Araştırmamızın amacı, spor bilimleri fakültesinde öğrenim gören sporcuların cinsiyet, millilik, branş ve spor yılı değişkenlerine göre zihinsel antrenman düzeylerinin belirlenmesidir. Araştırma betimsel araştırma modellerinden tarama modelidir. Araştırmaya Akdeniz Spor Bilimleri Fakültesinde öğrenim gören toplam 180 sporcu gönüllü olarak katılmıştır. Araştırma amacına yönelik olarak araştırmacı tarafından hazırlanmış kişisel bilgi formu ve Yarayan ve İlhan (2018) tarafından Türk kültürüne uyarlaması yapılan zihinsel antrenman envanteri kullanılmıştır. Araştırmada iki grup arası farklılıkların anlamlılığını tespit edebilmek amacı ile bağımsız örneklem t-testi analizi ve ikiden fazla gruplar arasındaki anlamlılığı tespit edebilmek amacı ile tek yönlü varyans analizi uygulanmıştır. Araştırma bulguları incelendiğinde, cinsiyet ve branş değişkenine göre zihinsel antrenman becerilerinde anlamlı farklılıklar tespit edilmemiştir. Sporcuların millilik ve spor yılı değişkenine göre zihinsel antrenman düzeylerinin istatistiksel olarak anlamlı olarak farklılaştığı tespit edilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Spor Hekimliği |
Bölüm | Arşiv |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Haziran 2020 |
Gönderilme Tarihi | 17 Haziran 2020 |
Kabul Tarihi | 22 Haziran 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 3 Sayı: 1 |
Mediterranean Journal of Sport Science (MJSS) is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License CC BY-NC 4.0 .