bu bağlamda resim ve mimari alanları arasındaki ilişki doğrultusunda çalışmada mimari çözümlemeler belirlenmeye çalışılmıştır. Çalışmanın amacı doğrultusunda literatür incelemesi yapılarak konu ile ilgili makaleler, yüksek lisans tezleri ve kaynak kitaplar incelenerek çalışmanın kuramsal boyutları meydana getirilmiştir.

Kaynakça

  • Apartment Project. (t.y). Apartman projesi sergileri. 27.08.2019 tarihinde https://www.apartmentproject.com/default.asp adresinden edinilmiştir.
  • Arabalı Koşar, S. T., & Gürani, F. Y. (2018). Günümüzde tekstilin mekân tanımlayıcı olarak kamusal alanlarda kullanımı. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (42), 105-128. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/657294
  • Artliving, (2015). http://www.artfulliving.com.tr/sanat/hazir-nesne-olarak-mekn-i-4083 Erişim Tarihi 27.08.2019
  • Atar, N. İ. (2018). Piyasa galerisinin ideolojisi üzerine. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 11(61), 412-425. http://dx.doi.org/ 10.17719/jisr.2018.2931
  • Atiker, B. (2010). Yerleştirme sanatında yansıtım hizalama ile artırılmış gerçeklik tasarımları. Beykent Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 4(1), 99-121. https://dergipark.org.tr/tr/ download/article-file/43910
  • Balseçen, H. (2018). Yves Klein’ın antropometrilerindeki bedenler. Batman Üniversitesi Yaşam Bilimleri Dergisi, 8(2/1), 12-20. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/605627
  • Banai, N. (2007). Rayonnement and the readymade: Yves Klein and the end of painting. RES: Anthropology and Aesthetics, 51(1), 202-215. https://www.journals.uchicago.edu/doi/abs/10. 1086/RESv51n1ms20167725?journalCode=res
  • Batmaz, S. K. (2013). Tasarımda çeşitlenme sağlayan yöntemlerin günümüz mekân uygulamaları üzerinde incelenmesi (Tez No. 343064) [Yüksek lisans tezi, İstanbul Kültür Üniversitesi]. YÖK Tez Merkezi.
  • Beyoğlu, A. (2017). Sanat eğitiminde mekân kavramının teknolojik gelişmelerle sanatçıların yapıtlarındaki başkalaşımı. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 41(41), 47-59. http://dx.doi.org/10.9779/PUJE780
  • Beyoğlu, A. (2019). Sanatta mekân kurgusu bağlamında Joseph Beuys yapıtları. YEDİ: Sanat, Tasarım ve Bilim Dergisi, Kış 2019(21), 33-41. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/628789
  • Birinci, A. (2015). Kapadokya bölgesi kiliselerindeki fresklerin seramik yüzeylerde yorumu (Tez No. 407403) [Yüksek lisans tezi, Hacettepe Üniversitesi]. YÖK Tez Merkezi.
  • Bornovalı, S., & Kolay, İ. (2009). Mimarlık ve resim bütünlüğü açısından kariye örneği. İtüdergisi/a Mimarlık Planlama Tasarım, 8(2), 51-56. http://itudergi.itu.edu.tr/index.php/ itudergisi_a/article/viewFile/221/197
  • Discosalt. (t.y). 555 kubik: Facade projection art. 11.11.2009 tarihinde http://discosalt.com/555-kubik-facade-projection-art/ adresinden edinilmiştir.
  • Giray, K. (2012). Mehmet Kavukcu. Atatürk Üniversitesi Yayınları.
  • Girgin, F. (2014). Çağdaş sanatta, sanatın malzemesi olarak mekân. Akdeniz Sanat Dergisi, 7(13), 214-234. https://dergipark.org.tr/ en/download/article-file/275447
  • Graf, M. (2015, Ekim 23). Hazır nesne olarak mekân. Artful Living. http://www.artfulliving.com.tr/sanat/hazirnesne-olarak-mekn -i-4083
  • Güler, Ö. K. (2014). Çağdaş sanata mekân bağlamında bir bakış. Tasarım Kuram, 10(17), 39-53. https://doi.org/10.23835/ tasarimkuram.239606
  • Karaçalı, B. (2017). Temel sanat/tasarım olgusu-yeni yaklaşımlar. Anadolu Üniversitesi Sanat & Tasarım Dergisi, 8(1), 170-185. https://doi.org/10.20488/sanattasarim.510313
  • Karaçalı, B. (2018). Çağdaş sanatın dili–Malzemenin sözü. Sanat-Tasarım Dergisi, (9), 29-35. https://doi.org/10.17490/Sanat. 2018.24
  • Kaya, Y. (2017). Güncel sanatta yeni bir yaklaşım olarak “Melezlik”. Sanat ve Tasarım Dergisi, (20), 165-182. https://doi.org/10. 18603/sanatvetasarim.370751
