The main goal for this research is to determine the effects of the elements of electronic word of mouth communication (eWOM) on the brand image and purchase intention of individuals. The population of the research is the consumers older than 18 years in Turkey who have social media accounts and have online purchase experience. The data was obtained from the surveys answered online with a total of 385 consumers. As a result of the corelation and multiple regression analysis performed with a total of 385 valid data filled in online by the participants, it has been determined eWOM quality and eWOM quantity have significant effects on brand image while eWOM credibility does not have any significant effect on brand image. Also, both the eWOM quantity and eWOM credibility have significant effects on the purchase intentions of the individuals as well. But It’s seen that eWOM quality does not have any significant effect on purchase intention.
Electronic Word of Mouth (eWOM) Credibility eWOM Quality eWOM Quantity Brand Image Purchase Intention.
Araştırmanın amacı, algılanan elektronik ağızdan ağıza iletişim (eWOM) unsurlarından olan eWOM güvenilirliği, kalitesi ve niceliğinin; bireylerin marka imajı ve satın alma niyeti üzerindeki etkilerinin belirlenmesidir. Araştırmanın anakütlesini ülkemizde yaşayan, 18 yaşından büyük çeşitli sosyal medya hesaplarına sahip ve farklı internet sitelerinden çevrim içi alışveriş yapma deneyimi olan kişiler oluşturmaktadır. Çevrim içi ortamda, 385 adet katılımcının doldurdukları anket formlarından elde edilen geçerli veri üzerinde korelasyan ve çoklu regresyon analizleri gerçekleştirilmiştir. Analiz sonucunda, eWOM kalitesi ve eWOM niceliğinin marka imajı üzerinde olumlu ve anlamlı etkiye sahip olduğu; eWOM güvenilirliğinin ise marka imajı üzerinde herhangi bir etkisinin olmadığı gözlemlenmiştir. eWOM güvenilirliği ve yine eWOM niceliğinin ise, bireylerin satın alma niyetleri üzerinde olumlu ve anlamlı etkilere sahip olduğu görülürken, eWOM kalitesinin bireylerin satın alma niyetleri üzerinde anlamlı bir etkisinin olmadığı görülmüştür.
Elektronik Ağızdan Ağıza iletişim (eWOM) Güvenirliği eWOM Kalitesi eWOM Niceliği Marka İmajı Satın Alma Niyeti.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Kasım 2021 |
Gönderilme Tarihi | 22 Haziran 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 |