Bu araştırma devlet okullarında görev yapan öğretmenlerin koronavirüs kaygılarının incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın verileri 2020-2021 eğitim-öğretim yılı içerisinde Aydın ilinde görev yapan 356 öğretmenden elde edilmiştir. Veri toplama aracı olarak Arpacı ve ark. (2020) tarafından geliştirilen Koronavirüs 19 Fobisi Ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizinde tanımlayıcı istatistik ve parametrik olmayan testler kullanılmıştır. İki grup karşılaştırmalarında Mann Whitney U - testi, ikiden fazla grubun karşılaştırılmasında ise Kruskal Wallis H testi kullanılmıştır. Ölçeğin Cronbach’s Alpha katsayısı 0,88 olarak bulunmuştur. Arpacı ve ark,(2020) tarafından geliştirilen Koronavirüs 19 Fobisi Ölçeğin güvenirliği 0.851 ile 0.903 arasında değişmektedir.
Analiz sonucuna bakıldığında öğretmenlerin koronavirüs kaygıları ile yaş değişkeni arasında anlamlı bir farklılık gösterip göstermediğini belirlemek amacıyla Kruskal Wallis Hyapılmıştır. Analiz sonucunda somatik alt boyutunda (p< ,002) istatistiksel olarak anlamlı farklılık görülmüştür(p<0.05). Hangi gruplar arasında farklılığın olduğunu belirlemek amacıyla yapılan Post- Hoc analizi sonucu 46 yaş ve üstü öğretmenlerin kaygılarının 30 yaş ve altı öğretmenlerin kaygılarından daha yüksek olduğu sonucuna varılmıştır. Analiz sonuçları incelendiğinde öğretmenlerin koronavirüs kaygıları ile çalıştığı eğitim kademesi değişkeni arasında anlamlı bir farklılık gösterip göstermediğini belirlemek amacıyla Kruskal Wallis Hyapılmıştır. Analiz sonucunda somatik alt boyutunda istatistiksel olarak anlamlı farklılık görülmüştür (p<0.05). Farklılığın tespiti amacıyla yapılan Post- Hoc analizi sonucu ilkokulda çalışan öğretmenlerin kaygılarının ortaokulda çalışan öğretmenlerin kaygılarından daha yüksek olduğu sonucuna varılmıştır.
Hizmet yılı değişkenine bakıldığında öğretmenlerin koronavirüs kaygıları ile hizmet yılı değişkeni arasında anlamlı bir farklılık gösterip göstermediğini belirlemek amacıyla Kruskal Wallis Htesti sonucunda psikolojik, somatik, sosyal ve koronavirüs kaygısı değişkenlerinde istatistiksel olarak anlamlı farklılık görülmüştür (p<0.05). Farklılığın tespiti amacıyla yapılan Post-Hoc analizi sonucu psikolojik ve sosyal alt boyutlarında 21 ve üstü hizmet yılına sahip öğretmenlerin 16-20 yıl hizmet yılına sahip öğretmenlerden daha fazla koronavirüs kaygısı yaşadıkları. Somatik alt boyutunda 21 ve üstü hizmet yılına sahip öğretmenlerin hem 1-5 yıl hem de 6-10 yıllık hizmet deneyimine sahip öğretmenlerden daha fazla koronavirüs kaygısı yaşadıkları görülmektedir. Koronavirüs ölçeği toplam puanında ise 21 ve üstü hizmet yılına sahip öğretmenlerin 1-5 yıl hizmet yılına sahip öğretmenlerden daha fazla koronavirüs kaygısı yaşadıkları görülmektedir. Cinsiyet, medeni durum, branş değişkenleri ile koronavirüs kaygı ve tüm alt boyutları arasında istatistiksel olarak anlamlı farklılık olmadığı sonucuna ulaşılmıştır (p>0.05).
DESTEKLEYEN KURUM YOKTUR.
PROJE NUMARASI BULUNMAMAMAKTADIR.
KATKINIZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİM
This research was conducted to examine the coronavirus concerns of teachers working in public schools. The data of the research were obtained from 356 teachers working in Aydın in the 2020-2021 academic year. As a data collection tool, Arpacı et al. (2020) The Coronavirus 19 Phobia Scale was used. Descriptive statistics and non-parametric tests were used in the analysis of the data. Mann Whitney U - test was used to compare two groups and Kruskal Wallis H test was used to compare more than two groups. The Cronbach's Alpha coefficient of the scale was found to be 0.88. According to Arpaci et al. (2020), the reliability of the Coronavirus 19 Phobia Scale varies between 0.851 and 0.903.
Looking at the results of the analysis, the Kruskal Wallis H study was conducted to determine whether there was a significant difference between the coronavirus concerns of the teachers and the age variable. As a result of the analysis, a statistically significant difference (p<0.05) was found in the somatic sub-dimension (p: ,002). As a result of the Post-Hoc analysis conducted to determine the difference between which groups, it was concluded that the anxiety of teachers aged 46 and above was higher than the anxiety of teachers aged 30 and younger. When the analysis results were examined, Kruskal Wallis H was conducted to determine whether there was a significant difference between teachers' concerns about coronavirus and the variable of education level. As a result of the analysis, a statistically significant difference was observed in the somatic sub-dimension (p<0.05). As a result of the Post-Hoc analysis conducted to determine the difference, it was concluded that the anxiety of the teachers working in primary school was higher than the anxiety of teachers working in secondary school.
Looking at the variable of years of service, a statistically significant difference was observed in the psychological, somatic, social and coronavirus anxiety variables as a result of the Kruskal Wallis H test, which was performed to determine whether there was a significant difference between the coronavirus anxiety. number of teachers and years of service variable (p<0.05). As a result of the Post-Hoc analysis to determine the difference, the probability of teachers with 21 or more years of service in psychological and social sub-dimensions is higher than teachers with 16-20 years.Experiencing coronavirus anxiety; While teachers with 21 years or more service experience in the somatic sub-dimension have more coronavirus anxiety than teachers with both 1-5 years and 6-10 years of service experience; In the total score of the coronavirus scale, it is seen that teachers with 21 years or more of service experience more coronavirus anxiety than teachers with 1-5 years of service. It was concluded that there was no statistically significant difference between gender, marital status, branch variables, coronavirus anxiety and all sub-dimensions (p>0.05).
PROJE NUMARASI BULUNMAMAMAKTADIR.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Fiziksel Aktivite ve Sağlık |
Bölüm | Arşiv |
Yazarlar | |
Proje Numarası | PROJE NUMARASI BULUNMAMAMAKTADIR. |
Yayımlanma Tarihi | 28 Eylül 2022 |
Gönderilme Tarihi | 31 Temmuz 2022 |
Kabul Tarihi | 21 Eylül 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 5 Sayı: 3 |
Mediterranean Journal of Sport Science (MJSS) is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License CC BY-NC 4.0 .