Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Investigation of Financial Literacy Attitudes and Behavior Levels of Selected Professional Groups in Adiyaman Province

Yıl 2024, , 458 - 473, 31.07.2024
https://doi.org/10.11616/asbi.1453232

Öz

Finansal okuryazarlık, temel seviye finansal bilgiler ile en etkin kararlar vermeyi mümkün kılacak finansal tutumların finansal davranışa yansımasını ifade eden bir alandır. Finansal okuryazarlık sadece finans alanı veya doğrudan ya da dolaylı olarak finansla ilgili meslekler için değil bütün meslekler için önem arz etmektedir. Alan dışı mesleklerin finansal okuryazarlık tutum ve davranış düzeylerinin yüksek olması hem bireysel hem de toplumsal anlamda fayda sağlayacaktır. Bu çalışmada, seçili meslekler olarak öğretmen, doktor, akademisyen, mühendis ve hemşirelerin finansal okuryazarlık tutum ve davranış düzeylerinin belirlenmesi amaçlanmaktadır. Çalışma kapsamında nicel araştırma yöntemi kullanılıp, seçilen meslek gruplarının finansal okuryazarlık tutum ve davranış düzeylerini ölçmek için anket uygulaması yapılmıştır. Elde edilen veriler ile yapılan istatistiki analizler neticesinde seçilen meslekler ile finansal okuryazarlık tutum ve davranış düzeyleri arasında anlamlı bir farklılık olduğu tespit edilmiştir.

