Araştırmanın amacı, Türkiye’de İzmir ili merkezinde bulunan beş yıldızlı otel yöneticilerinin akıllı turizme bakışlarını ve akıllı turizm algılarını öğrenmek ve değerlendirmektir. Ayrıca dijital yerli ve dijital göçmen olarak tanımlanan jenerasyonlardan olan otel yöneticilerinin akıllı turizme bakışı arasındaki farklılıklar ve uygulama çeşitliliği çalışmanın genişletilmesi açısından ele alınmıştır. Nitel araştırma olarak tasarlanan çalışma açık uçlu sorular (yapılandırılmamış sorular) aracılığıyla derinlemesine görüşme tekniği kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Veri analizinde içerik analizi yapılan çalışma keşifseldir. Çalışmanın kapsamı Türkiye sınırları içinde İzmir merkezindeki beş yıldızlı otellerdir. Sonuçta dijital yerli ve dijital göçmen otel yöneticilerinin uygulamada akıllı turizm bağlamında çok fazla sorun yaşamadıkları ve az da olsa bazı zorluklarla da başetmek zorunda kaldıkları ortaya konmuştur. Ayrıca iki nesil arasında turizmde teknoloji kullanımı açısından çeşitli farklılıklar gözlemlenmiştir. Bu farklılıkların nasıl bir farkındalığa dönüştüğü çalışma içinde yer almaktadır.
The aim of the research is to learn and evaluate the smart tourism perceptions and perceptions of five-star hotel managers in Izmir city center in Turkey. In addition, the differences between the hotel managers, who are among the generations defined as digital natives and digital immigrants, towards smart tourism and the diversity of applications are discussed in terms of expanding the study. The study, which was designed as a qualitative research, was carried out using in-depth interview technique through open-ended questions (unstructured questions). Content analysis was used as a method in the analysis of the data. The study is an exploratory study. The scope of the study is the five-star hotels in the center of Izmir within the borders of Turkey. As a result, it has been revealed that digital native and digital immigrant hotel managers do not experience many problems in the context of smart tourism in practice and they have to cope with some difficulties. In addition, various differences have been observed between the two generations in terms of the use of technology in tourism. How these differences turn into awareness is included in the study.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 30 Kasım 2022 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Kasım 2022 |
Gönderilme Tarihi | 18 Mart 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 22 Sayı: 3 |