Bu makale, Covid-19 küresel salgınının uzaktan eğitimdeki yansımalarını ortaya çıkarmak amacıyla Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi’nin çeşitli üyeleriyle gerçekleştirilen bir araştırmaya dayanmaktadır. Araştırmanın katılımcıları, üniversitenin ve uzaktan eğitim sisteminin temel kullanıcıları olarak öğrenciler, öğretim üyeleri ve öğretim elemanlarıdır. Küresel salgın süreci ve uzaktan eğitim tüm katılımcıların paylaştığı ortak fenomenler olurken, her bir grup ve birey bu süreci farklı bir konumdan deneyimlemiştir. Araştırma, her katılımcının bu süreçteki kendi fenomenolojik deneyimlerine odaklanmaktadır. Öğrenciler için coğrafi/bölgesel, ailenin sosyo-ekonomik durumu, ailedeki toplumsal cinsiyet rolleri ve öğrencilerin eğitime yükledikleri anlamın belirleyici olduğu görülmüştür. Öğretim üyeleri ve araştırma görevlileri ise iş doyumunun azalması, eğitime yönelik risklerin artması gibi unsurlara dikkati çekmiştir.
Covid-19 küresel salgını uzaktan eğitim fenomenolojik araştırma eğitim sosyolojisi eğitim felsefesi. Covid-19 pandemic distance education phenomenological study sociology of education philosophy of education.
This paper is based on the research conducted in order to explore reflections of distance education in Covid-19 pandemic process on various members of the Karamanoglu Mehmetbey University. Students, research assistants and lecturers are participants of the study as the main members of the university and users of distance education system. The research focuses on each participant’s own phenomenological experience in this process. Pandemic period and distance education are the common phenomenon of all the participants; however, each group and participant has experienced this process from a different situation. It is seen that for students, geographical/regional factors, family’s socio-economic conditions, gender roles in the family and the meaning and significance are deterministic elements. Lecturers and research assistants emphasize on elements such as decrease in job satisfaction and increase in the risks of education.
Covid-19 pandemic distance education phenomenological study sociology of education philosophy of education.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 31 Temmuz 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Temmuz 2023 |
Gönderilme Tarihi | 12 Aralık 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 |