Kaynakça

  • Ada, Ş. (2017). "Sağlık çalışanlarının kişisel finans ile ilgili tutum ve davranışları: Kahramanmaraş ilinde bir araştırma." Selçuk Üniversitesi Sosyal ve Teknik Araştırmalar Dergisi,14:186-198.
  • Alkaya, A., ve Yağlı, İ. (2015). Finansal Okuryazarlık-Finansal Bilgi, Davranış ve Tutum: Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi İibf Öğrencileri Üzerine Bir Uygulama. Journal of International Social Research, 8(40), s.585-599.
  • Altan, F. ve Biçer, E. B. (2016). Üniversite Öğrencilerinin Finansal Okuryazarlık ile İlgili Tutum ve Davranışlarının Değerlendirilmesi, Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 20(4),1501-1517.
  • Atikson, A., ve Messy, F.-A. (2012). Measuring Financial Literacy: Results Of The OECD / International Network On Financial Education (INFE) Pilot Study. OECD Working Papers on Finance, Insurance and Private Pensions,(15), s. 1-73.
  • Bodie, Z. (2006). A Note on Economic Principles and Financial Literacy. Networks Financial Institute at Indina State University, s. 1-6.
  • Bodie, Z., A. Kane ve A. J. Marcus (1998), Essential of Investments. New York: McGraw Hill Publishing (3rd Edition).
  • Borden, L. M., Lee, S. A., Serido, J., & Collins, D. (2008). "Changing college students’ financial knowledge, attitudes, and behavior through seminar participation." Journal of Family and Economic, 29(1): 23-40.
  • Ceylan, A. ve T. Korkmaz (1995), Borsada Uygulamalı Portföy Yönetimi. Bursa: Ekin Yayınevi
  • Connolly, K. B. (1997), Buying and Selling Volatility. England: John Wiley & Sons Publishing.
  • Çam, A. V. ve Barut, A. (2015). Finansal Okuryazarlık Düzeyi ve Davranışları: Gümüşhane Üniversitesi Önlisans Öğrencileri Üzerinde Bir Araştırma. Küresel İktisat ve İşletme Çalışmaları Dergisi, 4(7), s. 63-72.
  • Darren , G., ve Mallery, P. (2010). Spss for Windows Step by Step:A Simple Guide and Reference (10. b.). Boston: Pearson.
  • Dayı,F. ve Esmer, Y.(2021). Akademisyenlerin Finansal Tutum ve Davranışlarının İncelenmesine Yönelik Bir Araştırma. Journal of Yasar University, 16(61), 1-19.
  • Demir, G., Cihangir, M. ve Şak, N. (2016). Demografik Özelliklerin Finansal Okuryazarlık Üzerine Etkisinin Multinominal Logit Model ile İncelenmesi. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 25, s. 420-428.
  • Denk, Z., Demir, Ö., ve Sezgin, E. E. (2018). "Kartlı ödeme sistemlerinin finansal davranış ve tutum üzerindeki etkisi: Elâzığ-Malatya ili AVM müşterileri örneği." Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 28(1): 187-202.
  • Dew, J., ve Xiao, J. (2011). The Financial Management Behavior Scale: Development and Validation. Journal of Financial Counseling and Planning, 22(1), s. 43-59.
  • Durmuşkaya, S. ve Kavas, Y. B. (2018). Akademik Gelişim ve Finansal Okuryazarlık Arasındaki İlişkinin Tespiti Üzerine Bir Araştırma. Manisa Celal Bayar Üniversitesi Yönetim ve Ekonomi Dergisi, 25(3), s. 925-939.
  • Garg, N., ve Singh, S. (2018). Financial Literacy Among Youth. International Journal of Social Economics, 45(1), s. 173-186.
  • Güneş, H. ve B. Saltoğlu (1998), İMKB Getiri Volatilitesinin Makroekonomik Konjonktür Bağlamında İrdelenmesi. İstanbul: İMKB Yayınları.
  • Glasman, L. R., ve Albarracin, D. (2006). Forming attitudes that predict future behavior: A meta-analysis of the attitude-behavior relation. Psychological Bulletin, 132(5),s. 778-822.
  • Haque, A., ve Zulfiqar, M. (2015). Women’s Economic Empowerment through Financial literacy, Financial Attitude and Financial Wellbeing. Research Journal of Finance and Accounting, 6(21), s. 57-66.
  • Harrington, D. (1987), Modern Portfolio Theory. Pearson Publishing.
  • Huston, S. J. (2010), “Measuring Financial Literacy”, Journal of Consumer Affairs, 44 (2), s. 296-316.
  • Ibrahim, M. E., ve Alqaydi, F. R. (2013). "Financial literacy, personal financial attitude, and forms of personal debt among residents of the UAE." International Journal of Economics and Finance, 5(7),s. 126-138.
  • Karabıyık,L., ve Anbar,A.(2007), Volatilite ve Varyans Swaplari, Muhasebe ve Finansman Dergisi,35, s. 62-77.
  • Karagöz, Y. (2019). Spss -Amos- Meta Uygulamalı İstatistiksel Analizler (2. b.). Ankara: Nobel Yayın.
  • Kroesen, M., Handy, S., ve Korosu, C. (2017). Do attitudes cause behavior or vice versa? An alternative conceptualization of the attitude-behavior relationship in travel behavior modeling. Transportation Research Part A: Policy and Practice, 101(7), s. 190-202.
  • Lewellen, W. G., R. C. Lease, ve G. G. Schlarbaum (1977), “Patterns of Investment Strategy and Bahaviour Among Individual Investors”, Journal of Business, 50 (3),s. 293-333.
  • Lusardi, A.(2008). Financial Literacy: An Essential Tool for Informed Consumer Choice. Natıonal Bureau Of Economıc Research, Nber Working Paper No. 14084,s. 1-29.
  • Mahdzan, N. S. ve S. Tabiani (2013), “The Impact Of Financial Literacy On Individual Saving: An Exploratory Study in The Malaysian Context”, Transformations in Business and Economics, 12 (1), s. 41-55.
  • Mason, C.L.J. ve Wilson, R.M.S. (2000). Conceptualising financial literacy. Loughborough: Business School, Loughborough University. Occasional Paper, 2000:7,s. 1-40.
  • Namlı, S., ve Kaya, A. (2018). Lisans öğrencilerinin finansal tutum ve davranışlarının ölçülmesi: Spor bilimleri fakültesi örneği. 3. Uluslararası El Ruha Sosyal Bilimler Kongresi.
  • Nofsinger, J. R. (2005), The Psychology of Investing. New Jersey: Pearson Prentice Hall. (2nd Edition).
  • OECD/INFE, (2012). Finansal Eğitim Ulusal Stratejisi Üst Düzey İlkeleri. https://www.fo-der.org/wp-content /uploads/2019/05/5A. OECD_INFE_USTDUZEY_ILKELERI.pdf (Erişim Tarihi: 24.04.2022).
  • PACFL (President’s Advisory Council on Financial Literacy) (2008). Annaul Report to thePresident,https://www.treasury.gov/about/organizationalstructure/offices/Domestic-Finance /Documents/PACFL_Draft-AR-0109.pdf,(ErişimTarihi:20.04.2022)
  • Penman, S. (1987), “The Distribution of Earnings News Over Time And Seasonalities Aggregate Stock Returns”, Journal of Economics, 18 (2), s. 199-228.
  • Rinaldi, E. (2016). The Relationship Between Financial Education And Society: A Sociological Perspective, Italian J Sociol Educ, 8(3),s. 126-148
  • Ruiz-Durán, C. (2016). Mexico: Financial Inclusion and Literacy Outlook. In Aprea, C., Wuttke, E., Breuer, K., Koh, N.K., Davies, P., Greimel-Fuhrmann, B. & Lopus, J.S. (Eds.) International Handbook of Financial Literacy (pp.291-304). Singapore: Springer.
  • Sarıgül, H. (2015). Finansal Okuryazarlık Tutum ve Davranış Ölçeği: Geliştirme, Geçerlik ve Güvenirlik, Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 13(1), s.200 -218.
  • Siswanti, I., ve Halida, A. M. (2020). Fınancıal Knowledge, Fınancıal Attıtude, And Fınancıal Management Behavıor: Self–Control As Medıatıng. The International Journal of Accounting and Business Society, 28(1), s. 105-132.
  • Şahin, M. ve S. Barış (2017), “Finansal Okuryazarlık ve Tasarruf Davranışları: Kamu Çalışanları Üzerine Bir İnceleme”, Çankırı Karatekin Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 7(2),s.77-103.
  • Turhan, T. G.(2020) Finansal Okuryazarlık ile İlgili Tutum ve Davranışların Üniversite Öğrencilerine Yönelik Değerlendirilmesi. Maliye ve Finans Yazıları, (114),375 - 400.
  • Türkiye Bankalar Birliği(TBB), <https://foy.tbb.org.tr/finansal-okuryazarlik-nedir> (Erişim Tarihi: 27.04.2022.
  • Wyckoff, P. (1969), The Psychology of Stock Market Timing. Prentice Hall Publishing.
  • Xiao, J., Sorhaindo, B., ve Garman, E. (2006). Financial behaviours of consumers in credit counselling. International Journal of Consumer Studies, 3(2), s. 108-121.
  • Yong, C. C., Porsuk, S.-Y., ve Wee, C.-K. (2018). Financial knowledge, attitude and behaviour of young working adults in Malaysia. Institutions and Economies, 10(4), s. 21-48.