  • Kulturwerk, (t.y). Rekonstruktion. BBK. 27.08. 2019 tarihinde https://www.bbk-kulturwerk.de/con/kulturwerk/front_conte nt.php?idart=869&artistId=411 adresinden edinilmiştir.
  • Kurze, C. (t.y.). Tornado with 2 milion straws. IGNANT. https://www.ignant.com/2013/05/02/tornado-with-2milions-straws/
  • Liveauctioneers. (t.y.). Christo exhibition. 06.08.2019 tarihinde https://www.liveauctioneers.com/news/top-news/art-design/ first-ever-christo-exhibition-opens-in-artists-native-bulgaria/ adresinden edinilmiştir.
  • Luxury Properties (t.y). Anish Kapoor most famous art works. 20.09.2024 tarihinde https://luxuryproperties.ir/blog/item/ 466/sir-anish-kapoor-most-famous-art-works adresinden edinilmiştir.
  • Mehmet Kavukcu. (2013). Kırmızı çizgi. 07.08.2019 tarihinde http://mehmetkavukcu.com/2013-kirmizi-cizgi adresinden edinilmiştir.
  • Memoğlu, S. (2014). Başyapıt imgelerinin günümüz sanatındaki yorumları (Tez No. 366982) [Yüksek lisans tezi, Atatürk Üniversitesi]. YÖK Tez Merkezi.
  • Mercan, A.I. (2015). Değişen sergi modellerinden bir kesit. Sanat Yazıları, (33), 289- 308. https://sanatyazilari.hacettepe.edu.tr/ img/111119512017__1968805194b.pdf
  • Morkoç, M. (2013). Sanat nesnesi ve mekân ilişkisi üzerine uygulamalar (Tez No. 345216) [Yüksek lisans tezi, Hacettepe Üniversitesi]. YÖK Tez Merkezi.
  • Nabiyeva, K. (2017). Gotik heykelcilikte "gargoyle heykeller" üzerine bir araştırma (Tez No. 469049) [Yüksek lisans tezi, İstanbul Kültür Üniversitesi]. YÖK Tez Merkezi.
  • Özen Tanyıldızı, S. (2016). Mekâna özgü sanatta yeni stratejiler: Berlin’deki güncel pratikler. Yedi: Sanat, Tasarım ve Bilim Dergisi, (16), 75-85. https://doi.org/10.17484/yedi.30506
  • Pelin, K. (2012). Anish Kapoor’un mekân ve malzeme anlayışı (Tez No. 320435) [Yüksek lisans tezi, Işık Üniversitesi]. YÖK Tez Merkezi
  • Peterandjoan. (t.y). Barbara Kruger exhibition. 28.08.2019 tarihinde http://peterandjoan.blogs.wm.edu/files/2009/03/ installation-shot-2.jpg adresinden edinilmiştir.
  • Rew, M. (2013, March 5). Joseph Beuys’ plight. Seearttoday. https://seearttoday.wordpress.com/2013/03/05/joseph-beuys-plight/
  • Rona, Z. & Antmen, A.( Eds.). (2001). Türkiye sanat yıllığı 2000. Sanat-Bilgi-Belge Limited.
  • Sarıkoç, A. F., & Coşkun, İ. (2018, Nisan 27). Galata Kulesi’ne yansıtılan görsel şov havadan görüntülendi. İhlas Haber Ajansı. https://www.iha.com.tr/haber-galata-kulesine-yansitilan-gorsel-sov-havadan-goruntulendi-723386/
  • Söğüt, B., & Duman Ercan, Y. (2011). Raffaello Santi’nin “the fire in the borgo” adlı freskinde betimlenen mimari unsurlar üzerine bir değerlendirme. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (8), 35-45. https://gcris.pau.edu.tr/ bitstream/11499/27609/1/Sogut_B._-Ercan_Y._D._Rafaello_ Santi_nin_p039-049.pdf
  • Thomas, E. (2012, July 9). In search of lost art: Kurt Schwitters’s merzbau. Moma. https://www.moma.org/ explore/inside_out/2012/07/09/in-search-of-lost-art-kurt-schwitterss-merzbau/
  • Typeroom. (2019). The Whole Truth: Jenny Holzer, warrior Queen of words, invades Italy. 17.08.2019 tarihinde http://www. typeroom.eu/article/whole-truth-jenny-holzer-warrior-queen-words-invades-italy adresinden edinilmiştir.
  • Utku, A. (2012). Mehmet Kavukcu 1991-2012. Atatürk Üniversitesi Yayınları.
Toplam 39 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Resim
Bölüm Derlemeler
Yazarlar

Bahadır Kayaalp 0000-0003-2945-8552

Evren Kavukcu 0000-0003-3422-5542

Yayımlanma Tarihi 31 Ekim 2024
Gönderilme Tarihi 27 Nisan 2024
Kabul Tarihi 10 Ekim 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 30 Sayı: 53

Kaynak Göster

APA Kayaalp, B., & Kavukcu, E. (2024). Sanat ve Tasarım İlişkisi Bağlamında Resim Sanatında Mimari Çözümlemeler. Art Vision, 30(53), 253-262. https://doi.org/10.32547/artvision.1473824

Content of this journal is licensed under a Creative Commons Attribution NonCommercial 4.0 International License
29929