Adıyaman İlinde Seçilen Mesleki Grupların Finansal Okuryazarlık Tutum ve Davranış Düzeylerinin Araştırılması

Yıl 2024, , 458 - 473, 31.07.2024
https://doi.org/10.11616/asbi.1453232

Öz

Finansal okuryazarlık, temel seviye finansal bilgiler ile en etkin kararlar vermeyi mümkün kılacak finansal tutumların finansal davranışa yansımasını ifade eden bir alandır. Finansal okuryazarlık sadece finans alanı veya doğrudan ya da dolaylı olarak finansla ilgili meslekler için değil bütün meslekler için önem arz etmektedir. Alan dışı mesleklerin finansal okuryazarlık tutum ve davranış düzeylerinin yüksek olması hem bireysel hem de toplumsal anlamda fayda sağlayacaktır. Bu çalışmada, seçili meslekler olarak öğretmen, doktor, akademisyen, mühendis ve hemşirelerin finansal okuryazarlık tutum ve davranış düzeylerinin belirlenmesi amaçlanmaktadır. Çalışma kapsamında nicel araştırma yöntemi kullanılıp, seçilen meslek gruplarının finansal okuryazarlık tutum ve davranış düzeylerini ölçmek için anket uygulaması yapılmıştır. Elde edilen veriler ile yapılan istatistiki analizler neticesinde seçilen meslekler ile finansal okuryazarlık tutum ve davranış düzeyleri arasında anlamlı bir farklılık olduğu tespit edilmiştir.

Kaynakça

  • Ada, Ş. (2017). "Sağlık çalışanlarının kişisel finans ile ilgili tutum ve davranışları: Kahramanmaraş ilinde bir araştırma." Selçuk Üniversitesi Sosyal ve Teknik Araştırmalar Dergisi,14:186-198.
  • Alkaya, A., ve Yağlı, İ. (2015). Finansal Okuryazarlık-Finansal Bilgi, Davranış ve Tutum: Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi İibf Öğrencileri Üzerine Bir Uygulama. Journal of International Social Research, 8(40), s.585-599.
  • Altan, F. ve Biçer, E. B. (2016). Üniversite Öğrencilerinin Finansal Okuryazarlık ile İlgili Tutum ve Davranışlarının Değerlendirilmesi, Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 20(4),1501-1517.
  • Atikson, A., ve Messy, F.-A. (2012). Measuring Financial Literacy: Results Of The OECD / International Network On Financial Education (INFE) Pilot Study. OECD Working Papers on Finance, Insurance and Private Pensions,(15), s. 1-73.
  • Bodie, Z. (2006). A Note on Economic Principles and Financial Literacy. Networks Financial Institute at Indina State University, s. 1-6.
  • Bodie, Z., A. Kane ve A. J. Marcus (1998), Essential of Investments. New York: McGraw Hill Publishing (3rd Edition).
  • Borden, L. M., Lee, S. A., Serido, J., & Collins, D. (2008). "Changing college students’ financial knowledge, attitudes, and behavior through seminar participation." Journal of Family and Economic, 29(1): 23-40.
  • Ceylan, A. ve T. Korkmaz (1995), Borsada Uygulamalı Portföy Yönetimi. Bursa: Ekin Yayınevi
  • Connolly, K. B. (1997), Buying and Selling Volatility. England: John Wiley & Sons Publishing.
  • Çam, A. V. ve Barut, A. (2015). Finansal Okuryazarlık Düzeyi ve Davranışları: Gümüşhane Üniversitesi Önlisans Öğrencileri Üzerinde Bir Araştırma. Küresel İktisat ve İşletme Çalışmaları Dergisi, 4(7), s. 63-72.
  • Darren , G., ve Mallery, P. (2010). Spss for Windows Step by Step:A Simple Guide and Reference (10. b.). Boston: Pearson.
  • Dayı,F. ve Esmer, Y.(2021). Akademisyenlerin Finansal Tutum ve Davranışlarının İncelenmesine Yönelik Bir Araştırma. Journal of Yasar University, 16(61), 1-19.
  • Demir, G., Cihangir, M. ve Şak, N. (2016). Demografik Özelliklerin Finansal Okuryazarlık Üzerine Etkisinin Multinominal Logit Model ile İncelenmesi. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 25, s. 420-428.
  • Denk, Z., Demir, Ö., ve Sezgin, E. E. (2018). "Kartlı ödeme sistemlerinin finansal davranış ve tutum üzerindeki etkisi: Elâzığ-Malatya ili AVM müşterileri örneği." Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 28(1): 187-202.
  • Dew, J., ve Xiao, J. (2011). The Financial Management Behavior Scale: Development and Validation. Journal of Financial Counseling and Planning, 22(1), s. 43-59.
  • Durmuşkaya, S. ve Kavas, Y. B. (2018). Akademik Gelişim ve Finansal Okuryazarlık Arasındaki İlişkinin Tespiti Üzerine Bir Araştırma. Manisa Celal Bayar Üniversitesi Yönetim ve Ekonomi Dergisi, 25(3), s. 925-939.
  • Garg, N., ve Singh, S. (2018). Financial Literacy Among Youth. International Journal of Social Economics, 45(1), s. 173-186.
  • Güneş, H. ve B. Saltoğlu (1998), İMKB Getiri Volatilitesinin Makroekonomik Konjonktür Bağlamında İrdelenmesi. İstanbul: İMKB Yayınları.
  • Glasman, L. R., ve Albarracin, D. (2006). Forming attitudes that predict future behavior: A meta-analysis of the attitude-behavior relation. Psychological Bulletin, 132(5),s. 778-822.
  • Haque, A., ve Zulfiqar, M. (2015). Women’s Economic Empowerment through Financial literacy, Financial Attitude and Financial Wellbeing. Research Journal of Finance and Accounting, 6(21), s. 57-66.
  • Harrington, D. (1987), Modern Portfolio Theory. Pearson Publishing.
  • Huston, S. J. (2010), “Measuring Financial Literacy”, Journal of Consumer Affairs, 44 (2), s. 296-316.
  • Ibrahim, M. E., ve Alqaydi, F. R. (2013). "Financial literacy, personal financial attitude, and forms of personal debt among residents of the UAE." International Journal of Economics and Finance, 5(7),s. 126-138.
  • Karabıyık,L., ve Anbar,A.(2007), Volatilite ve Varyans Swaplari, Muhasebe ve Finansman Dergisi,35, s. 62-77.
  • Karagöz, Y. (2019). Spss -Amos- Meta Uygulamalı İstatistiksel Analizler (2. b.). Ankara: Nobel Yayın.
  • Kroesen, M., Handy, S., ve Korosu, C. (2017). Do attitudes cause behavior or vice versa? An alternative conceptualization of the attitude-behavior relationship in travel behavior modeling. Transportation Research Part A: Policy and Practice, 101(7), s. 190-202.
  • Lewellen, W. G., R. C. Lease, ve G. G. Schlarbaum (1977), “Patterns of Investment Strategy and Bahaviour Among Individual Investors”, Journal of Business, 50 (3),s. 293-333.
  • Lusardi, A.(2008). Financial Literacy: An Essential Tool for Informed Consumer Choice. Natıonal Bureau Of Economıc Research, Nber Working Paper No. 14084,s. 1-29.
  • Mahdzan, N. S. ve S. Tabiani (2013), “The Impact Of Financial Literacy On Individual Saving: An Exploratory Study in The Malaysian Context”, Transformations in Business and Economics, 12 (1), s. 41-55.
  • Mason, C.L.J. ve Wilson, R.M.S. (2000). Conceptualising financial literacy. Loughborough: Business School, Loughborough University. Occasional Paper, 2000:7,s. 1-40.
  • Namlı, S., ve Kaya, A. (2018). Lisans öğrencilerinin finansal tutum ve davranışlarının ölçülmesi: Spor bilimleri fakültesi örneği. 3. Uluslararası El Ruha Sosyal Bilimler Kongresi.
  • Nofsinger, J. R. (2005), The Psychology of Investing. New Jersey: Pearson Prentice Hall. (2nd Edition).
  • OECD/INFE, (2012). Finansal Eğitim Ulusal Stratejisi Üst Düzey İlkeleri. https://www.fo-der.org/wp-content /uploads/2019/05/5A. OECD_INFE_USTDUZEY_ILKELERI.pdf (Erişim Tarihi: 24.04.2022).
  • PACFL (President’s Advisory Council on Financial Literacy) (2008). Annaul Report to thePresident,https://www.treasury.gov/about/organizationalstructure/offices/Domestic-Finance /Documents/PACFL_Draft-AR-0109.pdf,(ErişimTarihi:20.04.2022)
  • Penman, S. (1987), “The Distribution of Earnings News Over Time And Seasonalities Aggregate Stock Returns”, Journal of Economics, 18 (2), s. 199-228.
  • Rinaldi, E. (2016). The Relationship Between Financial Education And Society: A Sociological Perspective, Italian J Sociol Educ, 8(3),s. 126-148
  • Ruiz-Durán, C. (2016). Mexico: Financial Inclusion and Literacy Outlook. In Aprea, C., Wuttke, E., Breuer, K., Koh, N.K., Davies, P., Greimel-Fuhrmann, B. & Lopus, J.S. (Eds.) International Handbook of Financial Literacy (pp.291-304). Singapore: Springer.
  • Sarıgül, H. (2015). Finansal Okuryazarlık Tutum ve Davranış Ölçeği: Geliştirme, Geçerlik ve Güvenirlik, Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 13(1), s.200 -218.
  • Siswanti, I., ve Halida, A. M. (2020). Fınancıal Knowledge, Fınancıal Attıtude, And Fınancıal Management Behavıor: Self–Control As Medıatıng. The International Journal of Accounting and Business Society, 28(1), s. 105-132.
  • Şahin, M. ve S. Barış (2017), “Finansal Okuryazarlık ve Tasarruf Davranışları: Kamu Çalışanları Üzerine Bir İnceleme”, Çankırı Karatekin Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 7(2),s.77-103.
  • Turhan, T. G.(2020) Finansal Okuryazarlık ile İlgili Tutum ve Davranışların Üniversite Öğrencilerine Yönelik Değerlendirilmesi. Maliye ve Finans Yazıları, (114),375 - 400.
  • Türkiye Bankalar Birliği(TBB), <https://foy.tbb.org.tr/finansal-okuryazarlik-nedir> (Erişim Tarihi: 27.04.2022.
  • Wyckoff, P. (1969), The Psychology of Stock Market Timing. Prentice Hall Publishing.
  • Xiao, J., Sorhaindo, B., ve Garman, E. (2006). Financial behaviours of consumers in credit counselling. International Journal of Consumer Studies, 3(2), s. 108-121.
  • Yong, C. C., Porsuk, S.-Y., ve Wee, C.-K. (2018). Financial knowledge, attitude and behaviour of young working adults in Malaysia. Institutions and Economies, 10(4), s. 21-48.
Toplam 45 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Hanehalkı Finansmanı ve Finansal Okuryazarlık
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

İfet Bilir 0000-0001-9079-0218

Suzan Ergün 0000-0002-8447-972X

Yayımlanma Tarihi 31 Temmuz 2024
Gönderilme Tarihi 15 Mart 2024
Kabul Tarihi 5 Mayıs 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024

Kaynak Göster

APA Bilir, İ., & Ergün, S. (2024). Adıyaman İlinde Seçilen Mesleki Grupların Finansal Okuryazarlık Tutum ve Davranış Düzeylerinin Araştırılması. Abant Sosyal Bilimler Dergisi, 24(2), 458-473. https://doi.org/10.11616/asbi.1453232
AMA Bilir İ, Ergün S. Adıyaman İlinde Seçilen Mesleki Grupların Finansal Okuryazarlık Tutum ve Davranış Düzeylerinin Araştırılması. ASBİ. Temmuz 2024;24(2):458-473. doi:10.11616/asbi.1453232
Chicago Bilir, İfet, ve Suzan Ergün. “Adıyaman İlinde Seçilen Mesleki Grupların Finansal Okuryazarlık Tutum Ve Davranış Düzeylerinin Araştırılması”. Abant Sosyal Bilimler Dergisi 24, sy. 2 (Temmuz 2024): 458-73. https://doi.org/10.11616/asbi.1453232.
EndNote Bilir İ, Ergün S (01 Temmuz 2024) Adıyaman İlinde Seçilen Mesleki Grupların Finansal Okuryazarlık Tutum ve Davranış Düzeylerinin Araştırılması. Abant Sosyal Bilimler Dergisi 24 2 458–473.
IEEE İ. Bilir ve S. Ergün, “Adıyaman İlinde Seçilen Mesleki Grupların Finansal Okuryazarlık Tutum ve Davranış Düzeylerinin Araştırılması”, ASBİ, c. 24, sy. 2, ss. 458–473, 2024, doi: 10.11616/asbi.1453232.
ISNAD Bilir, İfet - Ergün, Suzan. “Adıyaman İlinde Seçilen Mesleki Grupların Finansal Okuryazarlık Tutum Ve Davranış Düzeylerinin Araştırılması”. Abant Sosyal Bilimler Dergisi 24/2 (Temmuz 2024), 458-473. https://doi.org/10.11616/asbi.1453232.
JAMA Bilir İ, Ergün S. Adıyaman İlinde Seçilen Mesleki Grupların Finansal Okuryazarlık Tutum ve Davranış Düzeylerinin Araştırılması. ASBİ. 2024;24:458–473.
MLA Bilir, İfet ve Suzan Ergün. “Adıyaman İlinde Seçilen Mesleki Grupların Finansal Okuryazarlık Tutum Ve Davranış Düzeylerinin Araştırılması”. Abant Sosyal Bilimler Dergisi, c. 24, sy. 2, 2024, ss. 458-73, doi:10.11616/asbi.1453232.
Vancouver Bilir İ, Ergün S. Adıyaman İlinde Seçilen Mesleki Grupların Finansal Okuryazarlık Tutum ve Davranış Düzeylerinin Araştırılması. ASBİ. 2024;24(2):458-73.